logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Włącznik on/off na jednym przyciusku monostabilnym

czupa58 19 Paź 2011 08:02 7719 6
REKLAMA
  • #1 10042345
    czupa58
    Poziom 15  
    Ocena: 15
    Witam od niedawna próbuje zrozumieć budowę i zasadę działania układu który by zmieniał swój stan po wciśnięciu przycisku.

Chciał bym żeby pracował w instalacji 3V i uruchamiał diodę zasilana około 4-5V

znalazłem coś takiego

i bardzo głupie pytanie gdzie jest out ? a gdzie podłączyć zasilanie

Jestem powiedzmy początkującym elektronikiem i cały czas staram się gromadzić swoją wiedzę, dlatego proszę o wyrozumiałość. :)
  • REKLAMA
  • #2 10042355
    gilus1
    Poziom 29  
    Ocena: 241
    Wyjście masz na zaciskach JP1-JP2. Swoją drogą, jak chcesz podnieść napięcie z 3V na 4-5V?
  • REKLAMA
  • #3 10042799
    czupa58
    Poziom 15  
    gilus1 napisał:
    Wyjście masz na zaciskach JP1-JP2. Swoją drogą, jak chcesz podnieść napięcie z 3V na 4-5V?

a gdzie podłączyć zasilanie?

a jeśli chodzi o podnoszenie zasilania chciałem zrobić coś takiego że układ ze zdjęcia podaje napięcie na gate mosfeta a on uruchamia mi diody ( S mosfeta połaczone z zasilaniem 4-5V, a D do diody)

miało by to sens? czy źle kombinuje?
  • REKLAMA
  • #4 10042907
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Ocena: 2807
    czupa58 napisał:
    Witam od niedawna próbuje zrozumieć budowę i zasadę działania układu który by zmieniał swój stan po wciśnięciu przycisku.

Po co te kombinacje? Jak bistabilny (= mający dwa stabilne położenia) to przycisk w obwód diody i gotowe.
    Chyba że przycisk monostabilny - to popraw temat.

czupa58 napisał:
    a gdzie podłączyć zasilanie?

A waść coś poczytałeś o układach serii 4000?
    Bo coś mi się zdaje że nie, a lenistwo nie popłaca.

czupa58 napisał: