Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e46 2.2 benzyna rozrząd

canoni320 07 Lis 2011 18:54 10578 16
  • #1 07 Lis 2011 18:54
    canoni320
    Poziom 9  

    Mam pytanie, mam e46 w benzynie i nie wiem czy jeśli mam łańcuch na rozrządzie to muszę go wymieniać. Co powinienem wymienić w tej jednostce po zakupie w silniku najpierw.

    0 16
  • #2 07 Lis 2011 19:04
    Emileqq
    Poziom 16  

    Łańcuch jeżeli jest luźny to trzeba go wymienić ,lecz jeżeli nie stuka o obudowę nie przejmował bym się tym ( w tych jednostkach są one żywotne). Skupił bym się na filtrach ,świecach , oleju, oleju w skrzyni(wiele osób go nigdy nie wymienia) a jest ważny, sprawdził bym również jakoś płynu chłodzącego (w końcu idzie zima) a woda zamarznięta w bloku to nic miłego .

    0
  • #3 07 Lis 2011 19:18
    canoni320
    Poziom 9  

    filtry i olej wymieniony, w skrzyni niestety nie ale zrobię to. Nic mi nie stuka, tylko jak kupiłem ją to silnik był suchy, nie to, że czyszczony tylko spokojnie eksploatowany. Ja trochę dałem jej po garach i zaczyna się pocić wysoko przy głowicy, to normalne czy wymienić uszczelkę?

    0
  • #4 07 Lis 2011 19:48
    Emileqq
    Poziom 16  

    Ale poci się pod głowicą czy pod deklem zaworów?

    0
  • #5 07 Lis 2011 20:53
    canoni320
    Poziom 9  

    Nie wiem dokładnie, jest obudowa plastikowa to nie zaraz pod nią niżej zaraz z boku silnika.

    0
  • #6 08 Lis 2011 09:40
    Emileqq
    Poziom 16  

    Jakiś uszczelniacz puścił

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Lis 2011 15:34
    sebap
    Poziom 40  

    Jeśli łańcuch hałasuje to nie jest to wina samego łańcucha tylko napinacza - tu nasuwa mi się pytanie. Ile auto ma nalatane kilometrów, że rozrząd klepie? Co do pocenia się silnika to raczej niemożliwe, że to z pod uszczelki głowicy. Gdyby to była uszczelka to albo byś zagotował silnik (w najlepszym wypadku) albo już by głowica "poleciała". Poci się najczęściej spod plastikowej pokrywy zaworów. Najlepiej zrób dokładnie zdjęcie i wstaw tutaj żeby rozwiać wątpliwości.

    0
  • #8 09 Lis 2011 19:34
    canoni320
    Poziom 9  

    Wstawię w sobotę zdjęcie, to jednak z pod tego plastiku

    0
  • #9 09 Lis 2011 19:45
    sebap
    Poziom 40  

    Czyli uszczelka pokrywy zaworów. Koszt raczej niewielki ale może być problem z wyjęciem starej uszczelki ponieważ po długim użytkowaniu robi się ona "plastikowa" i ciężko ją wydłubać, uważając żeby pokrywa nie pękła, bo jeśli pęknie to już trochę większy koszt ;).

    0
  • #10 09 Lis 2011 20:53
    Emileqq
    Poziom 16  

    Dostanie trochę ekstrakcyjnej to sama wypadnie xD

    0
  • #11 09 Lis 2011 21:06
    sebap
    Poziom 40  

    No właśnie nie. Przy swojej próbowałem wszystkiego. Pomogło mozolne, ostrożne, ponad dwugodzinne dłubanie śrubokrętem i nożem z ostrym czubkiem.

    0
  • #13 10 Lis 2011 17:48
    canoni320
    Poziom 9  

    Sam to zrobię czy muszę do mechanika jechać ?Dużo problemów z rozbiórką?

    0
  • Pomocny post
    #14 10 Lis 2011 19:31
    sebap
    Poziom 40  

    Sam to zrobisz. Odkręcasz śuby, zdejmujesz pokrywę, wydłubujesz uszczelkę, zakładasz nową i skręcasz.

    0
  • #15 09 Sty 2012 17:38
    canoni320
    Poziom 9  

    Mam jeszcze pytanie, czy to normalne, zostawiłem raz moje bmw na zjeździe dość stromym 40 stopni na pierwszym biegu bez ręcznego i auto powoli się staczało czy mam słabą kompresje ? Jak stawiałem na tym zjeździe nexie 1.5 stała bez problemu.

    BMW e46 2.2 benzyna rozrząd

    0
  • #16 09 Sty 2012 18:16
    sebap
    Poziom 40  

    Kompresje musisz sam zmierzyć bo nikt ci tego nie powie. Jak pracuje sprzęgło? "Bierze" od samego dołu czy później? Jeśli później to konkretnie kiedy?

    0
  • #17 09 Sty 2012 18:23
    canoni320
    Poziom 9  

    A no sprzęgło bierze bliżej dołu poniżej połowy ... Ale łapie sprzęgło i nie ślizga się jak puszczam szybko.

    0