Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czuć paliwo po wlaczeniu zaplonu w przedziale silnika, Opel Astra 1,8 16V 1995r

marco122 20 Nov 2011 20:47 9443 14
  • #1
    marco122
    Level 9  
    Witam.
    Mam mały problem, ponieważ czuję zapach paliwa po przekręceniu kluczyka (bez odpalania silnika). Wycieków nie widzę żadnych. Nasłuchiwałem i słychać, tylko ciche bzyczenie. Być może to pracująca pompa paliwa, na tyle się nie znam.
    Dodam, że po odpaleniu auto pracuje normalnie bez zarzutu.
    Drażni mnie tylko ten zapach benzyny, ponieważ jest bardzo intensywny.
    Proszę o pomoc. Czy ktoś wie jaka mogla by być tego przyczyna?
    Z góry bardzo dziękuję.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    magik 27
    Level 13  
    A popatrz dobrze na podłogę po prawej stronie za przednim kołem, w tym miejscu lubi pękać przewód paliwowy> Plamy na podłożu nie będzie, ale na podłodze samochodu troszkę widać. Mogę się mylić choć warto sprawdzić.
  • #3
    marco122
    Level 9  
    dzieki , sprawdze jutro , bo juz dzis za ciemno i nic bym pewnie nie wypatrzyl. choc samochod mam od niedawna a sprzedajacy zapewnial mnie ze sawal nowe przewody paliwowe i nowy filtr paliwa . ale sprawdzic nie zaszkodzi.
  • #4
    ja-kenaj
    Level 26  
    Jeśli były zmieniane na nowe przewody paliwowe sprawdź szczelność na zaciskach (opaskach)
  • #5
    marco122
    Level 9  
    Sprawdzilem wiekszosc sladow niema ,wyciekajacego paliwa lub nieszczelnosci a zapach paliwa czuc bardziej przy otwartej masce silnika , tam przewody tez wygladaja na suche . Czy pompa paliwa pracuje po właczeniu zaplonu lecz nie uruchomieniu silnika??
  • #6
    ja-kenaj
    Level 26  
    Nie ma dymu bez ognia. Jeśli czujesz paliwo - przeciek murowany. Sprawdź dokładnie!!!
  • #7
    marco122
    Level 9  
    Przewody całe , ale może problem tkwi gdzie indziej. Niedawno zapalił mi się check silnika i po rozpoznaniu kodu za pomocą zwarcia styków w gniazdku ALDL ( Assembly Line Diagnostic Link ) wyświetlił się błąd nr: 38. Jest to błąd Sondy Lambda- za niskie napięcie regulacji. Oczywiście dodam jeszcze że spalanie dużo większe , więc może silnik mi zalewa paliwem i stąd ten zapach. Czy to możliwe?? Proszę o pomoc.
  • #9
    marco122
    Level 9  
    Dziękuję za pomoc, teraz muszę kupić sondę i wymienić . Jeśli po wymianie zapach zniknie i spalanie się znormalizuje , to będzie wszystko jasne. Ale pewnie wymiankę strzelę dopiero po nowym roku bo tu w norge za sondę nieźle bym zabulił . Pozdro. Odezwę się w nowym 2012.
  • #10
    Marek39
    Level 20  
    marco122 wrote:
    Dziękuję za pomoc, teraz muszę kupić sondę i wymienić . Jeśli po wymianie zapach zniknie i spalanie się znormalizuje , to będzie wszystko jasne. Ale pewnie wymiankę strzelę dopiero po nowym roku bo tu w norge za sondę nieźle bym zabulił . Pozdro. Odezwę się w nowym 2012.
    nie widzę związku zapachu i uszkodzonej sondy .Jeśli śmierdzi to musisz mieć uszkodzoną którąś uszczelkę lub połączenie na zasilaniu paliwem bo jak podejrzewasz sonde czuł byś z rury wydechowej nie dopalone paliwo a przedmuchów nie słyszysz bo nie piszesz.Opel z tego co pamiętam ma szybkozłączki pewnie któraś puszcza minimalnie przy pełnym ciśnieniu a po uruchomieniu silnika wraca do normy.Poruszaj te złączki przy listwie paliwowej jak ktoś przekręci kluczykiem na zapłon.Bo inaczej możesz odfrunąć do bozi
  • #11
    marco122
    Level 9  
    Nie jestem w tym dobry, mechanik to ze mnie raczej amator, ale po przekręceniu kluczyka to słyszę zabulgotanie w zbiorniku paliwa gdzie po chwili czuć te paliwo lecz nie w kabinie tylko na zewnątrz auta. PS: gdzie te złączki , gdzie ta listwa paliwowa , czy można by jakieś foto , bardzo by się przydało. Dziękuję bardzo z góry.
  • #12
    Marek39
    Level 20  
    kolego marco122 zadajesz problem na forum a nie masz zielonego pojęcia o podstawowych elementach silnika lepiej zasuwaj do mechanika bo naprawdę opelek ci wybuchnie (nie po raz pierwszy zresztą)a bulgotanie to pewnie przez to ze jest nieszczelność w układzie i paliwo spływa do zbiornika
  • #13
    ociz
    Moderator of Cars
    A może komuś po prostu pochłaniacz par paliwa przeszkadzał, nie po raz pierwszy zresztą. Nawet na tym forum co niektórzy kwestionowali sens jego istnienia.
    Uprzedzając pytanie - okrągła puszka pod prawym nadkolem.
  • #14
    marco122
    Level 9  
    Problem rozwiązany , kolega udostępnił mi kanał i co się okazało zbiornik paliwa , jest pordzewiały w niektórych miejscach , i dlatego ten odór paliwa, dziwi mnie tylko , że nasila sie po włączeniu zapłonu. Na razie to tyle , muszę wymienić zbiornik , co do ceny jeszcze się nie dowiadywałem , wiem że tu w Polsce kosztuje około 200 zł ale w Norwegii tu gdzie mam samochód pewnie słono zapłacę. Dziękuję za wszelką pomoc.
  • #15
    bart40
    Level 12  
    No to kolego oprócz zkorodowanego zbiornika paliwa wymień jeszcze zalany filtr węglowy par paliwa.Właśnie takie są oznaki jego zalania.