Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lakierowanie Passat b6 Sedan

djzimer 30 Lis 2011 16:05 5628 13
  • #1 30 Lis 2011 16:05
    djzimer
    Poziom 9  

    Witam.Moje autko to Passat b6.Kupiłem sprowadzonego z z zagranicy.Auto było lakierowane na przednim błotniku pasażera oraz tylny zderzak wraz z klapą bagażnika.Widać inny odcień i mi się to bardzo nie podoba.Kolor to srebrny metalik.Myślałem o tym aby może całego Passata polakierować.Tylko podejrzewam iż koszty mogą być bardzo wysokie.Więc mam pytanie.Czy tę różnicę w odcieniach można zneutralizować?? czy ratuje mnie lakierowanie tych elementów u dobrego lakiernika?

    0 13
  • #2 01 Gru 2011 06:41
    martinobmw
    Poziom 12  

    srebrny oraz czerwony to najbardziej wredne kolory , co można zrobić, można wcieniować się w inne elementy. co to daje ; oszukasz złudzenie gdyż element pomalowany na ostro czyli błotnik widzisz różnice z drzwiami a jeśli wcieniujesz się w drzwi różnica ginie , oczywiście gdy kolor jest w miarę dopasowany możesz spróbować( podkreślam dobry fachowiec to zrobi bez problemu )
    jeśli możesz zapodaj foto zobaczymy jak to wygląda

    0
  • #3 01 Gru 2011 11:18
    djzimer
    Poziom 9  

    Witam.Kolor jest mniej więcej dobrze dobrany,tylko ze gęstość lakieru jest inna i dlatego moim zdaniem jest inny odcień.Dzisiaj Auto odbieram od mechanika wiec zrobię jakieś zdjęcia tych elementów:)Sprawdzałem magnesikiem te elementy i jest sporo szpachli,gdyż magnes nawet delikatnie nie łapie.Oczywiście mówię o klapie oraz o przednim elemencie:)

    0
  • #4 01 Gru 2011 11:26
    robokop
    Moderator Samochody

    Daj sobie spokój, jedyną metodą zapewnienia identycznej barwy elementów jest pomalowanie całego auta, innych metod nie ma.

    0
  • #5 01 Gru 2011 20:25
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Weż kolego i wejdz z tym "problemem" na jakieś forum lakiernicze np. Lakierowanko. Tutaj to masz tylko samych "mechaników". Pozdrawiam!

    0
  • #6 22 Sty 2012 17:17
    bacher11
    Poziom 9  

    Najpiew piszesz że odcień jest inny pózniej że jest dobry wiec oco chodzi czy reszta niemalowanej powierzchni była polerowana polerką i np pastą G3 A może poprostu przy dobieraniu farby dali zamało perły lub zadużo to jest ten brokat co się mieni.

    0
  • #7 23 Sty 2012 15:46
    Grzegorzxxx
    Poziom 12  

    Lakierowanie srebnym to jest zawsze wyzwanie nie znam lakiernika który by ci tego nie potwierdził..wystarczy nalać inna ilość lakieru bod innym kontem i wychodzi zupełnie inna barwa, jak dla mnie nie ma innej możliwości jak pomalować cały samochód sądzę że koszt ok 3,5 tys. Lub to zostawić i ewentualnie wypolerować resztę niemalowanego auta Pasta Polerska G3 - FARECLA, matwoisz papierkiem 2000 i polerujesz. A z biegiem czasu lakiery być może trochę się zgrają odcieniami chociaż mało prawdopodobne. Teraz jeśli nie zostało ci nic lakieru to możesz mieć problem ponownie przy malowaniu reszty...no chyba że dobierany był z nr a nie na podstawie części.

    0
  • #8 30 Sty 2012 01:56
    xyro
    Poziom 23  

    Jedynie blende robić ale to i tak wychodzi prawie całe auto do malowania. Albo malować całe bez dachu albo zostawić jak jest. Z półśrodków będziesz nie zadowolony. W nowych autach często różnią się odcienie elementów na samochodach. Nowa jakość produkcji ... tak to nazywam. O morze na nowych BMW czy mercedesach to nie wspomnę nawet.

    0
  • #9 02 Lut 2012 09:50
    paawelvw
    Poziom 2  

    kolego bdb lakiernik potrafi tak wpylic lakier w sasiednie drzwi od blotnika ze rozncy nie bedzie ale podkreslam musi to byc profesjonalista gdyz srebrny to niewdzieczny kolor bez sensu lakierowac caly samochod!Dodam najrozsadniejsza z mozliwych rozwiazan:szukasz na allegro lub gdzies po szrotach calych elementow w fabrycznym srebrnym lakierze klapy i blotnika (bo b6 tez juz rozbieraja na czesci)i cierpliwosci az znajdziesz nie za miesiac to 2.Najlepiej zebys sobie sam pojechal po 2 elementy i wizuanie przylozyl np blotnik(zeby byl w ori lakierze)a wtedy masz orginal i pozniej przy sprzedarzy zaprosisz kupujacych z miernikiem lakieru

    0
  • #10 02 Lut 2012 10:22
    Grzegorzxxx
    Poziom 12  

    Jeśli będzie tak szukał na allegro to przewyższy koszt malowania, a zapewne koszty przesyłki możliwość uszkodzenia w transporcie później pasowanie elementów u blacharza daremny trud...malowanie elementu dużo taniej wychodzi i nie wierzę że nawet super profesjonalista zrobi wpyłkę której nie znać, napewno zniweluje różnicę. A za wpyłkę też zapłaci. Jeśli różni się teraz lakier i jest to na tyle widoczne to ciężko będzie. Wystarczy że przy dorabianiu koloru firma zmieniła się ilość perły itp. i już nigdy nie wyjdzie to samo, później dochodzi kewstia ustawienia pistoletu podczas malowania oraz nawet kąta pod jakim została nałożona warstwa... ja w swoim samochodzie miałem pomalowane błotniki z przodu a skończyło się na malowaniu całego samochodu, żdaen lakiernik nie zapewnił mnie że będę zadowolony z efektu wpyłek itp. Srebrny jest wredny do lakierowania.

    0
  • #11 02 Lut 2012 14:01
    zibiii
    Poziom 23  

    Panowie nie zgodze sie z wami ze sie nie da tego zrobic, sam mam srebrny samochod (skoda octavia) i przygotowywalem ja do palowania paru elementow(malowal lakiernik) i lakier dobieralem po numerach a nie na podstawie elementow jedyne co to pani w mieszalni sprawdzala ziarnistosc dla pewnosci i jesli sie nie wie ze byl cieniowany tylni blotnik to nie widac ze cos bylo robione a do tego byla malowana cala klapa i dol drzwi (tam bylo latwo odciac sie na listwie) i przedni blotnik i nie widac roznicy miedzy nim maska i zderzakiem i tak samo z tylu, a nie bylo nawet to polerowane.

    0
  • #12 02 Lut 2012 16:29
    paawelvw
    Poziom 2  

    Tak czy inaczej na pierwszym miejscu jestem zwolennikiem wymiany calego blotnika czy maski(najlepiej przy odbiorze osobistym takej czesci)na allegro ten kolor i blotnik mozna juz 0d 150-200zl kupic klapa troche drozej 250-400jest ich mnostwo(zaden dobry lakiernik nie zrobi tego taniej bez wpylania sie w jedne drzwi a w razie potrzeby nawet w kolejne tylne(tak sie spotkalem w ni rozowym ni srebrnym citroenie picasso wtedy rzeczywiscie nie bylo mozna roznicy doznac)Malowanie calego to koszta a pozniej tej klasy auto ciezko sprzedac a do tego kolega mowi ze na blotniku ciezko magnes lapie tyle szpachli .Reasumujac najpierw wymiana na ori srebrny w konsekwencji malowanie i wpyly,mam namiary do goscia co zrobi to perfekt ale element 400zl+wpyly...ludzie przyprowadzaja tam nie polonezy czy golfy 2 ale np audi Q7

    0
  • #13 02 Lut 2012 20:26
    xyro
    Poziom 23  

    Masz kiepsko pomalowane : tylni zderzak z klapą i przedni błotnik. Czyli 3 elementy do malowania. Do wpyłki: tylnie błotniki z całymi słupkami i przedni zderzak z maską. Czyli w sumie 3 elementy bazowane, 4 elementy wpyłka co daje 7 elementów w nowym lakierze i nie ma prawa być widać różnicy. Jak się umie ładnie srebny kolor wylać i porządnie wpłkę zrobić to nie ma problemu. Za takie malowanie min 2000 zł ale średnio będą w dobrych zakłądach się 3000 zł napierać ! Jak najbardziej różnica odcieni jest do zniwelowania tyle, że jak Ci auto z miernikiem lakieru będą kiedyś tam badać możesz mieć sporo do tłumaczenia. Porób zdjęcia, weź fakturę za malowanie i do dokumentów auta. Będzie na przyszłość. Pozdrawiam.

    0
  • #14 01 Sie 2012 20:10
    bacher11
    Poziom 9  

    ELEMENTY O TYM SAMYM KOLORZE A nawet numerze koloru z innego auta nie muszą pasować pod względem odcienia moga byc samochody z tego samego roku ale z innych państw co oznacza inne warunki atmosferyczne więcej słońca mniej itd lakir bezbarwny może wypłowieć i to już zmieni odcień metaliki mają ich najwięcej dlatego dobry lakiernik nie bez problemu tylko metodą prób na kawałku blaszki dobierze odpowiedni odcień

    0