Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lakierowanie Passat b6 Sedan

djzimer 30 Nov 2011 16:05 7164 13
  • #1
    djzimer
    Level 10  
    Witam.Moje autko to Passat b6.Kupi³em sprowadzonego z z zagranicy.Auto by³o lakierowane na przednim b³otniku pasa¿era oraz tylny zderzak wraz z klap± baga¿nika.Widaæ inny odcieñ i mi siê to bardzo nie podoba.Kolor to srebrny metalik.My¶la³em o tym aby mo¿e ca³ego Passata polakierowaæ.Tylko podejrzewam i¿ koszty mog± byæ bardzo wysokie.Wiêc mam pytanie.Czy tê ró¿nicê w odcieniach mo¿na zneutralizowaæ?? czy ratuje mnie lakierowanie tych elementów u dobrego lakiernika?
  • #2
    martinobmw
    Level 12  
    srebrny oraz czerwony to najbardziej wredne kolory , co mo¿na zrobiæ, mo¿na wcieniowaæ siê w inne elementy. co to daje ; oszukasz z³udzenie gdy¿ element pomalowany na ostro czyli b³otnik widzisz ró¿nice z drzwiami a je¶li wcieniujesz siê w drzwi ró¿nica ginie , oczywi¶cie gdy kolor jest w miarê dopasowany mo¿esz spróbowaæ( podkre¶lam dobry fachowiec to zrobi bez problemu )
    je¶li mo¿esz zapodaj foto zobaczymy jak to wygl±da
  • #3
    djzimer
    Level 10  
    Witam.Kolor jest mniej wiêcej dobrze dobrany,tylko ze gêsto¶æ lakieru jest inna i dlatego moim zdaniem jest inny odcieñ.Dzisiaj Auto odbieram od mechanika wiec zrobiê jakie¶ zdjêcia tych elementów:)Sprawdza³em magnesikiem te elementy i jest sporo szpachli,gdy¿ magnes nawet delikatnie nie ³apie.Oczywi¶cie mówiê o klapie oraz o przednim elemencie:)
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daj sobie spokój, jedyn± metod± zapewnienia identycznej barwy elementów jest pomalowanie ca³ego auta, innych metod nie ma.
  • #5
    RobertLodz09
    Level 30  
    We¿ kolego i wejdz z tym "problemem" na jakie¶ forum lakiernicze np. Lakierowanko. Tutaj to masz tylko samych "mechaników". Pozdrawiam!
  • #6
    bacher11
    Level 10  
    Najpiew piszesz ¿e odcieñ jest inny pózniej ¿e jest dobry wiec oco chodzi czy reszta niemalowanej powierzchni by³a polerowana polerk± i np past± G3 A mo¿e poprostu przy dobieraniu farby dali zama³o per³y lub zadu¿o to jest ten brokat co siê mieni.
  • #7
    Grzegorzxxx
    Level 12  
    Lakierowanie srebnym to jest zawsze wyzwanie nie znam lakiernika który by ci tego nie potwierdzi³..wystarczy nalaæ inna ilo¶æ lakieru bod innym kontem i wychodzi zupe³nie inna barwa, jak dla mnie nie ma innej mo¿liwo¶ci jak pomalowaæ ca³y samochód s±dzê ¿e koszt ok 3,5 tys. Lub to zostawiæ i ewentualnie wypolerowaæ resztê niemalowanego auta Pasta Polerska G3 - FARECLA, matwoisz papierkiem 2000 i polerujesz. A z biegiem czasu lakiery byæ mo¿e trochê siê zgraj± odcieniami chocia¿ ma³o prawdopodobne. Teraz je¶li nie zosta³o ci nic lakieru to mo¿esz mieæ problem ponownie przy malowaniu reszty...no chyba ¿e dobierany by³ z nr a nie na podstawie czê¶ci.
  • #8
    xyro
    Level 24  
    Jedynie blende robiæ ale to i tak wychodzi prawie ca³e auto do malowania. Albo malowaæ ca³e bez dachu albo zostawiæ jak jest. Z pó³¶rodków bêdziesz nie zadowolony. W nowych autach czêsto ró¿ni± siê odcienie elementów na samochodach. Nowa jako¶æ produkcji ... tak to nazywam. O morze na nowych BMW czy mercedesach to nie wspomnê nawet.
  • #9
    paawelvw
    Level 2  
    kolego bdb lakiernik potrafi tak wpylic lakier w sasiednie drzwi od blotnika ze rozncy nie bedzie ale podkreslam musi to byc profesjonalista gdyz srebrny to niewdzieczny kolor bez sensu lakierowac caly samochod!Dodam najrozsadniejsza z mozliwych rozwiazan:szukasz na allegro lub gdzies po szrotach calych elementow w fabrycznym srebrnym lakierze klapy i blotnika (bo b6 tez juz rozbieraja na czesci)i cierpliwosci az znajdziesz nie za miesiac to 2.Najlepiej zebys sobie sam pojechal po 2 elementy i wizuanie przylozyl np blotnik(zeby byl w ori lakierze)a wtedy masz orginal i pozniej przy sprzedarzy zaprosisz kupujacych z miernikiem lakieru
  • #10
    Grzegorzxxx
    Level 12  
    Je¶li bêdzie tak szuka³ na allegro to przewy¿szy koszt malowania, a zapewne koszty przesy³ki mo¿liwo¶æ uszkodzenia w transporcie pó¼niej pasowanie elementów u blacharza daremny trud...malowanie elementu du¿o taniej wychodzi i nie wierzê ¿e nawet super profesjonalista zrobi wpy³kê której nie znaæ, napewno zniweluje ró¿nicê. A za wpy³kê te¿ zap³aci. Je¶li ró¿ni siê teraz lakier i jest to na tyle widoczne to ciê¿ko bêdzie. Wystarczy ¿e przy dorabianiu koloru firma zmieni³a siê ilo¶æ per³y itp. i ju¿ nigdy nie wyjdzie to samo, pó¼niej dochodzi kewstia ustawienia pistoletu podczas malowania oraz nawet k±ta pod jakim zosta³a na³o¿ona warstwa... ja w swoim samochodzie mia³em pomalowane b³otniki z przodu a skoñczy³o siê na malowaniu ca³ego samochodu, ¿daen lakiernik nie zapewni³ mnie ¿e bêdê zadowolony z efektu wpy³ek itp. Srebrny jest wredny do lakierowania.
  • #11
    zibiii
    Level 23  
    Panowie nie zgodze sie z wami ze sie nie da tego zrobic, sam mam srebrny samochod (skoda octavia) i przygotowywalem ja do palowania paru elementow(malowal lakiernik) i lakier dobieralem po numerach a nie na podstawie elementow jedyne co to pani w mieszalni sprawdzala ziarnistosc dla pewnosci i jesli sie nie wie ze byl cieniowany tylni blotnik to nie widac ze cos bylo robione a do tego byla malowana cala klapa i dol drzwi (tam bylo latwo odciac sie na listwie) i przedni blotnik i nie widac roznicy miedzy nim maska i zderzakiem i tak samo z tylu, a nie bylo nawet to polerowane.
  • #12
    paawelvw
    Level 2  
    Tak czy inaczej na pierwszym miejscu jestem zwolennikiem wymiany calego blotnika czy maski(najlepiej przy odbiorze osobistym takej czesci)na allegro ten kolor i blotnik mozna juz 0d 150-200zl kupic klapa troche drozej 250-400jest ich mnostwo(zaden dobry lakiernik nie zrobi tego taniej bez wpylania sie w jedne drzwi a w razie potrzeby nawet w kolejne tylne(tak sie spotkalem w ni rozowym ni srebrnym citroenie picasso wtedy rzeczywiscie nie bylo mozna roznicy doznac)Malowanie calego to koszta a pozniej tej klasy auto ciezko sprzedac a do tego kolega mowi ze na blotniku ciezko magnes lapie tyle szpachli .Reasumujac najpierw wymiana na ori srebrny w konsekwencji malowanie i wpyly,mam namiary do goscia co zrobi to perfekt ale element 400zl+wpyly...ludzie przyprowadzaja tam nie polonezy czy golfy 2 ale np audi Q7
  • #13
    xyro
    Level 24  
    Masz kiepsko pomalowane : tylni zderzak z klap± i przedni b³otnik. Czyli 3 elementy do malowania. Do wpy³ki: tylnie b³otniki z ca³ymi s³upkami i przedni zderzak z mask±. Czyli w sumie 3 elementy bazowane, 4 elementy wpy³ka co daje 7 elementów w nowym lakierze i nie ma prawa byæ widaæ ró¿nicy. Jak siê umie ³adnie srebny kolor wylaæ i porz±dnie wp³kê zrobiæ to nie ma problemu. Za takie malowanie min 2000 z³ ale ¶rednio bêd± w dobrych zak³±dach siê 3000 z³ napieraæ ! Jak najbardziej ró¿nica odcieni jest do zniwelowania tyle, ¿e jak Ci auto z miernikiem lakieru bêd± kiedy¶ tam badaæ mo¿esz mieæ sporo do t³umaczenia. Porób zdjêcia, we¼ fakturê za malowanie i do dokumentów auta. Bêdzie na przysz³o¶æ. Pozdrawiam.
  • #14
    bacher11
    Level 10  
    ELEMENTY O TYM SAMYM KOLORZE A nawet numerze koloru z innego auta nie musz± pasowaæ pod wzglêdem odcienia moga byc samochody z tego samego roku ale z innych pañstw co oznacza inne warunki atmosferyczne wiêcej s³oñca mniej itd lakir bezbarwny mo¿e wyp³owieæ i to ju¿ zmieni odcieñ metaliki maj± ich najwiêcej dlatego dobry lakiernik nie bez problemu tylko metod± prób na kawa³ku blaszki dobierze odpowiedni odcieñ