logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować prosty układ hydrauliczny do siłownika dwustronnego działania?

marins 03 Gru 2011 18:56 5152 6
REKLAMA
  • #1 10214116
    marins
    Poziom 13  
    Ocena: 41
    Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć co jest potrzebne do zbudowania prostego układu hydraulicznego, który to będzie zasilać siłownik dwustronnego działania.
    Chodzi mi dokładnie o taki układ jaki jest wykorzystywany w ładowarkach, tj. wajcha do przodu, siłownik się wysuwa i odwrotnie.
    Jestem w tym temacie zielony, dlatego proszę łopatologicznie.
  • REKLAMA
  • #2 10214160
    ziomus90210
    Poziom 35  
    Ocena: 559
    Zbiornik na płyn roboczy, pompa, filtr , zawór przelewowy, zawór bezpieczeństwa, rozdzielacz 3-pozycyjny, siłownik, przewody ciśnieniowe no i płyn roboczy. Może kolega cos więcej napisze do czego ten siłownik? Jakie siły/ciśnienie ?
  • REKLAMA
  • #3 10215696
    marins
    Poziom 13  
    Chciałbym zbudować małą brykieciarkę. Taką na domowe potrzeby.
    Myślę o nacisku siłownika około 10t

Dziękuję za odpowiedź
  • #4 10216272
    darek4168
    Poziom 21  
    Ocena: 346
    Jak to ma być brykieciarka to rozdzielacz nie może być ręczny, powinien być elektrozawór. Maszyny renomowanych firm mają nacisk około 1000kg na 1cm kwadratowy, ciśnienie około 200bar.

Jak zbudować prosty układ hydrauliczny do siłownika dwustronnego działania?
    Ta jest nieco większa, ale zasada działania jest taka sama, we wszystkich.
  • REKLAMA
  • #5 10216427
    marins
    Poziom 13  
    Czym się kierować przy zakupie siłownika? Czy każdy siłownik da się zregenerować?

Brykieciarka z fotki powyżej to kawał porządnej roboty. Nic tylko pogratulować twórcy.