Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hydraulika siłowa, budowa

marins 03 Gru 2011 18:56 3676 6
  • #1 03 Gru 2011 18:56
    marins
    Poziom 13  

Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć co jest potrzebne do zbudowania prostego układu hydraulicznego, który to będzie zasilać siłownik dwustronnego działania.
    Chodzi mi dokładnie o taki układ jaki jest wykorzystywany w ładowarkach, tj. wajcha do przodu, siłownik się wysuwa i odwrotnie.
    Jestem w tym temacie zielony, dlatego proszę łopatologicznie.

0 6
  • #2 03 Gru 2011 19:04
    ziomus90210
    Poziom 35  

Zbiornik na płyn roboczy, pompa, filtr , zawór przelewowy, zawór bezpieczeństwa, rozdzielacz 3-pozycyjny, siłownik, przewody ciśnieniowe no i płyn roboczy. Może kolega cos więcej napisze do czego ten siłownik? Jakie siły/ciśnienie ?

0
  • #3 04 Gru 2011 08:06
    marins
    Poziom 13  

Chciałbym zbudować małą brykieciarkę. Taką na domowe potrzeby.
    Myślę o nacisku siłownika około 10t

Dziękuję za odpowiedź

0
  • #4 04 Gru 2011 11:36
    darek4168
    Poziom 20  

Jak to ma być brykieciarka to rozdzielacz nie może być ręczny, powinien być elektrozawór. Maszyny renomowanych firm mają nacisk około 1000kg na 1cm kwadratowy, ciśnienie około 200bar.

Hydraulika siłowa, budowa
    Ta jest nieco większa, ale zasada działania jest taka sama, we wszystkich.

0
  • #5 04 Gru 2011 12:11
    marins
    Poziom 13  

Czym się kierować przy zakupie siłownika? Czy każdy siłownik da się zregenerować?

Brykieciarka z fotki powyżej to kawał porządnej roboty. Nic tylko pogratulować twórcy.

Trochę czytałem o brykieciarkach i zdaje sobie sprawę że to ma być zautomatyzowane i że zamiast tradycyjnego rozdzielacza są potrzebne elektrozawory lecz mimo to moja wiedza o temacie hydrauliki jest znikoma.

0
  • #6 04 Gru 2011 13:19
    darek4168
    Poziom 20  

Dzięki za pochwalenie maszyny.