Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fontanna w vento. Auto grzeje się i wyrzuca płyn chłodniczy.

dany232 15 Gru 2004 07:22 4730 8
  • #1 15 Gru 2004 07:22
    dany232
    Poziom 10  

    Witam. Niedawno kupilem Vw vento 1.8 benzyna. Po niedlugim uzytkowaniu auto zaczelo grzac sie ponad miare. Na dodatek pewnego dnia wyrzucil caly plyn chlodniczy zbiornikiem wyrownawczym. Mechanik zmienil termostat lecz niewiele to pomoglo. Grzeje sie nadal i wyrzuca plyn. Niestety nie wiem gdzie jest termostat i nie moge stwierdzic czy zostal wymieniony. Czy opisane objawy moga byc wynikiem uszkodzonej uszczelki pod glowica? Jak mozna sprawdzic ta uszczelke 'domowymi' sposobami. Z gory dziekuje.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 15 Gru 2004 07:30
    emeryt
    Poziom 21  

    Ja miałem dokładnie ten sam objaw w poldku - diagnoza: walnięta uszczelka pod głowicą. Po wymianie objawy ustapiły.

    0
  • Pomocny post
    #3 15 Gru 2004 07:39
    [-wojas-]
    Poziom 19  

    dany232 to jest właśnie sprawdzenie domowymi sposobami uszczelki pod głowicą skoro ci płyn wywala to znaczy że jest pęknięta i spaliny się przedostają do ukłądu chłodzenia i tu się zaczyna problem a termostat w takiej sytuacji ma niewiele do powiedzenia bo silnik się rozgrzewa do granic możliwości i termostat i tak się otwiera nagrzany nie przez płyn a przez wszystko do okoła :]

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Gru 2004 17:08
    budyn1
    Poziom 10  

    wykręć świece zapłonowe i sprawdż czy nie maja malutkich wrzerów jeśli tak jest to jedna z oznak wywalonej uszczelki pod głowicą i ciśnienie sprężania dostaje sie do układu chłodzenia - - jeśli ten mechanik wymienił ci tylko termostat to nie mechanik????. termostat znajduje sie od spodu z lewej strony pod pompa wodna jest obudowany. Obudowa jest przykręcana do pompy za pomocą dwóch śrób. Najprawdopodobniej mysle że w 99 % pasz wywaloną uszczelke pod głowicą. Trzeba zdjąć głowicę i zobaczyń, jeśli na uszczelce nie ma żadnych śladów uszkodzenia możesz mieć pęknieta głowice i przed założeniem nowej trzeba ja sprawdzić oraz jeśli jest krzywa , a tak może być to też trzeba ją splanować. Pozdrawiam budyn1

    0
  • #5 15 Gru 2004 23:48
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam - czy włącza ci sie wentylator?
    czy masz spaliny w wyruwnawczymnaczyniu?
    czy duzo masz pary wodnej jak silnik pracuje w tłumiku ?

    0
  • #6 16 Gru 2004 07:28
    dany232
    Poziom 10  

    Nie mam spalin w zbiorniczku, ale duzo pary wydobywa sie z tlumika, na swiecach nie nic widac. Jak jest zimny to pracuje ladnie , natomiast po ok. 2-4 min zaczyna chodzic bardzo nierowno.Termostat otwiera sie ale chyba troche za pozno bo trzyma temperature ok. 100 stopni.

    0
  • #7 16 Gru 2004 08:50
    balcer69
    Poziom 12  

    zacznij od wymiany korka na zbiorniczku wyrównawczym. W VW układ chłodzenia jest ciśnieniowy i często uszkadza się korek na zbiorniczku. Na próbę porzycz od kogoś

    0
  • #8 01 Sty 2005 18:55
    kabulio
    Poziom 12  

    Srawdż kąt wyprzedzenia zaplonu. Żle ustawiony zapłon często powoduje grzanie silnika.

    0
  • #9 01 Sty 2005 21:38
    cobraa
    Poziom 27  

    Raczej to na 100% uszczelka pod glowica . U porzadnego mechnika mozesz to sprawdzic i powinien posiadac przyrzad do sprawdzania uszczelki. Plyn ktory reaguje z co2. U nas koszt 10 zl sprawdzenie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów