Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda lambda BMW - interpertacja danych

27 Gru 2011 22:15 3739 5
  • Poziom 2  
    Witam,

    W zeszłym tygodniu zapaliła mi się w aucie kontrolka "check engine". Auto nie ma żadnych niepokojących objawów (silnik pracuje równo, bark oznak utraty mocy, nie zużywa więcej paliwa). Podpiąłem auto pod komputer i zrobiłem diagnostykę zdjęcia poniżej, bardzo bym prosił o pomoc w interpretacji danych:


    Sonda lambda BMW - interpertacja danych
    Silnik zimny, auto nie pracuje



    Sonda lambda BMW - interpertacja danych
    Silnik zimny zaraz po odpaleniu



    Sonda lambda BMW - interpertacja danych
    silnik nieco rozgrzany, na wolnych obrotach




    silnik nieco rozgrzany, na wolnych obrotach szegółowe wartości:
    Sonda lambda BMW - interpertacja danych
    Sonda lambda BMW - interpertacja danych
    Sonda lambda BMW - interpertacja danych
    Sonda lambda BMW - interpertacja danych
    Sonda lambda BMW - interpertacja danych



    Auto pracuje tylko wyłącznie na silniku benzynowym rok produkcji to 2006, przebieg ok 25 tys km. Posiada duży silnik 3.0. Bardzo dziękuję za pomoc!

    P.S co to jest "lambda value" i dlaczego nie posiada żadnej jednostki?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Moderator Samochody
    a.ndi napisał:
    W zeszłym tygodniu zapaliła mi się w aucie kontrolka "check engine".
    Skoro tak - powinien być zapamiętany błąd w sterowniku silnika.

    a.ndi napisał:
    co to jest "lambda value" i dlaczego nie posiada żadnej jednostki
    Wartość współczynnika lambda, można go rozumieć jako mnożnik dawki paliwa, czyli 1 to jest optymalny skład, >1 (np. 1.12) to uboga mieszanka, a <1 (np. 0.98) to bogata.

    Dwa banki, 4 sondy czyli V6 z dwoma katalizatorami i na sondach szerokopasmowych.
    Jedna strona (cylindry 1, 3 i 5) wskazuje na bardzo ubogą mieszankę mimo znacznego jej wzbogacenia (30% wydłużenie czasu wtrysku).

    Należy jak najszybciej ustalić przyczynę tej usterki (awaria sondy, okablowania, urządzenia sterującego czy nieszczelność kolektora, usterka wtryskiwacza lub mechaniczna usterka silnika - uszkodzony zawór, brak kompresji) i ją naprawić, bo dalsza eksploatacja w takim stanie grozi poważnym uszkodzeniem silnika.Zaczął bym od zrobienia analizy spalin na obydwu "bankach" (o ile układy wydechowe cylindrów parzystych i nieparzystych nie łączą się).
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 29  
    Nie wiem czym to czytasz ale dla mnie jest nie zrozumiałe, najprościej weś miernik i zbadaj ile wolt, te czerwone kreski mnie przerażają
  • Poziom 2  
    Dziękuję za odpowiedzi.

    Ad1. Silnik to R6 nie V. Tak są 4 sondy 2 przed katalizatorem oraz 2 za. Czy można odkręcić sondę dla 1 banku przed katalizatorem i zamienić ją z sondą z banku 2 przed katalizatorem i wykonać podobny odczyt? Innymi słowy czy sondy są parami symetryczne? czy czymś się różnią?

    Ad2. Ten program to INPA i jest dedykowany do diagnozy BMW. Na pierwszym wykresie widać, że sonda przed katalizatorem z banku 1 na zimnym silniku ma napięcie ok 2V. Zaraz po odpaleniu ok 4V, następnie ok 3V.
  • Poziom 29  
    Sądy za i przed cat są inne( inne kostki ale możesz sprubować) pokazują takier same parametry. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    panam napisał:
    Sądy za i przed cat są inne( inne kostki ale możesz sprubować) pokazują takier same parametry. Pozdrawiam.


    Panam w acie są 4 sondy dwie przed katalizatorem oraz dwie za katalizatorem z wykresów umiem odczytać że jedna przed katalizatorem na pewne odchylenia pytani jest następujące czy sonde "lewą" przed katalizatorem z banku nr 1 mozna zamenić miejscami z sondą "prawą" przed katalizatorem z banku nr 2?


    Odczytałem błąd z komputera w aucie i pokazuje:
    P0171 "System too Lean"