Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć i czy jest wogóle możliwość?

29 Gru 2011 20:40 4888 12
  • Poziom 8  
    Witam.
    Jeżdżę ciężarówką Mercedesem.
    Tam w zapalniczce jest 24V i mam taki problem, że nie mogę bezpośrednio podłączyć CB Radia ale mam taką przetwornicę.
    Pytanie jest takie, czy nadaje się na coś i jak tam to jak to podłączyć, aby było dobrze?
    Nie znam się aż tak na tym i proszę o pomoc.
    Wklejam fotki co posiadam i proszę jeszcze raz o pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To się nie nadaje - przetwornica podwyższająca z 12V np. do laptopów.
    Szukasz przetwornicy obniżającej 24V -> 12V
  • Moderator
    Najpierw sprawdź, czy nie ma już zainstalowanego reduktora napięcia. Jeśli masz w kabinie zwykły radioodbiornik, to musi być reduktor. Jeśli nie ma, to coś takiego potrzebujesz.

• Poziom 32  
    Jak sprawdzisz czy nie ma u Ciebie w samochodzie reduktora napiecia do radia samochodowego to jesli takowe urzadzenie będzie sprawdź czy ma odpowiedni prąd wyjscia .Dla radiotelefonu CB powinienes miec min 3A ale lepiej jesli takie urzadzenie będzie mogło dać z 5-7A lub więcej gdyż wiadomo jezdzisz zawodowo słuchasz radia a jak podepniesz do tego CB i zaczniesz nadawac to prąd Ci wzrośnie.Ni będziesz pamietał by wyłaczyć radio gdy chcesz nadawać (przy małym pradzie wyjściowym reduktora) to obniża komfort użytkowania.Lepiej dokupić oddzielny reduktor napięcia. Druga sprawa ja kiedyś komuż montowałem radio CB koles nie miał reduktora wiec poprowadziłem kabel z bezpiecznikiem od plusa pierwszego akumulatora .W samochodzie były dwa akumulatory 12V połaczone szeregowo co daje w sumie 24V , więc jeden jest minusem na masie pojazdu i tam gdzie sie łączy z drugim akumulatorem dałem kabelek zasilania z bezpiecznikiem 5A zaraz przy klemie.Drugi koniec podpiąłem do radiotelefonu do