Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 80 B3 1,8B Automatyczna skrzynia biegów szarpie przy zmianie przełożeń..

scalak4 24 Jan 2012 23:25 10698 7
  • #1
    scalak4
    Level 17  
    Witam Nie dawno zakupiłem Audi 80 w automacie. Autko jest wizualnie w bardzo dobrym stanie, zadbane. Przebieg to 180000 i wygląda na to że oryginalny (nikt by się nie bawił w kręcenie). Tylko denerwuje mnie że przy przyspieszaniu, potrafi szarpnąć przy zmianie biegów. Jest to takie uczucie jak by ktoś puścił za szybko sprzęgło. Czasem tak mu się tak udaje że przełączy gładko ale to się zdarza dość rzadko. Po za tym wszystko jest ok.

    Niepokoją mnie dwa szczegóły:
    - Poziom cieczy w skrzyni jest dużo większy niż pokazuje miarka, nawet przy zimnym silniku. Sięga aż do momentu gdzie miarka się skręca i kończy się skala...
    -Cięgno "gazu" skrzyni biegów jest tak ustawione, że nawet po puszczeniu gazu naciąga ok 1 cm od pozycji "0"

    Czy jeden z tych szczegółów może powodować szarpanie przy zmianie biegów? Co do linki to wydaje mi się że nie, bo i tak gaz trzymam wciśnięty.

    A może takie szarpanie to normalne w Audikach w automacie..?
  • #2
    mercedesik
    Level 26  
    POziom oleju w skrzyni sprawdza się na pracującym silniku.
  • #3
    scalak4
    Level 17  
    Kolego dzięki za info, nie doczytałem. Audi 80 B3 1,8B Automatyczna skrzynia biegów szarpie przy zmianie przełożeń..

    Jaka może być przyczyna takiego szarpania? Może jakaś regulacja?
  • #4
    mercedesik
    Level 26  
    Przeważnie skrzynia szarpie na starym oleju i zapchanym filtrze ale i tak samo na zużytych sprzęgłach lub zmienniku momentów.
  • #5
    scalak4
    Level 17  
    Olej z tego co widziałem jest czysty, zresztą gościu mówił ze nie dawno wymieniał. Widze że pozostaje oddać do mechaniora.. Tylko boje się że zamiast naprawić, bardziej popsuje
  • Helpful post
    #6
    romuald-f
    A/T specialist
    Masz trzybiegową skrzynkę sterowaną hydraulicznie. Proszę wyregulować linkę kick-down (zsynchronizować z linką "gazu"). Stan oleju nie może przekraczać maksimum na miarce.
  • #7
    scalak4
    Level 17  
    romuald-f wrote:
    Proszę wyregulować linkę kick-down (zsynchronizować z linką "gazu")
    Zrobiłem dokładnie tak jak napisał kolega. Samochód zachowuje sie zupełnie inaczej! Zmiana biegów jest ledwo odczuwalna. Obroty oscylują w granicach 2500 - 3000 a nie jak przedtem dochodziły do 4000. Gratulacje dla mechanika idioty który wymieniając linkę nie potrafił jej odpowiednio ustawić. Sprawdzałem stan cieczy w skrzyni. Po rozgrzaniu skrzyni (ok. 10km ) stan jest większy niż pokazuje górna granica (wytłoczona kropka). Być może ten sam mechanik wymieniał olej...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy mam upuścić oleju ze skrzyni?
  • #8
    scalak4
    Level 17  
    Wymieniłem olej. Wszystko jest ok. Winą była źle ustawiona linka od skrzyni biegów. temat zamykam