Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik 16v czym różni się od zwykłego 8v??

25 Sty 2012 22:52 68689 18
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mam zamiar kupić auto w benzynie i wszyscy mówią mi że lepszy jest silnik 8v od 16v. Jaka jest zasadnicza różnica między tymi silnikami? które dłużej wytrzymują i są tańsze w eksploatacji??
  • Poziom 14  
    16v to masz po 4 zawory na cylinder (4*4=16) a 8v to masz po 2 zawory na cylinder (4*2=8)
  • Poziom 14  
    no tak ale czy czy te 16v częściej się psują czy co że ludzie nie chca ich kupować??
  • Poziom 28  
    To zależy o jakie silniki dokładnie ci chodzi ale z regułu 8-zaworowe są trwalsze i mniej awaryjne.
  • Moderator Samochody
    Silniki 16-sto zaworowe są bardziej wysilone i skomplikowane. Większa dynamika niestety okupiona niższą trwałością i przeważnie większym zużyciem paliwa. Jeśli zamierzasz kupić samochód benzynowy i założyć LPG, to raczej szukaj tradycyjnej 8 zaworowej wersji.
  • Poziom 14  
    16v są droższe w remoncie, więcej spalają, nie zabardzo lubią gaz, trzeba zakładać sekwencje. Ale mają większą moc. A 8v mniej spalają niema większych problemów z gazem, tańszy remont (np podczas pęknięcia paska rozrządu) mniej palą.
  • Poziom 19  
    jak w temacie ilościa zaworów w silniku, czyli 16v bedzie ich miało 2xwiecej niz 8v

    podsumowując: czym wiecej zaworów tym silnik jest bardziej przewietrzany/wentylowany,
    czyli przy dynamicznej jezdzie wiecej dostanie mieszanki paliwowo-powietrznej przez co jest bardziej dynamiczny, zrywniejszy, mocniejszy i elastyczny niz np.8v

    a w naprawie to samo przez sie rozumie :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    DUDAŚ napisał:
    16v więcej spalają,

    Zwykle 16V ma wtrysk wielopunktowy. 8V często mają wtrysk jednopunktowy który znacznie gorzej gospodaruje zuzyciem paliwa. Nie mówiąc o odpalaniu w zimie kiedy w jednopunktowym paliwo skrapla się na długaśnym kolektorze dopóki się nie nagrzeje. Jednopunkt to taki elektroniczny gaźnik. Przeżytek.

    Jeśli 1,6 8V ma np 60KM a 1,6 16V ma np 120KM to chyba oczywiste, że ten drugi spali więcej jeśli będziesz ostro jeździł obydwoma. Ta dodatkowa moc nie jest za darmo i to że 16 zaworody będzie dużo szybszy nie bierze się z tyłka. Jeśli natomiast będziesz jeździł z taką samą mocą to 16V spali wyraźnie mniej.

    DUDAŚ napisał:
    nie zabardzo lubią gaz, trzeba zakładać sekwencje.

    Lubienie albo nie lubienie gazu nie ma nic wspólnego z liczbą zaworów. Są silniki 2 zaworowe co nie chcą działać i są 4 zaworowe co działają rewelacyjnie.
    Wtrysk sekwencyjny to jest konieczny gdy masz plastikowy kolektor a nie 16 zaworów. Żeby wybuch gazu (zdarza się w instalacji z mikserem) go nie rozwalił w mak.

    Nawiasem mówiąc jeśli ktoś dziś myśli o zakładaniu instalacji gazowej innej jak sekwencyjna to jest jakiś nienormalny albo ma 20 letniego trupa. Po co osłabiać silnik i szykować sobie problemy? po co zakładać jakiś mikser dławiący przepływ, jakieś emulatory powodujące że nie wiadomo co trafia do katalizatora podczas jazdy na LPG? Po co mieć opóżnienie reakcji bo metrowy wąż musi się wypełnić gazem? Po co obawiać się ew. wybuchu gazu w kolektorze i rozwalenia obudowy filtra powietrza i kolektora? Ktoś tu żyje latami 90 albo koniecznie musi zaoszczędzić 200zł na instalacji, aby pózniej stracić wiele więcej na jej serwisowaniu i kłopotach. Sekwencja to jest w pewnym sensie przełom w LPG a nie coś niechcianego. Wiem bo miałem i to, i to. To jest ogromna różnica i nigdy więcej mikserów i węża z silnikiem krokowym.


    DUDAŚ napisał:
    tańszy remont (np podczas pęknięcia paska rozrządu)

    Np ile razy pękł Ci pasek rozrządu?

    Jednak gdybym miał coś doradzić:
    - ważniejszy jest stan silnika jak to czy ma 8 czy 16 zaworów.
    - opinie o tym silniku, bywają silniki udane i nieudane, i to nie zależy od ilości zaworów
    - parametry silnika. Czy nie za słaby do normalnej jazdy.


    Jeśli już miał bym się doszukiwać różnic między oboma technologiami to bardziej w ich charakterystyce:
    - z reguły silniki 8V mają "mocny dół" i "słabą górę". Czyli są mocne na wolnych obrotach ale dość szybko słabną z wzrastającymi obrotami. Wynika to ze słabego przewietrzania 2 zaworowych jednostek. Dlatego powstały jednostki 4 zaworowe.

    - zaś 16V dostają dodatkowej mocy gdzieś od 4000obr/min więc tam gdzie 8V już słabną. To wynika z dodatkowych zaworów które wtedy pokazują swoje oblicze. Silniki ze zmienną fazą zaworów zmieniają dodatkowo sposób ich otwierania co dodatkowo dodaje mocy przy bardzo wysokich obrotach.

    Ale to jest jak pisałem 'przeważnie'. Są wyjątki.
  • Poziom 14  
    Myślałem nad autem Opel Vectra B. Co o nim sądzicie?? Silniczek wybrał bym 1.6 8v. a czy ktoś wie czy istnieje inny silnik 8v w wersji benzynowej niż 1.6??
  • Poziom 28  
    Ogólnie wszystko z VB było by ok gdyby nie słabe blachy. Przy kupnie zwróć na ich stan szczególną uwagę. Poza tym jest to auto dosyć tanie w utrzymaniu i nie jest jakoś szczególnie awaryjne.
  • Poziom 32  
    Jak wyżej - dobre auto ale korozja je zżera.

    Ten 1,6 8V uchodzi za najmniej awaryjny silnik Vectry. Ale ja bym się nie bał w Vectrze silnika 1.6 16V. To bardzo udany silnik Opla, bardzo polularny więc dostępność części spora jak by co. Mieliśmy taką Vectrę wiele lat, z LPG i zero problemów z silnikiem, a przebiegu narobiliśmy sporo. Jedyny minus to że, jak wszystkie silniki Ecotec 'made in Opel' bierze olej, jakieś 0,5l od wymiany do wymiany. One tak mają od nowości.

    Auto zostało sprzedane tylko z uwagi na coraz trudniejszą do opanowania korozję. No i cofanie tym autem to horror. Ani w przyklejonych do auta lusterkach ani przez tylną szybę nie za bardzo widać gdzie się to auto kończy.

    Acha, w zawieszeniu, z przodu zbyt często zużywają się łączniki drążka stabilizatora i stuka. Ale takie łączniki to 20zł sztuka a wymieniesz je sam, jest to banalne.
  • Poziom 18  
    Tu masz ładnie opisane na czym polega owy silnik 16v. Moim zdaniem w obecnych czasach, przy tych cenach paliw tylko 16v - spokojnie można do nich zakładać gaz, tego się nie obawiaj. 8v ma może dzisiaj sens ale tylko przy turbo.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Piotrek50501 napisał:
    Myślałem nad autem Opel Vectra B. Co o nim sądzicie?? Silniczek wybrał bym 1.6 8v. a czy ktoś wie czy istnieje inny silnik 8v w wersji benzynowej niż 1.6??



    on ma zdaje się 75 KM - tym dość ciężkim aucie lekka masakra. zdaje się że coś okolice 16 sekund od 100 km/h, rob jak chcesz ale dzisiaj nowe kompakty mają po 12 sekund o 100 km/h maksymalnie - większość ma mniej. Za 3 lata jadąc takim autem będziesz typowym zawalidrogom w mieście lub na na trasie pod górę. Z roku na rok osiągi aut idą do przodu. Co innego jakieś 2.0 8v - to by starczyło ale takiego nie ma w Vectrze B jeśli się nie mylę.
  • Poziom 24  
    D o takiej vectry to minimum 1.6 16v a optymalnie 1.8 16v lub 2.0 16v.
    Jeżeli chodzi o trwałośc to 1.6 8v mimo kiepskich osiągów jest trwalszy i lepiej znosi gaz. Do spokojnej jazdy wystarczy. Alternatywa dla vectry jest astra f 1.6 8v która jest mniej awaryjna, tak samo gnije i wersji kombi wcale nie tak głupia. Niestety auta te lata już swoje mają i zespuć się może wszystko.
  • Poziom 18  
    wątpię że 1.6 8v, które będzie ciągle wymagało wysokich obrotów będzie bardziej trwałe niż 2.0 16v. Silnik o małej mocy na ponad 1200 kg nie będzie trwały. Koszta naprawy głowicy 8v i koszta naprawy 16v nie są aż tak wielką przepaścią. Gorzej było by w przypadku v6.
    Co do gazu to prawidłowo założona instalacja będzie miała łatwiej w mocniejszym silniku, niż w słabym który będzie ciągle miał duże obciążenie i obroty.
  • Poziom 9  
    Jeśli już ma to być Vectra B, to najlepszym silnikiem do wersji przed liftem będzie: do sedana 1.8 X18xe - 115km lub do kombi 2.0 X20xev - 136km, oba silniki bardzo dobrze znoszą instalacje gazową - sekwencyjną (prawie identyczne spalanie benzyny i gazu). 1.6 jest jednak za słaby w stosunku do masy samochodu 1200 - 1417kg (kombi). Spalanie paliwa podobne w obu silnikach, zależy od częstotliwości deptania lewego pedału. Tak jak już zauważono, Ecoteki lubią olej, i to nieważne czy 1.6, 2.0, 2.5V6. Z silników z zapłonem samoczynnym, powolnym ale oszczędnym i trwałym jest 1.7 TD (isuzu), lub podobnie oszczędnym ale konstrukcji Opla 2.0 DTH. Charakterystyczne usterki trapią każdy z silników, do poszukania i poczytania w necie.
  • Poziom 24  
    1.6 w takiej vectrze szału nie robi, ale jest to drugi najmniej awaryjny silnik po 2.0 8v. 1.6 16v jest ok dużo lepiej ciągnie. Jeżeli przyjemność z jazdy to tylko eco kibel 2.0, ale koszta potrafią czasem dobić. Jak trwałość i niskie koszta obsługi to tylko 1.6 8v.
  • Poziom 10  
    Biorąc pod uwagę brak w tych samochodach zmiennych faz rozrządu 8v lepiej pociągnie z dołu ale przy 4k/obr dostanie zadyszki, 16v będzie słabszy na dole ale od 3k/obr zaczyna dopiero ciągnąć i ciągnie mocno niemal do odcięcia. Ogólnie 8v do niedzielnej jazdy do kościoła a na codzień kiedy potrzebujesz trochę dynamiki 16v. Różnica w spalaniu powinna być prawie żadna. Głowice Toyoty, która od już lat 80-tych stosuje silniki 16v oznaczone FE są przystosowane do spalania ubogiej mieszanki paliwa i pomimo jazdy na wyższych obrotach palą bardzo mało. Znam z autopsji bo jeżdżę japończykami od kilkunastu lat i mam porównanie do innych 8v silników. Spalanie wręcz niższe a osiągi dużo lepsze.