logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kalibracja sondy oscyloskopu C1-112A - jak to zrobić?

prociomen007 09 Lut 2012 16:22 8739 8
REKLAMA
  • #1 10519174
    prociomen007
    Poziom 18  
    Ocena: 30
    Witam, od niedawna posiadam wyżej wymieniony oscyloskop. Jestem początkującym elektronikiem i z podobnego typu sprzętem nie miałem za wiele do czynienia. Panel przedni wygląda jak na zdjęciu:

1. Jak wykalibrować sondę? Kiedy przekręcę gałkę "V" w pozycję oznaczoną trójkątem na ekranie dostaję przebieg prostokątny. Rozumiem że to jest wzorzec. Gdzie należy dotknąć sodą aby ją teraz wyregulować. Jest na niej takie pokrętło na płaski śrubokręt. Reguluje się na pewno przez jego obrót tylko gdzie należy dotknąć aby tam regulować. Kiedy mam przebieg prostokątny a sonda leży na stole i będę obracać tą śrubką nic się nie dzieje. Z tego wnioskuję że należy ją do czegoś dotknąć aby przyrównać do wzorca.

2. Do czego służą niżej zaznaczone pokrętła i złącza?

3. Aby zmierzyć jaką wartość (powiedzmy baterie) przykładam do bieguna + sondę. Nic nie widać wtedy na ekranie. Dopiero kiedy drugim kablem od masy dotknę do złącza masy widać przebieg. Czy to jest normalne? Jeśli tak to czy można kupić taką wtyczkę żeby tam ładnie pasowała?

4. Czy można kupić wtyki do multimetru bo nie mam takowych. Rozumiem że złącza multimetru to to:

5. Oscyloskop ma jakieś pokrętełka na boku i górze obudowy. Czy to służy do jego regulacji?
  • REKLAMA
  • #2 10519360
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  
    Ocena: 572
    Użyj opcji szukaj, temat wałkowany raz w miesiącu na forum.
  • REKLAMA
  • #3 10519429
    prociomen007
    Poziom 18  
    No za bardzo nic konkretnego nie mogę znaleźć. Najbardziej zależy mi na kalibracji tej sondy jak to zrobić.
  • REKLAMA
  • #4 10519595
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  
    Proszę, instrukcja obsługi:
    Załączniki: