Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.5 TDI V6 Afb pompa VP44 przy hamowaniu silnikiem podaje paliwo

cheeester1 12 Lut 2012 23:34 4875 8
  • #1 12 Lut 2012 23:34
    cheeester1
    Poziom 9  

    Witam. Mam dziwną usterke w audi A6 2,5 tdi V6 podczas hamowania biegami silnik czasami lekko przyspiesza tzn. na wyswietlaczu VIS wskazuje mi dawkowanie paliwa az do wartosci max. ok. 3,6l/100km wyczuwalne jest tez poszarpywanie auta hamuje za chwilke dostaje takiego malego przyspieszena. Czy powodem moze byc pompa VP44 uszkadzajaca sie elektronika czy tylko potencjometr pedalu gazu a moze zacierajacy sie nastawnik dawki paliwa lub wyprzedzenia kata wtrysku? Dodam ze na nagrzanym silniku z deski 90 stopni silnik gorzej jest uruchomic trzeba dluzej zakrecic przy srednio cieplym pali na dotyk rano palil zawsze na dotyk ostatnio strasznie dymi przy mrozie i kilka sek. nierowno pracuje czy to moze byc lejacy wtryskiwacz? w mrozy -20 i wiecej trzeba tez ok. 3-6 sek krecic zanim zapali. Wymienialem niedawno filtr paliwa bo orlen mial slaba rope i auto z rana palilo i gaslo po kilku sekundach. Pompa nie mogla ssac tej parafiny blokowal sie filtr az w rurce do pompy wtryskowej pojawialo sie polowe jej srednicy powietrza i paliwa. Silnik stukal tzn. chyba pompa od pecherzykow powietrza. Podczas wymiany swiec zarowych rok temu jedna byla mokra 2 tak lekko wilgotne zdemontowalem pokrywy zaworow walki jak nowe przebiegu ponad 200tys. bylo wowczas. Dziekuje wszystkim za porady nigdzie nie znalazlem takiej usterki zeby sie poradzic dlatego zakladam temat dawkuje paliwo jak ma byc przy hamowaniu 0,0l/100km to tu czasami podaje czasami nie podaje kiedys nie dawala ani kropli teraz autko wiecej minimalnie spala. Palilo ok.5.1-5.5 w trasie po nagrzaniu silnika teraz 5.9 trzeba sie natrudzic a i do 7 dochodzi czesto srednia w/g Vis. Nadal jest to stukanie podczas dodawania gazu najbardziej gra z rana jak ruszam bez gazu i pompa automatycznie dodaje sobie paliwa to stukanie jest jak mlotowanie.

    0 8
  • #2 12 Lut 2012 23:37
    kon240
    Poziom 11  

    system ma jakieś błedy

    0
  • #3 12 Lut 2012 23:52
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    Sprawdź czujnik (potencjometr) położenia pedału przyspieszenia. To może być przyczyną nie działania układu Cut-off.

    Co do zapalania 3-6 sekund nie jest złym wynikiem, może być to spowodowane źle ustawionym kątem wtrysku, lejącymi wtryskami, kończącą się pompą, za mało danych.

    Takie metaliczne stukanie to odgłos lejących wtryskiwaczy

    0
  • #4 13 Lut 2012 07:21
    mercedesik
    Poziom 25  

    CZujnik stopu nie rozwiera styku sterownika mimo zwierania styku świateł.

    0
  • #5 13 Lut 2012 10:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    mercedesik napisał:
    CZujnik stopu nie rozwiera styku sterownika mimo zwierania styku świateł.
    On nie dotyka pedału hamulca, hamuje biegami.

    0
  • #6 13 Lut 2012 10:44
    mercedesik
    Poziom 25  

    Niedoczytałem to trzeba sprawdzić czy styk biegu jałowego jest sprawny.

    -1
  • #7 13 Lut 2012 23:12
    cheeester1
    Poziom 9  

    Witam. Bardzo dziwne to wszystko bo jak podlaczylem polskiego VAG-a lub 3.11 lub 4.09 czy jakos tak to nic nie pokazuje bledow zlapal raz blad 550 o ile dobrze pamietam ale bylo to albo podczas odpowietrzania pompy i wtryskiwaczy jak nie chcial zapalic ( nie sprawdzilem odrazu po odpaleniu ) lub przy tych mrozach jak paliwo nie szlo do pompy i wariowaly obroty straszne stuki byly malo silnik nie wylecial przez chwile to moglo dwumasa szarpnac?. Ogolnie usterka mlotowania silnika wystepuje od ponad roku i z paleniem tez na goracym silniku. Natomiast dawkowanie paliwa nie pametam dokladnie ale tak ze 2 lub 3 miesiace zauwazylem ze sie zaczelo. Auto odpala w wiekszosci bez problemu na zimnym i cieplym ale powyzej 70 stopni zaczyna byc coraz bardziej zle. Rok temu jak zagladalem do walkow mialem problem z odpowietrzeniem pompy caly czas zasysalo mi do rurki idacej od filtra do pompy VP44 powietrze tzn. pomimo spuszczenia sporej ilosci ropy przewod zasilajacy bezbarwny byl napelniony tylko do polowy to co zasysalem sciekalo po dole przewodu nigdy nie moglem zapelnic calego przewodu. Podczas odpalania trocze ja pomordowalem na rozruszniku od tamtej pory pali odwrotnie z rana OK a na goracym gorzej. Moze i mam zapozny kat wtrysku jednak nie jestem w stanie tego w 100% sprawdzc bez Basic setings. Na angielskim vag-com pokrywa sie wszystko zadane z rzeczywistym niemal idealnie. Ze wzgledu na stuki silnka ruszalem kilka razy kolem z fasolka nawet napiecie paska chyba mialo znaczenie. Moze to i moja wina ale wtryski musza lezec a przynajmiej 1szt. prawa strona swiec zarowych byla wlasnie podlana jak e zmienialem. Prosze mi powedziec czy na polskim vag-u jesli dziala mi funkcja przestawiania zaworu EGR i VTG oraz moge wejsc w ustawienia kiedy to program przestawia kat wtrysku i wowczas pokrywaja mi sie te wartosci tylko sa jakies jednostki rozregulowane inaczej niz w vag-com to jest ok? Podjade niebawem na KTS do kolegi wtedy opisze wiecej czy on cos wykryje. Pompa przez cale lato bez bledow tzn. zadnych bledow w ECU nie bylo. Doadam jeszcze ze czasami jak zatankowalem z C.Expres paliwa to auto dostawalo skrzydel natomiast jak kupilem czasami V-Pover diesel lub verwy to przy trasie ok 300km zaczal mi strasznie dzwonic przy dodawaniu gazu strasznie detonacyjnie pracowal az sie nie dalo gazu dotknac. Moze to i wtryski leja i w koncu lepkosc jak ma mniejsza lepsza ropa to zaczynaja strasznie lac?

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    Panowie w jaki sposob sprawdzic ten potencjometr podczas jazdy? Cut-off vag to umozliwia bo jakis kanal pokazywal z tego co pamietam kiedys jak podlaczalem % otwarcia pedalu gazu dziekuje za wskazowki. Nie rozumiem jednej sprawy w jaki sposob pompa podaje paliwo skoro ja hamuje silnikiem musi byc chyba uszkodzony potencjometr bo co wysteruje pompe VP sama od uszkodzenia elektroniki moze podawac paliwo pomimo zalozenia ze potencjomert byl by sprawny?

    0
  • #8 20 Lut 2013 16:07
    kumangt
    Poziom 1  

    Witam. Mam dziwną usterkę w audi A6 2,5 tdi V6 podczas hamowania biegami silnik czasami lekko przyspiesza mam podobny objaw i mi falują obroty pompę robiłęm 4lata temu wałki jak nowe ostatnio co zauważyłem to jak dam gazu i puszcze gaz to jest stuk w pompie wtryskowej i jest tak ze jak spada z obrotów to faluja tak z 2-3 razy jak wiadomo skrzynia automat i auto tak reaguje na dniach jade do pompiarza cos bede wiedział dzis mi mowił ze zobaczy sterownik i zobaczy ten nastawnik jak cos bedziesz wiedział daj znać pali mi na dotyk z tym nie mam problemów

    0
  • #9 10 Mar 2013 13:30
    cheeester1
    Poziom 9  

    Witam, problem okazał się w kołach przód miałem 17" tył 16" opony miały inny obwód i podejrzewam że sterownik ABS zliczał sygnały i następnie pompa wtryskowa otrzymywała zadanie korekcji dawki wtrysku na zaobserwowany "poślizg". Dodam że przód miałem Michelin Alpin 215/50R17 a tył 205/55R16. Temat zamykam na letnich oponach 16" 4 szt. to zjawisko nie występuje. Podnosiłem dekle zaworowe w celu uszczelnienia zawilgocenia z pod uszczelki pokrywy wałki jak nowe silnik idealnie czysty, jedyny mankament to chyba zacierający się nastawnik/tłoczek dawki paliwa lub kąta wtrysku na rozgrzanym silniku auto gorzej odpala jest już tak ok.2 lat często silnik nie ma odpowiedniej mocy niby tego nie czuć ale jak nieraz załapie to chodzi jak rakieta więc musi być coś nie tak z vp 44.

    0