Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2.5 TDI AYM. Brak mocy. Pompa VP44.

03 Wrz 2011 17:44 16427 8
  • Poziom 35  
    Pacjent jak w temacie.

    Czasami zaswieca sie ESP lub EML. Błędy w silniku 0226 "regulacja początku wtrysku" w ESP błąd "błąd w silniku, w skrzyni "bład w silniku". Silnik faktycznie czasami traci moc i zaczyna głosna prace. Domyslam sie ze przestawia sie kat wtrysku i stad ten hałas.

    Ponadto odczytałem pamiec pompy i wyskoczył blad 59 "poczatek wtrysku - usterka"

    Pytanko do majacych doswiadczenie z VP44. Poczatkowe stadium padania pompy? Idzie to uratowac , czy zbierac kase na nowa pompe?
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Audi A6 2.5 TDI AYM. Brak mocy. Pompa VP44.
    Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;)
    Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza oraz ciśnienie otoczenia. Najważniejszymi czujnikami są : czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik kąta obrotu w pompie. Na podstawie tego ostatniego sterownik określa dokładne położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku. Obwód regulatora początku wtrysku w sterowniku pompy stale porównuje rzeczywisty początek wtrysku z ustaloną wartością znamionową i w razie wystąpienia różnicy - zmienia sygnał sterujący przesyłany do zaworu elektromagnetycznego.Informacją o rzeczywistej wartości początku wtrysku jest sygnał czujnika kąta obrotu lub czujnika wzniosu igły w obsadzie wtryskiwacza. Czujnik wzniosu igły rozpylacza nie jest konieczny. Zawór elektromagnetyczny ustawia położenie przestawiacza wtrysku, który odpowiednio obraca pierścieniem krzywkowym pompy wysokiego ciśnienia. Dzięki temu rolki napędzające tłoczki trafiają wcześniej lub później na krzywki pierścienia, powodując przyśpieszenie lub opóźnienie początku tłoczenia. Zawór przestawiacza wtrysku może być bezstopniowo otwierany i zamykany za pomocą sterownika przez określanie odpowiedniego współczynnika wypełnienia impulsu. Tak by to po któtce można by to opisać, a u Ciebie najprawdopodobniej tłoczek właśnie tego przestawiacza się zacina/zaciera. Cóż, pompa do naprawy.
  • Poziom 35  
    No cóz. Domyslałem sie tego :D

    Pytanko tylko czy np troche oleju w paliwie i wywołanie przestawiania kąta KTSem podratuje pompe? Wiem ze to mało profesjonalne ale klient chce auto sprzedac.
  • Moderator na urlopie...
    fuelinyourblood napisał:
    oleju w paliwie i wywołanie przestawiania kąta KTSem podratuje pompe?

    Nie. Paliwo, które ta pompa tłoczy, samo w sobie jest tłuste, tak więc olej tutaj nic nie pomoże.
  • Poziom 35  
    ok

    thnx!
  • Moderator Samochody
    Nie wiem czy macie tam w Szkocji eko diesel, ale w Pl na Orlenie jest dostępne, przypomina olej do frytek, albo kompresorów klimatyzacji, w każdym razie jest 10 razy bardziej tłuste od zwykłej ropy
    Ps. z wydechu śmierdzi jak karczek z grilla ;)
  • Poziom 35  
    Szkocja poza whisky, jest krajem klarownej benzyny i czysciutkiej ropy z zielonym odcieniem. Zdazaja sie owszem wtopy, jak klient pomiesza paliwa lub nieswiadomie naleje jakiegos swinstwa.

    Jednak co fakt to fakt. VP 44 wadliwe sa i koniec.
  • Poziom 35  
    Jak juz pisałem zdazaja sie i wtopy.

    Klient zadzwonił do mnie rano i stwierdził ze poszedł mu dym spod maski, a dokładnie z obudowy rozrzadu. Po ogledzinach okazało sie ze rozypały sie łozyska z rolek i napinacza. Pasek nie przeskoczył, ale róznica wału do pompy to było 2.5 zeba. I stąd ten bład. Wymienie rozrząd i dam znac czy pomogło
  • Poziom 16  
    Spotkałem sie z identycznymi objawami i błędami w passacie AKN 2003r. Klient zatankował ropke po 3zł/litr, przejechal 5km do sklepu i po zrobieniu zakupow autka juz nie odpalil. Pompa wymontowana, wysłana do regeneracji jednak nie do krotoszyna gdzie polecalem. Po zamontowaniu pasek co jakis czas ma wlasnie takie objawy jak u kolegi w audi...
    Rozrząd sprawdzany, kąt wtrysku podczas pomiaru tez w porządku.