Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Powoli zwiekszają sie obroty. Mercedes W202 (C-Klasa) 1.8 + LPG 94r

devil1414 22 Feb 2012 16:45 3648 4
  • #1
    devil1414
    Level 9  
    Witam,
    Mam problem z obrotami i kilka różnych zdań, wytłumacze najpierw dokładnie:

    Prz starcie silnika zaczynając jazde od jedynki wrzucam dwa i gaz do dechy a obroty zwrastaja bardzo wolno, czasami wrzucając trójke problem znika i normalnie mozna jeżdzić. Zdaża sie tez ze na trojce jest to samo, czyli wolno zwrastaja niezależnie jak mocno i gwałtownie wciskam gaz. Problem pojawia sie raz na kilka kilometrow, bez regóły. Zauwazyłem tez, ze zostawiajac samochód na luzie przy wolnych obrotach ( niecale 1000 ) pracuje spokojnie przez jakieś 3 minuty i nagle obroty spadaja do 500 i silnik się meczy dławiac sie ( tez nie zawsze sie zdaża bo czasami pracuje normalnie bez zadnych problemów). Dodam ze problem pojawia sie niezaleznie od tego czy dziala na LPG czy benzynie. [ zeby wyeliminowac problem w trakcie jazdy redukuje biegi az w koncu jeździ jak trzeba ]



    Spotkałem się ze zdaniem żeby wymienić świece, ze moze byc to problem silniczka krokowego, przegryzieniem kabli przez kune (w co watpie bo nie o tej porze roku chyba ) Niektorzy uwazaja tez zeby wymienic olej filtr itp.

    Bardzo prosze o pomoc bo szkoda mi gwiazdy jak sie meczy a chce wszystko dopracowac tak, zeby bylo na blysk.

    POZDRAWIAM
  • #2
    hollow
    Level 20  
    Normalna sprawa przy LPG. Poszukaj tematów o LPG. Nie ma w tym mercku silniczka krokowego tylko jest elektryczna przepustnica i to raczej może być jej wina, jak gaz wybucha w ssącym to może uszkodzić przepustnicę i dlatego szaleje.
  • #3
    devil1414
    Level 9  
    Rozumie, tylko ten problem pojawia sie też jeżdżąc na benzynie ;/ tak że nie pokrywa sie z tym co kolega pisze, oczywiście moge sie mylić... dzis dwa razy uslyszelem "strzelenie" "trzask" w trakcie jazdy i po tym bylo normalnie, niestety nie bylem w stanie zlokalizować źródła, czy możliwe że mam problem z moca, z powodu katalizatora? Znajomy mial tak w betce e36, ze jak mu wypluło z katalizatora to wszystko pracowało normalnie, a tracił moc bo sie kumulowało w nim wszystko. Wiem że wszystko na raz pisze ale poprostu nie wiem od czego zacząć... Jeśli jest możliwość ze to katalizator to jak go sprawdzić ?

    Z góry dzięki za zainteresowanie.
  • #4
    devil1414
    Level 9  
    Znalazłem. Przyczyną były kable. Nagrzałem silnik wjechałem w ciemny garaż i po otwarciu maski zobaczyłem dyskotekę w kablach zapłonowych. Tak więc do wymiany.

    Dzieki za pomoc mimo wszystko

    Pozdrawiam.
  • #5
    hollow
    Level 20  
    Zapomniałem napisać że dlatego tak się dzieje na LPG i PB bo problem jest po stronie zapłonu, w tym przypadku akurat wadą były kablem, ale bardzo często kąt wyprzedzenia zapłonu przestawia się tak bardzo, że auto nie chce normalnie działać na żadnym paliwie.