Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1 opis przekaźników

05 Sty 2005 11:03 6938 16
  • Poziom 10  
    Seat Toledo 92r. 2.0 GT wtrysk wielopunkt Digifant, przebieg 180.000
    Problem z wchodzeniem na wyższe obroty, bez znaczenia czy zimny czy ciepły. Wymieniłem moduł zapłonowy i przez jakiś miesiąc było ok. i znowu się zaczęło. przy załączeniu większych odbiorników prądu
    (ogrzewanie szyby, światła, wentylator na maksa) zaczyna się dusić. Sprawdzałem alternator ładowanie 13,5- 13,9V proszę o jakieś podpowiedzi dotyczące możliwych usterek.
  • Relpol
  • Moderator Samochody
    Sprawdź przepływomierz (czy nie zacina się klapa) oraz oglądnij kopułkę i palec rozdzielacza. Podobny problem w tym wtrysku może powodować też zły styk czyjnika temperatury płynu
    Pzd
  • Spec od samochodów
    Gdzie jest pompa paliwa?
  • Relpol
  • Poziom 10  
    u mnie bylo cos takiego i wymienilem przyplywomierz i autko dziala :)
  • Poziom 10  
    Przepływomierz sprawdziłem żadnych zacinek styki czyste przynajmniej na kostce i gniezdzie reszta zakryta osłoną od góry na silikon nie wiem czy jest sens ją odrywać, kopułka i palec ok. przewody też nowe świece.
    Troche wilgoci było w złaczu czujnika temperatury po wysuszeniu brak efektów.
    A jeszcze dodam że problemy zaczeły się po umyciu silnika.
    Zagazowany nie jest Dajcie jeszcze jakieś możliwe rozwiązania problemu
  • Spec od samochodów
    Wszystkie wtyczki na silniku przedmuchaj sprężonym powietrzem.
    Czy odma jest cała?
    /poproszę o odpowiedzi na moje dwa pytania/
  • Poziom 10  
    z tego co napisali w instrukcji seata zastosowano dwie pompy paliwa jedna jest w zbiorniku druga w dodatkowym zbiorniku od spodu auta, ale nie wiem czy digifant ma to samo, bo niebardzo widzę ten dodatkowy zbiornik.
    I jeszcze pytanie co to jest odma?

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    czy odma to przewód odpowietrzający wał korbowy wychodzący od zaworu do regulacji ciśnienia?
  • Poziom 10  
    Odme odpiołem jest cała ale było w niej syfu prawie na cały przekrój po wyczyszczeniu i załozeniu nadal to samo. moze przepustnica jest zawalona tym samym syfem??? Dlaczego w odmie jest tyle syfu???
  • Moderator Samochody
    Gdzie jest pompa paliwa?
    W golfie z tym samym silnikiem mam dwie pompy, jedna jest w baku (nie wytwarza ciśnienia, tylko przepompowuje benzynę do małego zbiornika znajdującego się pod autem, w którym znajduje się właściwa pompa paliwa.

    Być może to dobry trop, sprawdź ciśnienie paliwa (powinno wynosić 3,5 bara)
    najłatwiej zmierzyć je na końcu listwy wtryskowej, jest tam króciec do wtryskiwacza rozruchowego (jeśli takowy jest zainstalowany to jest tam wężyk, jeśli nie to jest on zaślepiony śrubą M5)
    Pzd
  • Poziom 10  
    Wymieniłem kopułke, palec rozdzielacza, przewody, sprawdziłem pompę paliwa i nadal to samo dusi sie na zimnym jak i na cieplym silniku. Czy przepustnica może powodować takie problemy??? według mnie problem jest w jakimś układzie elektronicznym bo po właczeniu jakiegos większego odbiornika spadają obroty do 800. Byłem u czterech specy od elektryki, wywalilem w miesiąc 1 tys. i bez rezultatu.Pomocy, pomóżcie!!!
    Pozdrowienia.
  • Poziom 21  
    W autku jest jedna pompa zobacz czy szczelna jest rura łącząca przepustnice z przepływomierzem. Następnie sprawdz przewody na potencjometrze lubią się urywać i śniedzieć wtyczka. A jak wszystko sprawdzisz otwóż przepływomierz i przy pracującym silniku dodawaj gazu a jak zacznie przerywać zmień dawke przesówając ślizgacz. Jeszcze jedno może masz już wytarty potencjometr w przepływomierzu
  • Poziom 10  
    czy nieszczelna odma może być powodem duszenia się silnika?
    pozdro.
  • Spec od samochodów
    Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać.
    Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu.
    Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik
    zasilania komputera miał oznaczenie"19" na oryginale ale nie jestem pewien na 100%.Łatwo sprawdzić po stacyjce się załącza.Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Dzięki za wszystkie podpowiedzi ale prawdopodobnie problem wystąpił następujący: w pazdzierniku był wymieniony modul zapl. bo padł a do tego czasu były takie same objawy po miesiącu znowy duszenie czasami pomagało wyłaczanie swiateł lub nawiewu,sprawdzałem wszystko co radziliście i nic. postanowiłem iść tropem modułu dokładnie obejrzałem stary wykręciłem nowy i okazało się że w starym jak i nowo założonym topi się jeden styk z kabla w kostce(biało brazowy chyba -)idąc po tym przewodzie odkrylem uszkodzoną izolacje na nim niewielka zadra jeden miedziak na wierzchu dobrze zaizolowałem i troche pomogło nie dusi go tak często ale muszę jeszcze wymienić kostkę bo styk jest wypalony i czasem nie zwiera z modułem jak wymienie dam znać czy to koniec mordęgi. jeszcze raz dzieki za wszystkie posty. Pozdrowienia "szczególne" dla elektromechaników co chcieli mi wymienić pół elektryki i układ wtryskowy.

    ps. jeszcze jedno pytanko gdzie jest złącze do diagnozy? (w zaślepce nad bezpiecznikami niema i pod mieszkiem biegów też)
  • Poziom 16  
    Podaj typ silnika to może pomoge.Pracuje w serwisie VW a to ten sam silnik.Najlepiej mail rocaria(malpa)o2.pl
  • Poziom 10  
    Witam ponownie problem z duszeniem silnika powraca ale z mniejszą czestotliwoscią. Po zaizolowaniu przewodu białobrązowy(-) na dojściu do modułu i wymianie nadpalonej wtyczki jest wmiarę spokojnie czasem się przydusi. Gdy zaczyna się dusić pomaga kilkakrotne przegazowanie do 4-5 tyś obr i dalej jest spokój. W module zapł jest troche wypalony plastik przy tym styku tak jak w tym co padl poprzednio. Nie mam od kogo wziąć modułu na podmianę dla sprawdzenia. Moje pytanie jest następujące czy moduł może być powodem tych problemów, czy istnieje taka mozliwosc ze raz działa ok. innym razem wariuje? (koszt nowego następne 300) Na analizatorze spalin wyszło że katalizator nie działa może zapchany???
    Proszę was o opinie. Pozdrowienia Tomek

    P.S. Prawdopodobnie za poprzedniego właściciela moduły też padały bo pierwszy jaki wymieniłem miał na obudowie date z 2000r.
    Sorry za przydługie pisanie ale chcialem jak najlepiej opisac problem.
  • Poziom 10  
    Dla przypomnienia pytanie - moduł zapłonowy, czy istnieje taka mozliwosc ze raz działa ok. innym razem wariuje? Na analizatorze spalin wyszło że katalizator nie działa może zapchany???
    Proszę was o opinie. Pozdrowienia Tomek

    Jak sprawdzić cewko moduł?