Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Lupo 3L 1.2 TDI ,wymiana skrzyni DSK na manualną, brak mocy

15 Kwi 2012 17:10 9438 14
  • Poziom 21  
    VW Lupo 3l z 2001r. z silnikiem 1.2 TDI ,kod silnika ANY, i wg ELSY przy tym silniku była tylko jedna skrzynia montowana -jej kod to DSK . To jest zwykła manualna skrzynia biegów z automatem przełączania i z wyprzęgnikiem sprzęgła hydraulicznym.
    Mechanizm przełączania biegów został usunięty, skrzynia została ta sama, jest dołożony lewarek i pedały od innego lupo. Auto jeździ, zmienia się biegi normalnie manualnie, jest tylko problem z brakiem mocy na biegach 3,4,5 ...
    NA jedynce i dwójce ciągnie jak należy a na 3 już lipa. Na wolnych obrotach nie łapie błędów, dopiero podczas jazdy pojawia się (najczęściej ) :

    17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
    P1267 - 35-10 - - - Intermittent

    Może ktoś podpowie czy to efekt po wymianie skrzyni czy po prostu problem z pompowtryskami, zdarza się że wyskoczą błędy od pozostałych 2 "pompek" ale najczęściej wyskakuje błąd 1 "pompki". Kodowanie sterownika silnika 002 -czyli manualna.
  • Poziom 29  
    Witam
    Wiązka od zasilania pompo-wtrysków do przejrzenia, ewentualnie podmiana .
    Grupa 18 i 23 statycznie do sprawdzenia .
    Pzdr
  • Poziom 24  
    Wg mnie usterka nie ma nic wspólnego ze zmianą skrzyni. Pewnie pompki do wymiany. Chociaż taki błąd może powodować też syf w układzie paliwowym.
  • Poziom 21  
    Też od początku obstawiałem te pompowtryski a to dlatego że wywala bład 3 pompowtrysku, czasem zdarza się wywalić błędy od 1 i 2 pompowtrysku. Spotkałem się z wymianami skrzyń w 1.9 tdi i tam nawet bez przekodowania na manualną skrzynię auta jeździły, co prawda turbo później "wstawało" ale nie było aż takich problemów. Ale w tym lupo sytuacja jest o tyle ciekawa że to skrzynia manualna z automatycznym sprzęgłem i przełączaniem biegów. Proszę o wskazówki jeśli ktoś spotkał się z takim właśnie zagadnieniem.
  • Poziom 9  
    Witam
    Podłącze się do posta, mam ten sam problem, sprzęgło ustawiane na różne wartości 1.82 , 1.91 , 1.95 dochodzi do 28 i RTMF i w trzecim polu wyskakuje 12
    a błąd przy tym wywala 00263 Transmission 27-10 Implausible Signal – usterka mechaniczna / hydrauliczna??.
    Pozdrawiam i proszę o odpowiedz.
  • Poziom 11  
    Powiem Ci że z doswiadczenia odchyłka 1,5 już pogarsza prace silnika a producent mówi że dopusczalna jest do 2,8 . Także też czepiłbym isę pompowtrysków.
  • Poziom 9  
    Jaka mechaniczna? Czy sprzęgło oraz wysprzęglik z siłownikami.??
  • Poziom 11  
    sprzęgło, wysprzeglik i wybierak to już prawie cała skrzynia :)

    no co ty bez przesady, moze byc

    zła rególacja cięgna wybieraka,
    pozamieniane kable na wybieraku,
    luzy na potencjometrze,
    bądź jeszcze inne dane które trzeba sprawdzić

    Dodano po 12 [minuty]:

    a co do błędu wtrysków,

    to zapewne kostka okrągła co jest przypinana do silnika, ma zwarcie
    też tak miałem i silnik przerywał na wtryskach.

    najczęściej przyczyna to woda po myciu silnika w kablach,

    Czyli instalacja do wysuszenia i przedmuchania kompresorem
  • Poziom 2  
    Witam. Mam pytanie. Od jakiego modelu lupo pasuje wybierak i padały, bo chcę przerobić lupo 3L z automatu na manual.
  • Poziom 37  
    Nie wiem jaki to rocznik ale najczęściej od Polo
  • Poziom 2  
    rocznik 2001, a od polo jakiego modelu?
  • Poziom 2  
    ok dzieki wielkie za podpowiedz.