Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lifan 200cc V-twin TCI CDI moduł zaplonowy, jaki zamiennik.

procek8 17 Kwi 2012 01:41 3150 8
  • #1 17 Kwi 2012 01:41
    procek8
    Poziom 11  

    Witam Serdecznie. Kupiłem silnik Lifan 200cc V-twin ( 2V50ML) http://www.lifanth.com/en/products-a-services...n-engine/water-cooled-engine/136-2v50ml-.html chłodzony cieczą i nie mam modułu. Sprzedający zapewniał że to typowy moduł od chińskich i japońskich V-łek. Ale to się okazało że to nie prawda. Nigdzie nie ma oryginału (oznaczonego jako L2V50). Więc postanowiłem zastosować jakiś zamiennik. Moduły od lifana 250 V chłodzonego powietrzem podłączeniami pasują idealnie ale mają po 4 krótkie markery na obwodzie koła magnesowego co 60*, a ten dwa i to długie. Co jeszcze zauważyłem że ta V-ka ma rozstaw markerów co 65* od początku do początku drugiego. Dokładnie pierwszy marker (występ ma długość po obwodzie 40* , przerwa 25* i marker 40*). Co radzicie, jak to rozwiązać, obtoczyć koło i zrobić 4 markery takie jak w 250 chłodzonej powietrzem (2v49FMM) http://www.lifanth.com/en/products-a-services.../v-type-twin-cylinder-engine/130-2v49fmm.html tylko z odstępem 65* stopni.

    https://obrazki.elektroda.pl/5330296100_1334619621.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1183693200_1334619622.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/5834720500_1334619624.jpg

  • #2 18 Kwi 2012 03:04
    krokodylktm
    Poziom 10  

    Witam nie ma sensu poprawiać fabryki!
    Załącz jeszcze foto statora -- - jeżeli jest jeden czujnik położenia wału i markery na jednej osi to wydaje się ,ze jest normalne CDI z wyprzadzaczem i cewką dwu biegunową dającą zapłon na początku lub końcu markera jednocześnie na dwa cylindry

  • #3 18 Kwi 2012 03:27
    procek8
    Poziom 11  

    Załączam zdjęcia. Moduł ma wyprowadzenia jak Zipp Roadstar 250V i Yamaha xv250 ale nie pasuje . Tamte mają po 4 krótkie markery co 60 stopni . Już próbowałem odpalić ale nic z tego nie wyszło. I mam dwie cewki zasilane + ze stacyjki czyli moduł daje GND. jak u tamtych tylko kąty się nie pokrywają. Pan od którego kupiłem z pisał dane z modułu (L2V50 ) ale w necie nic nie znalazłem . Poniżej rysunek z pinoutami od poprzedniego właściciela silnika. Zasilany jest z akumulatora czyli to jakieś TCI.


    https://obrazki.elektroda.pl/7609123600_1334712152.jpg

    Stator 18 cewek ładowania po 6 na fazę w szeregu . Wygląda dokładnie jak na załączonym zdjęciu .

    https://obrazki.elektroda.pl/7926142400_1334712826.jpg

  • #4 18 Kwi 2012 03:41
    krokodylktm
    Poziom 10  

    czyli CDI z przetwornicą i układ z dwoma wyjściami z CDI na 2 cewki ( wewnątrz są dwa tyrystory równolegle sterowane lub dwa kondensatory z anody jednego tyrystora nie jest istotne efekt jest taki sam )-- ważne są markery ! Magneto musi zostać oryginalne - teraz pytanie czy jeśli podłączysz CDI prawidłowo pokręcisz kołem zamachowym pojawia się iskra??

  • #5 18 Kwi 2012 03:55
    procek8
    Poziom 11  

    Jest iskra kręcąc rozrusznikiem ale stroboskop pokazuje że moduł szuka punktu zapłonu .( moduł od Roadstar 250 V). Patrząc stroboskopem na znacznik na wałku rozrządu to pojawia się w różnych punktach. I dla cylindra drugiego jest to samo. Kąt zmienia się w zakresie około 90 stopni. Moduł nie zależnie dla cylindrów podaje iskrę bo się nie pokrywają stroboskopy. Mam dwa nowe moduły od
    Roadstar 250 . Też silnik V z tej samej fabryki

  • #6 18 Kwi 2012 04:03
    krokodylktm
    Poziom 10  

    Zamiennika (dopiero teraz przeczytałem temat :) ) nie wymyślimy to stosunkowo nowy produkt w Polsce :) można pokusić się o przerobienie dopasowanie elementów jakie mamy do dyspozycji - mamy dwa długie znaczniki czyli zapłon z wyprzedzaczem analogowym czyli przy mniejszych obrotach .. reaguje na końcówki znacznika przy większych na początek prosta metoda...

  • #7 18 Kwi 2012 04:08
    procek8
    Poziom 11  

    Motocykle z tym silnikiem to Feniks 200 tylko importer zapomniał o częściach. Co się dowiedziałem to są u nas w kraju już 3 lata ale też podobno na zachodzie cieszą się powodzeniem ( dane od sprzedającego ) nawet dziś.

    "czyli przy mniejszych obrotach .. reaguje na końcówki znacznika przy większych na początek prosta metoda.""

    Tak ale biorąc pod uwagę długość znacznika 40 stopni to nie może brać początku za sygnał wyzwolenia iskry. Yamaha Virago XV 250 ma max wyprzedzenie 27 stopni.

    https://obrazki.elektroda.pl/5510645700_1334775755.png

  • #8 19 Kwi 2012 21:22
    krokodylktm
    Poziom 10  

    znaczniki są długie to raczej nie jest bez znaczenia.. wiadomo na mikrokontrolerze mógłby być jeden krótki znacznik :) ma 27 ale i wzrost nie zaczyna się od zera .. realnie przyspieszacz działa w zakresie 19 stopni

  • #9 03 Maj 2012 23:26
    procek8
    Poziom 11  

    Witam po przerwie. Kolega zakupił ten moduł. Wszystko OK . Dziękuję za zainteresowanie tematem, pozdrawiam Piotr.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME