Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki rm 250 - Moduł Cdi od czego dobrać

04 Kwi 2019 19:33 141 10
  • Poziom 9  
    Witam, mam następujący problem poprzedni właściciel włożył jakiś dziwny chiński moduł od 4t na którym motocykl się nie wkręca. Szukam jakiegoś rozwiązania sprawy. oryginalny moduł jest nieosiągalny. Na module od chińskiego skutera gy6 odpalił i prawie dobrze chodził. Na module od 2t brak iskry, zakładając znowu pierwotny moduł iskra jest. Znacie może jakiś uniwersalny moduł zapłonowy który mógłby podejść?


    Nazwa rm 250
    cewka pierwotne 0-1ohm
    cewka wtórne 20-30kohm
    czujnik 50-200ohm
    zasilanie modułu 20-30ohm
    minimalna długość iskry 8mm

    kąt wyprzedzenia zapłonu przy 9k obrotów 7 stopni
  • Moderator Samochody
    Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny moduł zapłonowy. Są zapłony CDI AC i DC - z cewką łądującą, albo bez niej. Do tego z regulacją KWZ potencjometrem, a nawet z "mapą" zapłonu, samoczynnie regulujące KWZ w funkcji obrotów.
  • Poziom 9  
    No to może sprecyzuję bardziej. Potrzebuję moduł cdi ac ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ze zmiennym do 2t) Stator jest na "fasolkach" więc myślę że kąt wyprzedzenia powinno dać się nim ustawić. Iskra jest na module o symbolu: 50qt-10a-2237, lecz przy wyższych obrotach bardzo mocno przerywa i się nie wkręca. Na module od gy6 motocykl odpalił i kręcił się dużo wyżej niż na tym pierwszym, ale widać że to też nie to co powinno być.
  • Poziom 9  
    Tak wiem że 4t dlatego wiem że na tym module to nie będzie działać idealnie. Natomiast chiński odpowiednik modułu od yamahy jog w ogóle nie reaguje (nie przeskakuje iskra). podany temat tyczy się 4t i wiem jak podpiąć moduł zapłonowy. Zastanawia mnie czemu na module którego numer podałem wyżej iskra jest a na module od gy6 czy od chińskiego skutera 2t jej nie ma.
  • Moderator Samochody
    Kolego, piszesz o AC CDI, wlepiasz zdjęcie od DC CDI i marudzisz, że nie wiesz czemu nie chce palić. Nie sądzisz że wpierw należało by się zapoznać z obydwoma rodzajami zapłonu?
  • Poziom 9  
    Wytłumacz mi jakim cudem zdjęcia które tutaj dodałem są od układów cdi dc skoro magneto bez regulatora i prostownika tworzy prąd AC. Podłączając moduł do chińskiego skutera na tzw pająka podłączam go tylko do statora, masy oraz cewki wysokiego napięcia (przewód do gaszenia pomijam) motocykl ma iskrę i odpala bez najmniejszego problemu, powiedz mi skąd tam miałby się wziąć prąd stały? W schemacie od yamahy jog 50 też układ zapłonowy bez najmniejszego problemu można oddzielić od układu ładowania (akumulatora, prostownika itp). Więc to samo pytanie skąd moduł od yamahy jog ma mieć prąd stały?
  • Moderator Samochody
    Ten na zdjęciu to jak dla mnie DC-CDI - przewody w kostce czarny i czerwony - sugerują masę i plus zasilania.
    kris514 napisał:
    powiedz mi skąd tam miałby się wziąć prąd stały?
    równie dobrze skądkolwiek, z prądu przemiennego zrobić stały można przy pomocy pojedynczej diody. Oględnie rzecz ujmując, z "magneta" masz mieć trigger - czyli wyzwalanie - czyli "czujnik wału", to jeden przewód, drugi - zasilanie CDI, czyli z cewki magneta, trzeci masa, wspólna dla triggera i cewki ładującej. Do modułu podłaczasz cewkę WN. - drugim końcem podłączoną do masy i cudów nie ma - moto musi mieć iskrę i odpalać, na pierwszym-lepszym module czy to od dwu, czy czterosuwowego chińskiego skuterka. Jeśli jest inaczej, to albo masz ubity moduł, albo gdzieś się plątasz z podłączeniem.
  • Poziom 9  
    W kostce są czarny i pomarańczowy czyli masa i przewód na cewkę wysokiego napięcia. Czyli twierdzisz że do każdego jednego statora przygotowanego do pracy z modułem AC podłączy się każdy chiński moduł?