Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 1.6, jaki olej do silnika.

Piotr1991 17 Apr 2012 21:26 92377 35
  • #1
    Piotr1991
    Level 11  
    Może z innej beczki pytanie, przymierzam się do wymiany oleju.
    Posiadam Audi A3 1.6 mam przejechane w tym momencie prawie 209 tys. samochód zakupiłem prawie półtora roku temu sprowadzony z niemiec. był serwisowany, właściciel zalał przy ostatniej wymianie Oleju Mobil 15W40.
    producent zaleca 10W40. Wszyscy znajomi mi mówią abym zmienić z powrotem na 10W40, a wczoraj byłem się dowiedzieć na temat wymiany i powiedziano mi, że nie zmienia się oleju z "wyższej klasy na niższą klasę" ( w moim przypadku z 15W40 na 10W40)
    chciałem się jeszcze upewnić tutaj na tym forum co Wy o tym myślicie? Rzeczywiście nie ma już sensu zmieniać na 10tkę ?
  • #2
    mkpl
    Level 37  
    Piotr1991 wrote:
    Może z innej beczki pytanie, przymierzam się do wymiany oleju.
    Posiadam Audi A3 1.6 mam przejechane w tym momencie prawie 209 tys. samochód zakupiłem prawie półtora roku temu sprowadzony z niemiec. był serwisowany, właściciel zalał przy ostatniej wymianie Oleju Mobil 15W40.
    producent zaleca 10W40. Wszyscy znajomi mi mówią abym zmienić z powrotem na 10W40, a wczoraj byłem się dowiedzieć na temat wymiany i powiedziano mi, że nie zmienia się oleju z "wyższej klasy na niższą klasę" ( w moim przypadku z 15W40 na 10W40)
    chciałem się jeszcze upewnić tutaj na tym forum co Wy o tym myślicie? Rzeczywiście nie ma już sensu zmieniać na 10tkę ?


    Zależy teoretycznie z niższej na wyższa się nie powinno ale ja z minerala przeszedłem na syntetyk (dostałem za free dlatego) i ponad rok i nic się nie dzieje :)
  • #3
    Piotr1991
    Level 11  
    czyli twierdzisz, że można zaryzykować ? w serwisie mi facet powiedział, że najprawdopodobniej będzie mi ciekło z uszczelniaczy i silnik już jest nauczony do 15stki
  • #4
    CGB_Spender
    Level 14  
    mkpl wrote:
    Zależy teoretycznie z niższej na wyższa się nie powinno
    W w którym podręczniku taką teorię wyczytałeś ?
    Jak myślicie, dlaczego ten wątek jest w Hyde Parku :D
  • #5
    Kaszpir77
    Level 21  
    Piotr1991 wrote:
    czyli twierdzisz, że można zaryzykować ? w serwisie mi facet powiedział, że najprawdopodobniej będzie mi ciekło z uszczelniaczy i silnik już jest nauczony do 15stki

    Moim zdaniem te przecieki to legendy. U mnie samochód był zalany jakimś g...... minerałem, przebieg ok. 350 kkm albo 1.350 kkm :) bo ma 22 lata. Po kupnie czyli 40 kkm temu wlany natychmiast półsyntetyk w zdecydowanie lepszej klasie lepkości i nic się nie dzieje. Kompletnie nic nie cieknie.
  • #6
    Piotr1991
    Level 11  
    dzisiaj się znowu pytałem w innym miejscu o to jaki mam wlać olej i tez podobną odpowiedź otrzymałem... "za późno na zmianę, lej 15stkę" więc w tym momencie chyba wchodzę w założenie aby wlać jednak tą 15stkę mimo, że wiele osób mi mówiło o 10tce oraz pisze w książce producenta.... poprzedni właściciel zrobił widocznie ten błąd i wlał 15stkę i już za późno na zmianę ......
  • #9
    igord
    Level 12  
    15W40 to mineralny, 10W40 to syntetyk. Mineralny jest tańszy i bardziej pewny do takich aut. Wlej syntetyk, zapłacisz drożej, silnik się rozszczelni i będziesz miał problem.
  • #10
    berlingo
    Level 22  
    Przy takich przebiegach nie leje się pełnego syntetyka jak sie upierasz to mozesz bezinwazyjnie przejsć na półsyntetyk. Pewnie autko ma stówkę km w pamieci pozdrawiam
  • #11
    CGB_Spender
    Level 14  
    igord wrote:
    15W40 to mineralny, 10W40 to syntetyk.
    Bzdury. To nie jest żadna reguła.

    berlingo wrote:
    Przy takich przebiegach nie leje się pełnego syntetyka
    Kolejne bzdury.
  • #12
    tomeczek333
    Level 17  
    10W40 to pół syntetyk. Przejść na niższy możesz jednak wypadałoby zrobić porządną płukankę bo nie wiesz ile jeździł na tym mineralnym. Rozszczelnić się nie powinien a nawet jeśli to naprawia się to normalnie a nie zmieniając olej na gorszy.
  • #13
    Piotr1991
    Level 11  
    tomeczek333 wrote:
    10W40 to pół syntetyk. Przejść na niższy możesz jednak wypadałoby zrobić porządną płukankę bo nie wiesz ile jeździł na tym mineralnym. Rozszczelnić się nie powinien a nawet jeśli to naprawia się to normalnie a nie zmieniając olej na gorszy.



    tomeczek333 powiedz mi w jakim przedziale wacha się taka naprawa ??
  • #14
    igord
    Level 12  
    Przepraszam. 15W40 to mineralny jak napisałem, a 10W40 to półsyntetyk. Lej najtańszy mineralny jaki znajdziesz.
  • #15
    tomeczek333
    Level 17  
    Nie mam pojęcia, zależy gdzie się rozszczelni i co trzeba będzie wymienić. Ale tak naprawdę słyszałeś żeby komuś się rozszczelnił silnik po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk? Pomijając typowe gadanie że znajomemu znajomego itd. Ja nic takiego nie słyszałem. Oczywiście ryzyko istnieje, bo zdarzają się ludzie którzy zaczynają lać mineralny bo im samochód bierze olej.
    Bardziej bym się martwił że po przejściu z mineralnego na syntetyk odklei się cały syf który jest w silniku a to już zaszkodzi. Dlatego stosuje się płukanki. Jeśli jeździł krótko na mineralnym to nie musisz się o to martwić.
    Szkoda że nie wiesz dlaczego został zalany mineralnym czy z powodu brania oleju czy oszczędności i jak długo jeździ na nim. To by było bardzo pomocne.
    I nie rozumiem rady kolegi @igord. To nie jest jakiś stary samochód i każdy chyba chce żeby jego samochód pojeździł jak najdłużej. Olej ma duże znaczenie, więc nie rozumiem po co ma zmieniać na najtańszy minerał skoro półsyntetyk ma lepsze właściwości. Takie coś ma sens w samochodzie za 1000-2000zł.
  • #16
    Piotr1991
    Level 11  
    audi a3 1997
    znalazłem karteczkę z wymiany oleju.... 2010 rok czyli po obliczeniu tj. prawie 30 tys przejechane jest na 15W40, w tym momencie jest przejechane prawie 209 tys, a gaz założyłem przy 205tys więc teraz ciężko mi stwierdzić ile oleju mi zjada..... na bagnecie tak na oko na 1000KM znikło mi ok 2-3mm w tym momencie
  • #17
    1969pawel
    Level 12  
    Poczytaj lub zapytaj na forum poświęconym Audi a3 tu masz link do tematu - http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?5...wyborze-oleju-silnikowego&p=949009#post949009
    Nie słuchaj mechaników, którzy każą zalać mineralny - bo taki był, bo się rozszczelni bez obaw-to nie 125p. Ja zalałbym pełny, prawdziwy syntetyk 5W-40, przedtem zrobiłbym płukankę. Ważne, czy silnik ma wycieki, ile zużywa oleju tzn. ile dolewasz np. na 1000km .
  • #18
    Piotr1991
    Level 11  
    1969pawel średnio tak na oko to na 2-3tys dolewam ok 3setek oleju
  • #19
    daro131313
    Level 14  
    Co to za motor.Ropa benzyna,ktory rok.Te cyferki;5W30,5W40,to temperatury rozruchu.Jak mechanik operuje tylko cyferkami;5W30,5W40,nie pozwalaj mu nawet dokrecac kol.
  • #20
    Piotr1991
    Level 11  
    darpo131313 jest napisane, że 1.6 (benzyna) 1997
  • #21
    1969pawel
    Level 12  
    Jeżeli zużycie jest większe niż 100ml na 1000km proponuję półsyntetyk np. Motul Synergie 6100, jeżeli mniej można zalać pełny syntetyk np. X-cess Motul 5w-40. Ja przed wymianą zrobiłbym płukanie silnika preparatem typu engine clean dobrej firmy np. Liqui Molly czy Millers.
  • #22
    Piotr1991
    Level 11  
    1969pawel ja mam zalecany olej MOBIL więc będę się trzymał tej marki
    wiem, że można zmieniać ale nie chce....
  • #23
    CGB_Spender
    Level 14  
    Markę opon też masz zalecaną ? :D Chociaż racja Motul do audi to marnotrawstwo :D
  • #24
    Piotr1991
    Level 11  
    CGB_Spender nie ma tak jak Ty twierdzisz .....
    jaki producent marki pojazdu zalecać może konkretny model opony ? bez sensu!
  • #25
    1969pawel
    Level 12  
    Piotr1991 - CGB_Spender napisał to w formie ironii - jest to np. zamaskowane szyderstwo w wypowiedzi pozornie aprobującej, więc nie bierz tego na poważnie, żarcik taki - Jasiu wężykiem, trochę się ośmieszasz pisząc swój post. Generalnie autor postu pyta jaki ma zalać olej i po kilkunastu wypowiedziach stwierdza, że musi używać oleju, który jest przypisany do jego auta. Tzn. olej, który zaleca producent bo ma umowę z daną firmą i czerpie z tego zyski. Zauważ, że producenci aut zalecają do aut swojej produkcji olej danej firmy i ludzie w to ślepo wierzą i powielają tą głupotę. W tym poście odpowiadający starają się pomóc pytającemu i doradzić coś,co wydaje się lepszym rozwiązaniem ale daremne ich wysiłki bo trzeba zrobić tak jak było i nic nie zmieniać. Trudno zmienić stereotypy typu zmiana mineralnego na syntetyk, nie zmienia się oleju w skrzyni biegów itp. Jest jeszcze dużo "fachowców", którzy wciąż są w epoce 125p i powielają te gusła i trzeba ich omijać.
  • #26
    Piotr1991
    Level 11  
    1969pawel rozumie Cie,
    a Ty jaki olej byś polecił ?
  • #27
    1969pawel
    Level 12  
    Kliknij link, który wysłałem Ci wcześniej. W tym temacie użytkownicy pytają jaki olej zalać do swojego A3. Ciekawe forum i wiele można się dowiedzieć. Jako użytkownik A3 powinieneś tam zajrzeć, tam dostaniesz odpowiedzi na swoje pytania. Ja obecnie testuję mało znany olej o nazwie Xado.
  • #28
    CGB_Spender
    Level 14  
    Piotr1991 wrote:
    CGB_Spender nie ma tak jak Ty twierdzisz .....
    No bo nie ma to jak Twój dylemat... Minął tydzień od kiedy zadałeś pytanie, w między czasie w warsztatach w całym kraju wymieniono hektolitry oleju w różnych silnikach, ale tylko Ty tutaj pytasz jaki olej zalać... W internecie możńa o tym czytać godzinami, włącznie ze stronami producentów olei itd.
    Pomimo, że dostałeś rozsądną odpowiedź, nadal żadnych wniosków nie wyciągasz.

    Tak więc, przymierzaj się dalej...

    1969pawel wrote:
    Ja obecnie testuję mało znany olej o nazwie Xado.
    W jaki sposób ? Zalałeś i jak nic się nie zepsuje, to olej okaże się być rewelacyjny ?
  • #29
    psilos1
    Level 32  
    Panowie do mojego golfa (2.3)leje od nowości Motula V300 15W50 : http://www.motul.auto.pl/index.php?p=177 , (dziwna klasa oleju ale mieszkam w kraju w którym temp nie spada poniżej zera )Producent pisze ze to 100% syntetyk (estry).Czy tak jest w rzeczywistości ??.
  • #30
    troll21
    Level 11  
    Ja zapoznałem się z plikiem oleje.pdf (przetłumaczone posty sterndoctora z forum motor-talk.de), przekonało mnie to, i zmieniłem w passacie b3 1.6 td przebieg 373000 olej z mineralnego mobil 15W40 na syntetyk mobil one 0w40 turbo diesel. Jeszcze do tego przed wymianą Liqui Moly Engine Flush. Wszystko z portalu aukcyjnego. Przy okazji wlałem do skrzyni Castrol Syntrans Transmax (dawniej TAF-X) o którym też mowa w pliku oleje.pdf. Wszystko to było związane z problemami jakie miałem z zakręceniem tego silnika przy -20 i wrzuceniem jakiegoś biegu. Kierowałem się tutaj wyłącznie zgodnością z normą VW 505.00. Należy przy tym zaznaczyć, że wszystkie wcześniej stosowane oleje (Mobil S, Mobil 1000) również spełniały tę normę. Z drugiej strony z pliku oleje.pdf nie wynika wcale, że nie wolno jeździć na mineralnym - wszystko zależy od jego jakości.