Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wymiana domofonu pięcioprzewodowego

29 Kwi 2012 18:26 3560 6
  • Poziom 8  
    Witam,
    to mój pierwszy post na forum i od razu potrzebuję pomocy. Robię generalny remont, nie znam się na domofonach, wiem jedynie, że z kabla wychodzi pięć przewodów, które są podłączone do urządzenia jak na zdjęciu. Nie znam też modelu słuchawki. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu, który kabel jest od czego i ewentualnie doradzenie jaki domofon kupić, najlepiej poparty przykładami. W naszych marketach są różne słuchawki, ale nie wiem która będzie odpowiednia...

Pozdrawiam!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny dla użytkowników
    Musisz kupić analogowy unifon do instalacji 6 żyłowych. Może to być Wekta TK6, URMET 1131, Fermax, Amplyvox itp.
    Twój stary bardzo łatwo rozszyfrować, tylko zdjęcie nie jest zbyt dokładne.
    Z tego co można się zorientować, przełącznik obwodów jest tu rozdzielony. Górna część (patrząc na zdjęcie) służy do przełączenia wkładki słuchawkowej raz jako odbiornik dzwonka a drugi raz po prostu do słuchania rozmówcy.
    Dolny przełącznik służy do załączenia mikrofonu po podniesieniu słuchawki.
    Ty widząc to przed sobą łatwo określisz jaki kolor kabelka za co odpowiada.

Sam mikrotelefon jest przyłączony za pomocą trzech kabelków (słuchawka, mikrofon i masa). Jeden z nich (słuchawka) leci na wspomniany górny przełącznik, drugi (mikrofon) na dolny przełącznik a trzeci na wspólny punkt masy.
  • Poziom 8  
    Bardzo dziękuję za tak konkretną i szybką odpowiedź, bardzo mi pomogłeś!
  • Poziom 8