Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda felicia 1.9D obrotomierz z 1.3MPI

ttpassitt 03 May 2012 07:31 3101 6
  • #1
    ttpassitt
    Level 2  
    Witam. Dostalem od kolegi zegary z felici 1.3MPI z obrotomierzem. Ja posiadam felicie 1.9D pick_up. Dziala wszystko za wyjatkiem obrotomierza. Wiem, ze jest kilka roznic. Np wyskalowanie, czy miejsce poboru danych o obrotach (cewka,alternatr). Przeszukalem tematy na forum i nieznalazlem podobnego problemu. Ma ktos pomysl jak podlaczyc taki obrotomierz?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    W 1.9d masz opcję tylko z alternatora uzyskać obroty.
    Wyjście W w 2-pinowej wtyczce.
  • #3
    ttpassitt
    Level 2  
    Po podłączeniu do zegarów wszystkich trzech wtyczek nie pokazuje mi obrotów. Jednak zauważyłem, że obrotomierz dostaje jakiś impuls tuż po zapaleniu silnika.
    Wskoczy na 1000 obr. i natychmiast spadnie od 0 i już nic nie wskazuje.
    Nie bardzo wiem czego się złapać. Czy impuls z alternatora może być inny niż z cewki?
  • #4
    kakibara
    Level 32  
    witam, kolego obrotomierz z benzyny na 99.9% nie bedzie dzialal w twoim dieslu! bylo kilka tematow prosze uzyj szukajki tam wszystkiego sie dowiesz,dlaczego wlasnie ze nie, i czemu nie? - a te ruchy wskazuja na to ze nie bedzie dzialalo. pozdrawiam.
  • #5
    and61
    Level 26  
    W dieslu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora , natomiast w 1,3MPI sygnał wychodzi ze sterownika Simons 2P, który współpracuje z czujnikiem położenia wału , (schematy dostępne są na forach skodziarzy )
  • #6
    ttpassitt
    Level 2  
    Koledzy!

    Naprawdę zgadzam się z wszystkimi.

    To, że nie będzie pasował to już wiem, bo go założyłem.
    To że czerpie informacje z innych źródeł to też wiem.

    W moim alternatorze wychodzą dwie wiązki z alternatora (w przeciwieństwie do 1.3 MPI), co wskazuje na to, że samochód powinien być przystosowany do podłączenia obrotomierza. Czyli, po podłączeniu obrotomierza z samochodu w dieslu powinno działać.

    Zależy mi na tym, aby ktoś odpowiedział mi na pytanie dlaczego nie działa, i ewentualnie co można zrobić aby zadziałał.

    Co jest inne: rodzaj sygnału, inna kolejność kabli w kostkach itp?

    [/quote]
  • #7
    Polaris
    Level 17  
    Rodzaj sygnału - benzyna daje impulsy, diesel daje napięcie. Można spróbować zamontować czujnik położenia wału i przetwornik. Taniej wyjdzie oryginalny licznik