Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 kilka pytan: rozrzad,pompa paliwa, sprzegło.

06 Maj 2012 17:27 7864 12
  • Poziom 16  
    Witam posiadam Peugoeta 206, został kupiony w rodzinie dokładnie w lutym 2000 roku od 3 lat (dokładnie w lipcu) ja jestem właścicielem, samochód ma dokładnie 136 tys km, oprócz tego ze już powoli zastanawiam się nad regeneracja tylnej belki to przez ostatnie pol roku sprzęgło zaczęło mi się ślizgać. Jest to trochę dziwny objaw, kiedy zaczyna się ślizgać, jeżdżę wolniej delikatniej nie przekraczam 2tys obrotów i wtedy ślizganie ustaje i potem mogę nawet zmieniać biegi przy 3tys obrotów i sprzęgło jak nowe, po jakimś czasie znów się ślizga. Nie ma problemu z ruszaniem tylko przy wyprzedzaniu na 3/4 biegu, czy raczej muszę się już śpieszyć z wymiana sprzęgła (a i dodam jeszcze że od grudnia zaczęło mi łożysko w sprzęgle popiskiwać przy ruszaniu pedałem sprzęgła) ? Również ostatnio zacząłem słyszeć pompę paliwa, przy włączaniu zapłonu stacyjka słyszę jak się włącza, ale po odpaleniu silnika już cichnie. Zawsze tankuje samochód do pełna kiedy się zapali rezerwa. Odnośnie rozrządu, wg książki producenta pierwsza wymiana rozrządu powinna być przy 120tys km. Brat(poprzedni właściciel) wymieniał pierwszy raz rozrząd w 2007 przy przebiegu 83 tyś wiem czym grozi zerwanie paska rozrządu dlatego się zastanawiam czy już się powoli tym martwic czy spokojnie do 2014 lub 160tys km przebiegu mogę poczekać ? Dodam iż samochodem dosyć mało jeżdżę kiedy go kupiłem od brata miał 113tys km w tej chwili ma 136. Przypomniał mi się jeszcze jeden mały mankament, mianowicie tylne bębny (o Chryste panie zaczynam się modlić) w dniu odbioru samochodu od brata zaciski się rozleciały (stał miesiąc zaciągnięty na ręcznym) od tej pory przy hamowaniu (a zwłaszcza tylko ręcznym) to czuć dosyć mocne chwianie się całego tylu pojazdu. Po pierwszej zimie kiedy go miałem to tylne hamulce całkowicie przestały działać, po odwiedzinach u mechanika wymienić samo regulator wymienił, cylinderki oraz zregenerował same zaciski, tylne hamulce powróciły ale chwianie nie ustąpiło, co z tym fantem zrobić ? Chciałem się rozeznać w mojej sytuacji, jeśli w złym dziale napisałem to z góry przepraszam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
  • Poziom 16  
    Postaram Ci pomóc w miarę mojej wiedzy. Nie czekaj ze sprzęgłem, gdyż do wymiany masz tarczę, łożysko a może i docisk. Na razie jako tako jeździsz ale może sprzęgło Ci się rozsypać w każdej chwili , staniesz na środku skrzyżowania i dodatkowo zapłacisz za holowanie. Nie wiem co znaczy chwianie się tyłu samochodu, może ma to związek z luzami tylnego zawieszenia, Wspominałeś o remoncie belki. Z pompą paliwa jest podobnie jak ze sprzęgłem, awaryjna przestanie pracować w każdej chwili, a bez paliwa nie pojedziesz. Samochód jest już nie pierwszej młodości i wydatki mają się odwrotnie proporcjonalne do wartości pojazdu, szkoda że trafiło na studenta.
  • Poziom 25  
    Ja dodam tylko ze belke im szybciej zrobisz tym (byc moze) mniej wydasz na czesci (w zasadzie z wszystkim tak jest). "Chwianie sie" samochodu moze oznaczac zwichrowane bebny hamulcowe z tylu, pomoze wymiana, albo przetoczenie (jesli jeszcze jest z czego)
  • Poziom 16  
    Właśnie w okresie kiedy totalnie tył przestał hamować to nie było "chwiania się" jest to na pewno spowodowane hamulcami, a w tylnym zawieszeniu na pewno nie ma luzów, było sprawdzane na 100%. Pompa paliwa póki co nie wyje jak opętana jedynie słyszę jak się włącza i wyłącza.


    Link


    pompę słychać mniej więcej jak na tym filmie, nagrywałem go już jakiś czas temu kiedy tylko pompę było słychać przy rezerwie, film był nagrany chyba po 3 tygodniach postoju. Ogólnie w samochód w ogolę nie wkładam, kiedy go od brata kupiłem musiałem uszczelkę wymienić pod głowicą przednie amortyzatory i po roku remont układu wydechowego. W czwartek będę jechał mogę kolejny taki filmik nagrać.

    Cena regeneracji belki się nie zmieni, polega to na wymianie czopów i amortyzatorów, jak może macie albo widzicie czasem stare peugeoty partnery które maja dziwnie wykrzywione kola (o np w ten sposób / \ ) to poprzez czopy wygięte i zużyte :P http://www.antalex.pl/ jak ktoś ma właśnie peugeota/renault i ma belkę skrętna która powoli mu siada a nie wie gdzie się z tym uda to polecam właśnie ten zakład. Wiem ze może być daleko, ja z warszawy mam jakieś 300 km chyba jak mnie pamięć nie myli, ale wiem ze sporo ludzi tam wali 2h i samochód zrobiony.

    Co do holowania to mam ~30 km lawety wliczone w assistans, co prawda max 50 km od domu jeżdżę i to raz w miesiącu ale w razie tragedii o lawetę się nie martwię.

    Mam jeszcze taka jedna zagwostkowe, w zimie akumulator mi zamarzł (jest to centra futura nie mam pojęcia ile ona może mieć lat, można gdzieś sprawdzić rok produkcji na aku ?) samochód się otwierał ale po przekręceniu kluczyka wszystko gasło, 24h w mieszkaniu i oczyszczenie klem pomogło. Jednak znajomy mi powiedział ze zabiłem tym manewrem 50% swojego akumulatora czy to prawda ? Również zauważyłem ze mam na aku taka "lampkę" która pokazuje pi razy oko stan akumulatora. Zielony naładowany, czarny wymaga naładowania i jeszcze chyba biały który nie pamiętam co oznacza, cały czas od zimy mam tylko ten czarny kolor nawet po przejechaniu 50km. I jeszcze takie małe pytanko ile potrzebuje samochód benzynowy żeby akumulator się w pełni naładował po rozruchu ? Słyszałem ze 10km.

    Obliczyłem ze rozrząd sprzęgło belka no i + pompa to koszt około 4 tysięcy, mniej więcej każdy element ~1000zł, z rozrządem i belką myślę ze można poczekać jeszcze. Za jakim sprzęgłem się rozglądać ? Chyba najlepiej cale kompletne kupować ? W katalogu intercars widzę że są komplety Sachsa za prawie 500zł. W wakacje idę do pracy wiec z włożeniem kilku tysięcy w samochód to nie problem, tym bardziej ze praktycznie nie mam z nim żadnych problemów i szkoda mi go sprzedać.
  • Poziom 25  
    vigorado89 napisał:
    Cena regeneracji belki się nie zmieni, polega to na wymianie czopów i amortyzatorów,

    Widzialem belke ktora byla regenerowana za pozno- czopy przetarly zapieczony koszyk z igielkami, bieznie lozyska i oprawe lozyska-odlewany element belki, koszty regeneracji byly duze..
  • Poziom 16  
    Mój mechanik powiedział ze jeśli koła jeszcze nie trą o budę to nie ma się czym martwic, nie którzy nawet jak im mowie o belce w moim samochodzie to nie widza ze koła trochę w takiej pozycji / \ a porównaniu z przednimi | |.
  • Poziom 25  
    Jak tyle wiesz, i masz "swojego mechanika", to co jeszcze na forum chcesz uzyskac? Naprawe przez internet?
  • Poziom 13  
    Witam . Jesli chodzi o sprzeglo... moze byc problem z uszczelniaczem od strony skrzyni , jest to tylko przypuszczenie ale moze na tarcze , docisk dostawac sie olej , w zaleznosci jaki jest wyciek , gdy sprzeglo jest mokre od oleju bedzie slizgac , tak czy inaczej polecam nie zwlekac (jesli slizganie bedzie sie ponawialo), i wymienic komplet- tarcza ,lozysko,docisk, najlepiej jakies markowe -luk , valeo, itp . Co do rozrzadu , zerwanie paska w silniku kolizyjnym grozi pogieciem zaworow, prowadnic ,a nwet peknieciem glowicy, czy tez walu korbowego, wymiana na pozespoly dobrej jakosci ; ina , rouville, skf , gwarantuje kolejne 60 tys. spokojnej jazdy. POZRAWIAM.
  • Poziom 16  
    cyborg39 - pisze tu bo na razie nie mam czasu jeździć do mechanika i po prostu się zastanawiam czy pewne rzeczy robić już czy poczekać, poza tym zadałem tez pytanie z akumulatorem.

    wyimaginowany29 - gdyby sprzęgło było mokre od oleju to chyba i dol skrzyni bulby mokry od oleju ? napisałeś spokój z rozrządem na 60tys km ale w książce od samochodu mam napisane ze się wymienia co 120, poprzedni właściciel wymienił przy 86tys km, wiec mam się trzymać co te 80 tys lub 7 lat ? czy co 60tys km?
  • Poziom 13  
    Jezeli uszczelniacz podcieka to w zaleznosci w jakim stopniu, moze sie tylko pocic i wtedy nie bedzie mokro. Pisales ze slychac lozysko... Tak czy inaczej wskazuje to na zuzyci sprzegla, a po rozebraniu mozna sprawdzic stan uszczelniacza. Jesli chodzi o rozrzad to 100000 mozna zrobic na oryginalnych podzespolach,zakladajac idealny naciag paska rozrzadu
    . My jako warsztat zalecamy kontrole przy 60 do 80000 . Lepiej sprawdzic naciag i osluchac rolki a takze pompe za wczasu niz uszkodzic silnik.
  • Poziom 16  
    W weekend zrobiłem ponad 120km sprzęgło ani razu się nie ślizgało, przypomniało mi się ze pierwsze objawy ślizgania pojawiały się raz na parę miesięcy już 3 lata temu. Z tego co pamiętam (gdy czytałem na temat sprzęgła w peugeotach) to kojarzę że fabryka ładowała firmy Valeo, czy również tej firmy kupić, czy może SACHS nie lepszy ? zazwyczaj jadę na zamiennikach ale co do sprzęgał chce wsadzić oryginał. Któregoś również razu linka od sprzęgła mi się zablokowała i pedał stanął, odblokować się odblokowało ale do dziś dnia czuje tarcie przy wciskaniu, myślę żeby wymienić kompletne sprzęgło i linkę.

    Jak mam sprawdzić czy mam wysprzeglik u siebie ?
    Znajomy raz mi powiedział ze takim miernikiem na "oko" czy sprzęgło się kwalifikuje do wymiany to w którym momencie odpuszcza pedał sprzęgła, ale tak naprawdę tylko jednym samochodem w życiu jechałem samochodem gdzie sprzęgło łapało od samej podłogi (było to audi a6 z v6 tdi z 2009r. A jeździłem nowymi megankami, lagunami, passatami, peugeotami i prawie wszędzie odpuszczało prawie pod koniec zakresu pedała.) U mnie odpuszcza prawie pod koniec.
  • Poziom 13  
    Jeśli wybór miedzy valeo a sachs to zdecydowanie sachs! Jak bierze sprzęgło zależy od wielu czynników- czy manualne czy hydrauliczne, zużycie , marka itd itp. Podaj dane dokładne z dowodu rejestracyjnego. Model, pojemność silnika, moc w kw , rok produkcji to Ci sprawdzę jaki komplet sprzęgła jest u Ciebie , pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    wyimaginowany29 - wysłałem na PW