logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

CB radio do samochodu? Czy rejestracja jest wymagana? Jak to działa?

knoxville 09 Sty 2005 22:12 10695 17
REKLAMA
  • #1 1124469
    knoxville
    Poziom 11  
    Witam. Na wstępie chcę zaznaczyć, że znam FAQ i szukałem tego o co chcę zapytać ale nie znalazłem albo znalazłem coś co mnie w pełni nie satysfakcjonuje wiec jestem zmuszony założyć nowy wątek:

Planuje zakup CB do samochodu + antena i...

1. Jaki model wart jest polecenia? Od razu zaznaczam, ze chce kupic tanio i ciekawi mnie Alan 100+ Jestem kompletnym amatorem i chce używać CB głównie na trasach (np. ostrzeganie o patrolach policji ;-)

2. Jak rozumiem nie jest wymagana rejestracja i opłaty więc po zakupie montuję i śmigam - zgadza się?

3. Gdzie znajde jakiś artykuł o używanym slangu CB i ogólnie o zasadach panujących w eterze (przestudiowałem stronę www.radio.org.pl ale nie znalazłem tego co chciałem)?

4. Na jakim kanale gadają samochodziarze? Jest jakiś wspólny czy trzeba jakoś się wywoływać? Dajmy na to jak mam zapytać pozostałych userów czy na trasie na której jade stoją miśki z suszarką?

5. Czy każdy ma jakis nick w eterze czy co? Jak sie wywołuje kogoś?

Wiem, ze to lamerskie pytania ale ja jestem LAJKONIKIEM ;-)

Pozdrawiam w Nowym Roku i mam nadzieje do usłyszenia w eterze :-)
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 1124698
    wzagra
    Poziom 33  
    Ocena: 278
    na podstawowej czterdziestce (przy radiach gdzie jest wiecej pasm 'C') - 28 kanał ogólny wywoławczy, 19 kanał drogowy...
    jeżeli chodzi o slang - wystarczy posłuchać - domyślisz się albo dopytasz - na CB też jest sporo normalnych ludzi ;))
    ..a nick to sobie wybierasz sam (albo ktoś ci nada w trakcie - jak trafisz na jakiś ludzi z którymi będziesz konwersował dłuższy czas)