Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie Polo 2001.Nie działa ,błędów brak.

T5 15 Maj 2012 21:17 3446 13
  • #1 15 Maj 2012 21:17
    T5
    Admin grupy Samochody

    Pacjent Polo 2001r Podmieniane 3 pompy wspomagania,wspomaganie nie działa-pompa chodzi.Błędów brak.W parametrach jak pociągnę kierownice amperaż podskakuje do 10-17A.Może to być uszkodzona maglownica?

    0 13
  • Pomocny post
    #2 15 Maj 2012 22:31
    cynio333
    Poziom 18  

    Teraz będzie trochę zgadywania. Prawdopodobnie w tym modelu pompa pracuje w dwóch trybach (coś na zasadzie "city" w fiacie). Kierownica pracuje lżej np przy parkowaniu. Za to odpowiedzialny jest czujnik, chyba umieszczony w maglownicy, który może powodować właśnie takie zachowanie wspomagania. Niestety nie miałem z tym jeszcze do czynienia więc nie jestem pewien tych informacji. Traktuj to raczej jako sugestię.

    0
  • Pomocny post
    #3 17 Maj 2012 16:47
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Z odczytu parametrów jak wygląda kąt skrętu? pracuje razem z ruchem kierownicy?

    Widać w parametrach "siłe" przyłożoną na kierownice?

    Zrób logi wszystkich możliwych kanałów od max w prawo do lewo i do srodka i wrzuć na forum, może nam to rozjaśni pogląd sytuacji.

    0
  • #4 17 Maj 2012 22:07
    T5
    Admin grupy Samochody

    Kąta skrętu nie znalazłem w parametrach.Ale jak zwykle to bywa okazało się że ktoś podmieniał pompę i ten sztrucel nie posiada ABS. I teraz mocno się zastanawiam czy pompy się nie różnią.Czy to tylko kwestia kodowania.

    0
  • Pomocny post
    #5 17 Maj 2012 22:28
    misiek-888
    Poziom 34  

    Sprawdż napięcia na zasilaniu z akumulatora i acc . Jesli bedzie zbyt duża różnica to działac nie będzie(odczyt vag)

    0
  • #6 17 Maj 2012 22:34
    T5
    Admin grupy Samochody

    Napięcie 13.9-14.02V

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Maj 2012 22:40
    polonez15
    Poziom 32  

    A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...

    -1
  • Pomocny post
    #8 17 Maj 2012 23:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Kodowanie bym zostawił w spokoju, ale czujnik kąta skrętu jak najbardziej, ale manufaktura Ci się trafiła, najgorzej jak ktoś wcześniej namieszał, i trzeba potem szukać.

    0
  • #9 17 Maj 2012 23:24
    T5
    Admin grupy Samochody

    Czujnik podmieniłem i nic nie dało.Jak pociągnę mocno kierownicą to widzę że amperki skaczą do góry.

    0
  • Pomocny post
    #10 17 Maj 2012 23:27
    misiek-888
    Poziom 34  

    Jeśli pobór prądu jest i napiecia ok błedów nie ma to trzeba szukać usterki w mechanice (sprawdż cisnienie pompy wspomagania jesli nie masz czym to czy wraca płyn powrotem)

    0
  • #11 17 Maj 2012 23:41
    T5
    Admin grupy Samochody

    A jak popuszczę rurkę (ciśnieniową )przy pompie to powinno wywalić płyn pod ciśnieniem?Auto na wolnych obrotach.Jak tam jest realizowany napęd pompy ciśnieniowej od silnika elektrycznego?Jest jakieś sprzęgło czy na sztywno?

    0
  • Pomocny post
    #12 17 Maj 2012 23:49
    misiek-888
    Poziom 34  

    Powinno wywalić płyn zapalony silnik i ruch kierownicą

    0
  • Pomocny post
    #13 18 Maj 2012 07:23
    polonez15
    Poziom 32  

    T5 napisał:
    A jak popuszczę rurkę (ciśnieniową )przy pompie to powinno wywalić płyn pod ciśnieniem?Auto na wolnych obrotach.Jak tam jest realizowany napęd pompy ciśnieniowej od silnika elektrycznego?Jest jakieś sprzęgło czy na sztywno?


    Wydaje mi się, że sztywno. Pompa powinna momentalnie przyspieszać przy ruchach kierownicą, i wtedy ciśnienie się zwiększa dość mocno:) I nie znalazłeś w blokach nic o tym? Musi być kąt skrętu jeśli amperaż jest:) O ile się nie mylę blok 2x, musisz dobrze szukać. Kiedyś słyszałem też o tranzystorach w środku, że lubią padać, ale nie wiem, czy wtedy pompa w ogóle rusza.

    0
  • #14 24 Lip 2014 22:48
    T5
    Admin grupy Samochody

    Auto skończyło na złomie. Problem nie został rozwiązany.

    0