Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria Kompresora klimatyzacji Audi A4 B6

TOMAS2012 22 Maj 2012 08:44 15878 13
  • #1 22 Maj 2012 08:44
    TOMAS2012
    Poziom 9  

    Witam

    mam problem z klimatyzacją, mianowicie kompresor się nie załącza, po przeczytanych postach innych użytkowników stawiam na sprzęgło kompresora bo są podobne objawy. Temat dotyczy Audi A4 B6 1,9TDI 130KM AVF nie mogę nigdzie dostać tego sprzęgła prócz oczywiście serwisu na allegro są ale nie do tego kompresora czy ktoś może dać namiar na miejsc gdzie mogę to zakupić.
    Jeszcze jedno jak mogę się upewnić ze to na 100% sprzęgło kompresora padło czy da rade bez jego demontażu poznać czy to jest na pewno ta usterka, jeśli ktoś dysponuje zdjęciami uszkodzonego sprzęgła dużo by mi pomogło.

    objawy są następujące Econ świeci stale nie da rady go wyłączyć, wiatrak się nie załącza pojawił się błąd

    00819 - High Pressure Sensor (G65)---wymiany czujnik ciśnienia G65 w chłodnicy klimy
    07-10 - Signal to Low - Intermittent--Sygnał niski - Przerywany

    w pierwszej kolejności niepotrzebnie wymieniłem czujnik G65 bo okazał się dobry
    następnie pojechałem na sprawdzenie szczelności klimy i okazało się że jest pusta więc ją nabiłem i po uruchomieniu nadal świeci ECON wiatrak nie działa i kompresor się nie załącza

    raczej wszystko wskazuje na wadę kompresor prawdo podobnie sprzęgło z tego co udało mi się ustalić jak sprawdzić czy jest sprawne to podczas pracującego silnika powinna kręcić się jednocześnie koło i sztanga na której jest zamontowane jeżeli się nie kręci to sprzęgło do wymiany.
    Czy to jest prawidłowa próba zdiagnozowania awarii tego sprzęgł czy na coś innego trzeba zwrócić uwagę?

    Oznaczenie mojego kompresora 8E0 260 805 BA
    Na allegro udało mi się znaleźdź tylko taki odpowiednik za 340zł
    http://allegro.pl/sprzeglo-sprezarka...332301069.html

    w Focie chcieli 600zł serwis oczywiście odpuściłem bo tam nie ma po co iść z racji przegiętych cen, regeneracja całego kompresora 700zł i jak nowy to jaki sens kupować w focie lub nie daj boże w servisie.

    jeśli ktoś zna namiar na tańszą opcje prosił bym o info


    Z góry dziękuje za pomoc

    0 13
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 22 Maj 2012 08:51
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Sprzegło sterowane 12 V czy wspólczynnik wypełnienia impulsu? Masz mase i 12 V na wtyczce?

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 22 Maj 2012 09:14
    TOMAS2012
    Poziom 9  

    witam

    nie sprawdzałem czyli co muszę odłączyć wtyczkę i sprawdzić czy podaje prąd w niej czy jak?

    0
  • #4 22 Maj 2012 09:29
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Podstawą do naprawienia czegokolwiek jest znajomość zasady działania.

    -1
  • #5 22 Maj 2012 10:02
    TOMAS2012
    Poziom 9  

    No za ta podpowiedz to chyba zgłoszę do moderatora żeby przydzielił ci druga gwiazdkę bo oświeciłeś mnie. Podstawą forum jest pomaganie sobie w sprawach w których dany użytkownik nie ma pojęcia bo gdyby miał to by nie pisał postu. Na przyszłość daruj sobie taki odpowiedzi bo tylko zaśmiecają posty i marnują mój czas na odpisywanie i innych którzy w przyszłości zamiast czytać post i dowiedzieć się czegoś co im by się też przydało to czytają twoje mądrości życiowe które nie maja sensu. Rozumiem że twoje przesłanie brzmi tak nie znasz się nie naprawiaj oddaj do takiego warsztatu jak ja prowadzę i tam ci naprawimy skasujemy jak należy a z forum korzystają osoby które prowadza warsztaty lub które lubią same majsterkować, naprawiać itp

    3
  • #6 22 Maj 2012 10:15
    autoas
    Poziom 42  

    TOMAS2012 napisał:
    z tego co udało mi się ustalić jak sprawdzić czy jest sprawne to podczas pracującego silnika powinna kręcić się jednocześnie koło i sztanga na której jest zamontowane jeżeli się nie kręci to sprzęgło do wymiany.

    Co to znaczy sztanga?
    Napisz jeszcze raz o jakim sprzęgle piszesz i jak wygląda...

    0
  • #8 22 Maj 2012 11:11
    autoas
    Poziom 42  

    Linki nie będą działać, daj zdjęcie lub coś podobnego

    1
  • #10 22 Maj 2012 11:43
    autoas
    Poziom 42  

    Myślę i tak że bez dobrej diagnozy z komputerem na siedzeniu i manometrami się nie obejdzie, bardziej cały kompresor masz uszkodzony lub zawór obejściowy ...lub zupełnie co innego na razie się tylko domyślasz i nasze podpowiedzi i tak ci nie pomogą...

    0
  • #11 22 Maj 2012 12:04
    Andiv
    Poziom 32  

    TOMAS2012 napisał:
    Podstawą forum jest pomaganie sobie w sprawach w których dany użytkownik nie ma pojęcia bo gdyby miał to by nie pisał postu.

    Taaa a forum to co, szkółka niedzielna ? Jak się o czymś nie ma pojęcia to się za to nie bierze, proste.
    Nasze podpowiadanie nie ma sensu bo i tak sam nie zrobisz bo albo nie masz sprzętu albo umiejętności.

    -2
  • #12 22 Maj 2012 12:11
    TOMAS2012
    Poziom 9  

    następny MacGiwer dodał złota myśl

    Dodano po 3 [minuty]:

    kolego autoas dzięki ze chociaż ty się wypowiadasz z sensem, a co do diagnozy komputerowej posiadam VCDS, może dasz parę wskazówek co miał bym posprawdzać jak mi się nie uda moja sprawa wtedy zakupie w pełni zregenerowany kompresor i po sprawie :-)

    0
  • #13 22 Maj 2012 13:03
    kortyleski
    Poziom 41  

    Czy na początek tak trudno zdjąć pasek i sprawdzić jak zachowuje się sprężarka przy kręceniu ręką? I jak wygląda sprzęgło po rozebraniu na części? Do tego nie potrzeba komputera....

    0
  • #14 22 Maj 2012 13:24
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak zerwało sprzęgło, to sprężarka jest zatarta, to raz, dwa jest wyposażona w zawór regulacji ciśnienia w układzie sterowany pwm, "ręką" się jej nie sprawdzi

    Ponieważ kolega nie posiada ani wiedzy ani sprzętu proponuję udać się do warsztatu, który naprawi klimatyzację
    Wątek zamykam jako bezcelowy

    -1