logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Uprawnienia SEP. Robić czy nie robić ?

woron036 29 Cze 2012 15:59 9342 9
REKLAMA
  • #1 11054755
    woron036
    Poziom 10  
    Ocena: 6
    Witajcie koledzy i koleżanki. Chciałem się zapytać o uprawnienia SEP do 1 kV. Jestem w 4 klasie technikum informatycznego. W przyszłym roku mam długie wakacje i chciałbym zacząć prace w moim zawodzie. Co myślicie o zdobyciu uprawnień , przydaje się to w życiu zawodowym ? W te wakacje bym chciał zrobić te uprawnienia a w przyszłe zacząć już pracę. I gdzie najbliżej je zrobić ? Do Żyrardowa mam 35km do Skierniewic też tak gdzieś będzie. Bardzo ładnie proszę o radę :)
  • REKLAMA
  • #2 11054795
    Madrik
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1163
    woron036 napisał:
    Witajcie koledzy i koleżanki. Chciałem się zapytać o uprawnienia SEP do 1 kV. Jestem w 4 klasie technikum informatycznego. W przyszłym roku mam długie wakacje i chciałbym zacząć prace w moim zawodzie. Co myślicie o zdobyciu uprawnień , przydaje się to w życiu zawodowym ? W te wakacje bym chciał zrobić te uprawnienia a w przyszłe zacząć już pracę. I gdzie najbliżej je zrobić ? Do Żyrardowa mam 35km do Skierniewic też tak gdzieś będzie. Bardzo ładnie proszę o radę :)

Jeżeli chcesz pracować przy urządzeniach pod napięciem, to nikt cię nie przyjmie bez uprawnień. Jeżeli chcesz pracować bez kontaktu z napięciem powyżej bezpiecznego, to nie są ci potrzebne.
    I tak ogólnie... Nie istnieje coś takiego jak "Uprawnienia SEP". ;)
    Istnieje "Świadectwo Kwalifikacji grupy I". Odpowiednio kategorii E - eksploatacja i D - dozór.
    "Zrobienie uprawnień" to w praktyce zdanie egzaminu - koszt zapisany w odpowiednim rozporządzeniu - cena ogólnopolska. Po zdaniu egzaminu (w formie ustnej), na miejscu wypisują książeczkę i już jesteś kwalifikowanym elektroenergetykiem. ;)