Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kadett C18NZ Problem z obrotami i przyspieszaniem

pawlloo 20 Sty 2005 15:12 2301 15
  • #1 20 Sty 2005 15:12
    pawlloo
    Poziom 10  

    Bieg jałowy nie może złapać równych obrotów.Przy gwałtownym przyspieszaniu silnik szarpie a obrotmoierz wariuje. Przy delikatnym wciskaniu pedału "gazu" samochód zachowuje się dobrze ale obrotrmierz przycina w dół a przy wyższych obrotach (ok. 3000) wskakuje w normalne położenie. Co moż e być tego przyczyną? Pomóżcie, bo sił mi już brak.

    0 15
  • #2 20 Sty 2005 17:01
    Mario.M
    Poziom 19  

    Sprawdz kodami migowymi czy nie ma jakiegoś błędu. Przyczyn może być wiele. Przewody WN, świece, kopułka, filtr paliwa itp. Pozdrawiam

    0
  • #3 21 Sty 2005 08:19
    pawlloo
    Poziom 10  

    Filtr paliwa wymieniony od razu, kopułka i palec rozdzielacza sprawdzone przez podmianę, świece nowe, przewody też nowe ale założone nie przeze mnie a nie mam drugich na ewentualną podmianę. Błędów komputerek nie zapamiętuje żadnych. Elektryka to chyba zły trop.Może jakiś czujnik ciśnienia dolotowego chociaż układ doprowadzający powietrze jest cały.Sprawdziłem nawet silniczek krokowy powietrza dodatkowego i jest też sprawny.To prawdziwa zagadka

    0
  • #4 21 Sty 2005 09:07
    leinadzs
    Poziom 27  

    sprawdź czujnik halla lub jego połączenie

    0
  • #5 21 Sty 2005 09:42
    steffy
    Poziom 17  

    Spróbuj umyć silniczek krokowy. Rozbierz go i benzynka a potem wd 40

    0
  • #6 21 Sty 2005 10:53
    pawlloo
    Poziom 10  

    Silnik krokowy działa O.K tzn. płynnie sie chowa i wysuwa.A co do pomiaru obrotów, to jest na pewno czujnik, bo sam już nie wiem.Obrotomierz na pewno nie jest podłączony do cewki.

    0
  • Pomocny post
    #7 21 Sty 2005 13:33
    piotrek98
    Poziom 12  

    A w jakim stanie jest sonda lambda λ? Moze nadszedl juz jej czas, a moze wystarczy tylko sprawdzic przewody i zlaczki... Pozdrawiam

    0
  • #8 24 Sty 2005 07:22
    pawlloo
    Poziom 10  

    Sonda lambda? No nie wiem, postaram się ją sprawdzić, ale jak to zrobić samemu?Chyba bez komputera się nie obejdzie?

    0
  • #9 24 Sty 2005 09:15
    piokie
    Poziom 18  

    Ja bym rozpoczoł od przeczyszczenia przepusnicy i później sprawdził jej położenie. Jakby nie pomogło to sprawdził ciśnienie paliwa w przewodach i MAP.

    0
  • Pomocny post
    #10 24 Sty 2005 09:17
    reven18
    Poziom 12  

    witam
    miałem podobne problemy ale z 16 zn . przy zapalonym silniku wciskając pedał gazu bardzo się dławił - była uszkodzona sonda lambda , natomiast gdy sa nierówne obroty nawet na wolnych stawiam na czujnik indukcyjny HALA .najlepiej sprawdzić podmieniając cały aparat zapłonowy z kopułką może być z 16 zn z innego auta

    0
  • #11 24 Sty 2005 12:12
    pawlloo
    Poziom 10  

    Może i masz rację.Ta sonda lamda to może jednak dobry trop skoro u Ciebie to pomogło.Sprawdzimy , dzięki.

    0
  • #12 25 Sty 2005 07:29
    pawlloo
    Poziom 10  

    Niestety nie udało się!Sonda lamda sprawdzona i ku zdziwieniu diagnostyka i mechaników okazała nadzwyczaj sprawna.Musiała więc być wymieniana.Szukam dalej.Czy można postawić na czujnik położenia wału korbowego.Zastanawia właśnie dziwne zachowanie obrotomierza, a przecież to najważniejszy z czujników w aucie.Przy dodaniu gazu opada w dół a poóźniej nagle skacze do góry na włąściwe roboty. Dalej liczę na waszą pomoc.Dzięki z góry.

    0
  • #13 25 Sty 2005 09:05
    jarek3
    Poziom 14  

    Miałem kiedyś Kadeta z silnikiem C16NZ i też chodził nierówno na wolnych obrotach oraz dławił się przy przyspieszaniu.Wymiana sondy Lambda, świec i kabli zapłonowych nic nie pomogła Mój silnik miał zawór recyrkulacji spalin na kolektorze dolotowym - podciśnieniowy.
    Membrana była uszkodzona i dostawał fałszywe powietrze. Zawór wyrzuciłem, a na otwór zrobiłem zaślepkę. Kadecik chodził bardzo dobrze.

    0
  • #14 25 Sty 2005 09:13
    hacckker
    Poziom 18  

    jesli obrotomierz wariuje to sprawdz cewke zaplonowa z niej podawanu jest sygnal na obrotomierz moze miec lekkie przebicie czujnik hala tez moze byc przyzczyna zawor recyrkulacji odpada w tym aucie

    0
  • #15 25 Sty 2005 12:31
    pawlloo
    Poziom 10  

    W moim Kadecie obroty nie są brane z cewki, ale z czujnika położenia wału korbowego, a cewka jak już wcześniej była podmieniana.

    0
  • #16 05 Cze 2006 16:20
    neon121
    Poziom 18  

    Nie wiem czy to komuś się przyda, a i post jest stary. Mam Vectre z silnikiem C18NZ + Gaz i jak kończy się gaz to dzieje się podobnie u mnie z obrotomierzem, skacze w góre w dół jak się przyciśnie za dużo gazu i silnik już zaczyna się dławić bo za uboga mieszanka. Od początku tak miałem, czyli już mija rok i zawsze jak kończy się gaz, to samochód nie przyspiesza, a obrotomierz podskakuje sobie w góre i w dół

    0