logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zmierzyć pole elektromagnetyczne przy liniach 15 kV telefonem Xperia?

aloha26 24 Sie 2012 13:30 11565 2
REKLAMA
  • #1 11240956
    aloha26
    Poziom 1  
    Witam, jestem kompletnym laikiem w tych tematach, próbuję zmierzyć pole magnetyczne mojego otoczenia, sąsiadującego z dwoma liniami średniego napięcia 15 kV. Proszę nie krytykować narzędzia pomiarowewgo /?/, bo innego nie mam, jakim się posługuję. Jest nim opcja mierzenia pola magnetycznego, nazwana wykrywaczem metali/?/w telefonie sony ericsson Ixperia. Na wyświetlaczu mam cały czas pomiar w granicach 50-60 mikrotesli /oznaczenie jednostki uT/, nie nanotesli oznaczanej nT. Z artykułu Dariusza Bobera o polach magnetycznych wokół linii wysokiego napięcia wynika, że od 3 do 30 uT jest pole o bardzo wysokim natężeniu, powyżej 30 uT już nie wypowiada się. Proszę o krótką informację, co robię źle, czy taki pomiar telefonem jest bez sensu, czy źle interpretuję jednostki. Linie średnigo napięcia są dwie w odległości około 20 metrów każda, czyli 40 metrów jedna od drugiej, pomiar wykonany 20 m od każdej, czyli na środku ich odleglości. Gdzie w Poznaniu wykonują profesjonalnie takie pomiary i jaki jest koszt ich wykonania? Dzięki....
  • REKLAMA
  • #2 11241220
    Darom
    Specjalista elektryk
    Ocena: 586
    Witam

Wykrywacz metali w telefonie komórkowym działa na bazie elektronicznego kompasu. Kompas ten dokonuje pomiarów stałego bądź wolnozmiennego pola magnetycznego wykorzystując AMR (Anizotropowy magnetoopór) w trzech ortogonalnych osiach.