Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vivaro - Silnik 1,9cdti kopci przy dodawaniu gazu

Kryszkowski 24 Aug 2012 23:03 18273 12
  • #1
    Kryszkowski
    Level 12  
    Witam
    Mam otóż taki problem z zakupionym Oplem. Silnik tak jak w temacie 1,9cdti o mocy 75kW. Gdy doda się gazu z wydechu leci jak z komina. Jak obroty silnika są równe nie widać by coś kopcił.
    Powiem teraz co do tej pory zrobiłem. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Rozkręcony EGR-i tu pojawiała się pierwsza ciekawostka, odkręciła mi się sam elektromagnes cześć mechaniczna została w kolektorze i nie chce wyjść. Jak patrzyłem nie ma żadnych oporów w działaniu sprężyny części mechanicznej jak i z częścią elektromagnetyczna.
    Brakuje mi pomysłów. Przepływomierz tez wygląda dobrze. Wszystko było oglądane tylko wizualnie, nic nie było mierzone. Nie mam tez możliwości podłączyć Opla do kompa.
    Dodam jeszcze ze niestety auto zostało zalane ON Ekodiesel z Bliskiej. Może to ma jakiś wpływ? Może dolać jakiś dodatek do ropy?
    Proszę o pomoc, jutro będę dalej wojował z tym autem bo dymi jak lokomotywa.
    Auto nie traci mocy.
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Zapiąć po kompa może być clip , może być kłopot z za małym turbo.
  • #3
    Kryszkowski
    Level 12  
    Sęk w tym ze nie mam możliwości podłączyć go do kompa. Dodam bo zapomniałem ze auto 2004 rocznik.
  • #4
    kilero123456
    Level 14  
    A odczuwalny jest spadek mocy?
  • #5
    Kryszkowski
    Level 12  
    Nie, nie ma zadnego spadku mocy.
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kryszkowski wrote:
    ON Ekodiesel z Bliskiej. Może to ma jakiś wpływ? Może dolać jakiś dodatek do ropy


    Nie wiem czy ma wpływ, ale rozsądniej wyjechać to co jest do zera albo spuścić i zalać normalnej.

    Kryszkowski wrote:
    cześć mechaniczna została w kolektorze i nie chce wyjść.


    Trzeba wydłubać młotkiem i śrubokrętem podlewając jakimś WD40.

    Kryszkowski wrote:
    Jak patrzyłem nie ma żadnych oporów w działaniu sprężyny części mechanicznej


    To nic, jak będzie zalepiony to też będzie się ruszał.

    Kryszkowski wrote:
    Nie mam tez możliwości podłączyć Opla do kompa.


    No to wróżka.
  • #7
    Kryszkowski
    Level 12  
    Co do EGRu to już tak próbowałem, nic się nie rusza tylko odkrusza coraz bardziej.
  • #8
    wowik00
    Level 9  
    tak jak juz wspominano wyzej, moze byc problem z turbo, , sprawdz czy wtryski nie leja, i jeszcze takie pytanie: dobrze odpala? mozesz miec przytarta pompe paliwa, jesli sie nie myle te pompy sa smarowane tylko paliwem i latwo je przytrzec szczegolnie jezdzac na rezerwie. Jeszcze maly edit, jesli masz watpliwosci co do paliwa spusc te i zalej z 5 l z innego cpnu i sie okarze, ale watpie ze to paliwo skoro nie traci mocy, i rowno cyka
  • #9
    Kryszkowski
    Level 12  
    Odpala dość długo. Nie łapie od razu musi pokręcić około 2-3 sekund.
  • #10
    wowik00
    Level 9  
    Jednak stawiam na pompę paliwa i ewentualnie listwe wtryskową. Sprawdź ciśnienie paliwa, znajomy miał podobny problem z mazdą 2.0 też na wtryskach common rail , i padlo na pompę od za długiego jeżdżenia na rezerwie , tylko fakt faktem jeszcze dlużej trzeba bylo krecic tak z 5-7 sec rano żeby odpalić
  • #11
    tolson
    Level 10  
    nie musi byc pompa, mam ten sam samochod, kolego sprawdz czy nie ma opilkow w pojemniku od filtra paliwa na dnie, to jest przyczyna padnietej pompy, a jak chcesz byc pewny to podepnij pod kompa i sprawdz cisnienie podczas krecenia, obczaj moje tematy z vivaro na forum na temat pompy hp, przerabialem to ponad rok temu, jak kopci to sprawdz wtryski na przelewach bedziesz pewien, wymiana pompy dosc kosztowna jest musisz wykluczyc inne przyczyny, pzdr
  • #12
    wowik00
    Level 9  
    Tolson nie powiedzialem ze to musi byc to, stawiam na to gdyż widzialem podobne a nawet takie same przypadki w tych silnikach , wszystko musi sprawdzic wlasciciel pojazdu, pozatym czasem nie widzac tego na żywo dokladnie stwierdzic sie nie da,a i wlasciciel pojazdu pisal ze nie ma mozliwosci podlaczenia auta pod kompa wiec wróżyć mozna...
  • #13
    Kryszkowski
    Level 12  
    Auto dzisiaj wędruje do serwisu. Tam się wszystko wyjaśni. Dziękuję za zainteresowanie tematem :)