Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 2001 r. - silnik 2.5 tdi V6 180 km quattro - drgania od silnika

mariuss111 25 Sie 2012 11:23 3699 1
  • #1 25 Sie 2012 11:23
    mariuss111
    Poziom 8  

    Witam , od pażdziernika 2010 roku w samochodzie pojawiły się odczuwalne drgania , prawdopodobnie od silnika które przenoszą się na cała karoserię . Są odczuwalne na luzie jak i przy wciśnietym pedale sprzęgła , a także podczas jazdy tylko , że podczas jazdy na niskich obrotach prawie wcale ich nie czuć dopiero przy 2,5 ; 3 tys. obrotów i więcej są odczuwalne . Na początku czułem , że pedał sprzęgła drży ale te wibracje na sprzęgle ustały albo już przez ten czas się przyzwyczaiłem . Wymieniłem poduszki silnika na oryginalne , ale niestety wibracje nie ustały . Na początku pojawienia się tej usterki miałem taką sytuację że np. przez 1 dzień wibracje ustawały i auto chodziło jak dawniej ale potem wibracje powracały , miałem tak kilka razy , jednak po pewnym czasie wibrację są non stop i chciałbym się tego pozbyć . Gdy pojawił się ten problem chciałem go usunąć ale niestety nikt nie był w stanie mi powiedzieć co to może być i dlatego tak jeżdżę z tym , nie są to jakieś potężne wibracje ale jednak odczuwalne przede wszystkim siedząc z przodu . Wibracje te od początku moim zdaniem są takie same , nie pogłębiają się , dodam że przed pojawieniem się tej usterki 2 , 3 miesiące wcześniej wymieniałem rozrząd . Teraz chcę się tej usterki pozbyć i samochód był u kilku mechaników i mam kilka teorii na ten temat , a także kilka przydatnych informacji . Pomiar ciśnienia w cylindrach pokazał , że 4 cylindry nie trzymają ciśnienia mają po 16 jednostek a norma jest 23,24 min. pozostałe dwa są ok . Były sprawdzane wałki i są ok , nic złego się tam nie dzieje . Auto ma przejechane 255 tyś według licznika ale raczej ma więcej gdyż się okazało że jedna z głowic jest od starszego modelu , więc coś już w tym aucie było grzebane . Auto w 2007 roku w kwietniu zostało sprowadzone z Niemiec i miał przejechane 180 tys. Teorie są takie :
    1. Być może żle wymieniony rozrząd i wtedy niskie ciśnienie na tych 4 cylindrach , a przez to te drgania .
    2. Silnik do remontu oprócz wałków bo są ok
    3. Jest jeszcze możliwość , że może to być koło dwu masowe plus sprzęgło , i czy jest możliwe , że na początku pojawienia się usterki koło mogło się blokować o puszczać i tak kilka razy , a potem już zupełnie się zablokować i stąd drgania ? Trochę szukałem w internecie podobnych usterek i pewna osoba miała bardzo podobne usterki , zrobił generalny remont silnika razem z wałkami , a i tak wibracje mu nie ustały i pisał , że jednak prawdopodobnie koło 2 masowe do wymiany .
    Ogólnie bardzo fajne auto i silnik oczywiście kiedy się nie psuje i jest wszystko ok :) dlatego chętnie bym jeszcze trochę nim pojeżdził ale bez tych drgań . Z góry dzięki za ciekawe podpowiedzi , które pomogą ustalić przyczynę usterki .

    1 1
  Szukaj w 5mln produktów