Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 3 1Z - Czy tak ma działać N75?

20 Wrz 2012 15:18 25743 5
  • Poziom 18  
    Witam. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadają w swoich samochodach ( układzie doładowania) zawór N75 o nr. 028 906 283 F. Zależy mi na sprawdzeniu tego zaworu ,,z natury,, bo mój zawór bardzo dziwnie przełącza kanały. Oczytałem się sporo nt. prawidłowego podłączenia wężyków i jak powinien działać ten zawór i stwierdziłem, że z moim zaworem jest coś nie halo. Zacząłem sprawdzać układ doładowania, bo auto przy 120km/h wpada mi w tryb awaryjny. Posprawdzałem szczelność wężyków, są ok, gruszka też szczelna, przy 0,6 bara wysuwa sztangę na ok.1,5cm uchylając zawór upustowy. Wężyki mam podłączone tak: czerwony( od puszki turbo) idzie od góry na ten metalowy króciec zaworu, przy wtyczce. Czarny wężyk ( dolot ) idzie na dół, na plastikowy króciec ( vis a vis tego metalowego ), a niebieski ( od gruszki ) idzie na boczny króciec, 90° w stosunku do czarnego wężyka. Tak niby ma być, ale teraz niespodzianka. Wg. teorii pracy układu doładowania, tu zacytuję kolegę Sztomela
    Cytat:
    Jak ciśnienie jest zbyt niskie niż to zadane przez ECU to ECU nie podaje sygnału masy na N75 i ten przepuszcza ciśnienie z wężyka czerwonego do czarnego a kiedy rzeczywiste ciśnienie wzrośnie ponad wartość zadaną ciśnienia to ECU podaje impulsowo sygnał masy na N75 i ten w mniejszym lub większym stopniu (w zależności od procentowego współcznnika wypełnienia impulsu sterującego N75 - wartość w % w ostatnim polu grupy 011) przełącza kanały pomiędzy czarnym i niebieskim wężykiem - im większe przeładowanie tym większy jest przepływ pkmiędzy czerwonym a niebieskim - ot cała filozofia
    .
    Tyle teoria. U mnie zawór zachowuje się nietypowo ( prawidłowo działa tylko przy odciętym zasilaniu), tak jak na schematycznym rysunku ( u góry). Z drugiej strony jest on bardzo prosty w swej konstrukcji ( działa na zasadzie przyciągania ( podczas zasilenia cewki ) metalowego tłoczka, który blokuje przepływ z króćca, dlatego mocno mnie dziwi działanie mojego bo wg. teorii powinien w momencie (gdy jest zasilony) otwierać kanał czerwony-czarny, a u mnie otwiera czarny- niebieski. :?: :?: :?: Dlatego, proszę raz jeszcze kolegów o sprawdzenie ,,w naturze,, jak działają u nich zaworki N75 ?

    P.S Ostatecznie pozamieniam wężyki na moim dziwnym N75, tak aby układ pracował poprawnie ( schemat dolny)


    golf 3 1Z - Czy tak ma działać N75?

    golf 3 1Z - Czy tak ma działać N75?
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 15  
    chyba masz cos nie si :), nie znam akurat tego typu n75, ale poszperalem i powinno byc raczej tak http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=87183
    (tak wynika z tego schematu): ten najblizej wtyczki (niebieski) powinien byc podpiety do rury od filtra powietrza; ten po drugiej stronie zaworu (czarny) do gruszki od turbo, a ten z boku (czerwony) do podcisnienia. tylko dziwne ze dotychczas chodzilo...?
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 18  
    serg77, dzięki za zainteresowanie. Ten schemat połączeń, który podałęś w linku jest mi znany, ale podobno jest błędny ( tak twierdzą fachowcy i mają rację ) i powinien wyglądać tak
    golf 3 1Z - Czy tak ma działać N75?
  • Poziom 18  
    mario205 napisał:
    serg77, dzięki za zainteresowanie. Ten schemat połączeń, który podałęś w linku jest mi znany, ale podobno jest błędny ( tak twierdzą fachowcy i mają rację ) i powinien wyglądać tak
    golf 3 1Z - Czy tak ma działać N75?


    Zgadza się jest błędny sam kiedyś podłączyłem n75 według niego i forumowicz Sztomel wyprowadził mnie z błędu i poprawił schemat...
  • Poziom 18  
    Rozebrałem ten zawór i działa tak jak pokazuje rysunek u góry w moim pierwszym poście. Nie ma innej możliwości. Zawór łączy króćce:
    1. górny(metalowy) -boczny ( przy braku zasilania )
    2. dolny -boczny ( gdy zawór jest zasilony )

    Temat zamykam.