Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy

11111olo 26 Wrz 2012 12:20 6108 26
  • #1 26 Wrz 2012 12:20
    11111olo
    Poziom 43  

    Witam.
    Od niedawna przełączyli mnie na wyższą prędkość tj. do 10Mb. I faktycznie download jest do 750kB/s. Wcześniej miałem Neo 2Mb które działało bardzo stabilnie, niestety po podniesieniu prędkości wieczorem lub w nocy korzystanie to makabra. W dzień prędkość jest w miarę równa, ping na poziomie 30ms a wieczorem następuje pogorszenie parametrów linii, pojawia się jakiś sygnał zakłócający (tak pokazuje router), ping bardzo skacze - zależy od testu, ale czasem to 200ms.

    Dokładam screny.

    O 9 rano.

    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy

    Tłumienie na DL i UL są identyczne jak na 2Mb czy 1Mb. Spadł tylko poziom sygnału ale i tak jest całkiem dobrze.

    O 22.

    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy





    Tu widać że pogorszeniu uległy parametry linii. Może aby rozwiać wątpliwości na 2Mb najdłużej synchronizacja trwała 11 albo 12 dni. Od około 2 lat parametry linii na 2Mb były stabilne. Dodatkowo są wykresy z godzinami z poziomem sygnału oraz pasmo - widać sygnał zakłócający (biała linia).
    Dodatkowy screen pokazuje statystyki - ilość rozłączeń widać że jest ogromna.


    Kolejny dzień rano.

    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy

    Widać jak w nocy jest słaby sygnał oraz ile razy rozłączało. Rano sytuacja jest identyczna.

    Czemu tak jest?

    Dodam że nie mam żadnych telefonów itp. tylko bezpośrednio podłączony router do gniazda w ścianie.

    0 26
  • #2 26 Wrz 2012 13:13
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    Obniżyli margin pewnie abyś dostal 10mbs. Wieczorami więcej ludkow używa neta i masz przesłuchy z innych lini i to powoduje rozłączenia.

    0
  • #3 26 Wrz 2012 13:15
    11111olo
    Poziom 43  

    Aha. Wiem że obniżenie prędkości by pomogło ale do jakiej wartości?
    I ogólnie czemu tak jest że są przesłuchy? Zależy to od marnej jakości kabla?

    0
  • #4 26 Wrz 2012 14:34
    terrade
    Poziom 36  

    bogiebog napisał:
    Obniżyli margin pewnie abyś dostal 10mbs.
    Nie obniżali - to jest robione automatycznie dzięki Rate Adaptive i Target Margin 6 dB.

    11111olo napisał:
    Aha. Wiem że obniżenie prędkości by pomogło ale do jakiej wartości?
    Obniżanie już się zaczęło - robi to DLM, dlatego masz zaledwie 6 Mb/s (max ustawiony na 7456), DLM zobaczył mnóstwo rozłączeń i przyciął synchronizację, ale rwie nadal więc zobaczymy co dalej, czyżby migracja na 2 Mb/s (2496)? Bo obecnie DLM jest bardzo agresywny, np.osoba może mieć 5800 niestabilne, no to ciap i jest 2496, a gdzie się podziały pośrednie wartości (6144, 5120, 4096, 3072)? Tak więc poczekaj, początkowa analiza trwa 10 dni (choć potem DLM nadal działa).

    11111olo napisał:
    Może aby rozwiać wątpliwości na 2Mb najdłużej synchronizacja trwała 11 albo 12 dni.
    Słaby wynik, na mojej marnej linii było to pół roku. 11-12 dni to znaczy, że zapewne średnio rwało co 1-2 dni?

    11111olo napisał:
    Od około 2 lat parametry linii na 2Mb były stabilne.
    Wątpię. Albo przybyło nowe zakłócenie albo dawniej nie zauważałeś zakłóceń. Nie wszystkie są niczym u mnie przechodnie szumy i trzaski (wtedy Margin skacze w dłuższym okresie), czasem to może być chwilowy pik SNR-u o kilkadziesiąt dB w dół. Ważne jest czy Margin nie skacze, a tego na twoich wykresach nie widać, widać tylko, że masz zmiany dzienne o 7 dB czyli bardzo dużo (1-2 dB są akceptowalne), chwilowe są pewnie jeszcze większe. Dodatkowo nie wiadomo jaką w nocy miałeś synchronizację przy 6 dB (pewnie poniżej 7456, może grubo niżej). A zatem czekaj aż DLM zakończy pracę wstępną, możesz też dzwonić z reklamacją (niech naprawiają linię).
    EDIT: poprawiłem drobne literówki.

    0
  • #5 26 Wrz 2012 16:23
    11111olo
    Poziom 43  

    Mam około 3,5 km więc nie ma co liczyć na poprawę linii.

    Co do synchronizacji - 11-12 dni to może nie najwyższych lotów wynik ale przez ten czas nie rwało (nie wiem skąd te przypuszczenia). Po prostu margin wynosił wtedy kilkanaście i nastąpiła ponowna synchronizacja która znowu trwała kilka(naście) dni.

    Tą prędkość to ktoś ręcznie ustawił bo na początku było 9Mb (na DSLAM 12288 - czy jakoś tak) jednak margin to była tragedia. Potem 10240 a teraz 7456.

    W sumie umowa zaczyna obowiązywać od 1 października i może coś do tego czasu się zmieni.

    0
  • #6 26 Wrz 2012 18:46
    puszak
    Poziom 28  

    Nie, Orange wdrożyło automatyczny system obniżania prędkości, tak jak kolega napisał.
    DLM (Dynamic Line Management) to system dostosowujący parametry linii, na których jest świadczona usługa szerokopasmowa tak, aby zapewnić stabilność usługi i optymalizację prędkości łącza poprzez uwzględnienie czynników wpływających na stabilność linii takich jak:
    -długość pętli włączając warunki lokalne klienta
    -otoczenie szumowe (zakłócenia zewnętrzne, w tym usługi innych abonentów)
    -konfigurację warstwy fizycznej linii xDSL
    -fizyczne uszkodzenia linii xDSL
    -dzienny rozkład użycia linii xDSL oraz użycia sprzętu
    -modemy
    Dlatego prędkość stopniowo spada docelowo ustawi się na najwyższy stabilny transfer.

    0
  • #7 27 Wrz 2012 08:52
    Montrres
    Poziom 21  

    Kolego ja to przerabiałem w małej wsi pod wejherowem. Miałem 2Mb i wszystko było OK. Chciałem podnieść prędkość do 6Mb i wszystko było ok ale okazało się że nie da się normalnie korzystać z internetu. Przyczyną była infrastruktura tj. centrala i kable. Wieczorami to był zgon: pingi 500ms i DL poniżej 0,3Mb. Niestety centrala w mojej wsi nie daje sobie rady z tą prędkością bo wieczorem za dużo osób korzystało z usługi. Koniec końców zrezygnowałem z usługi w ogóle bo TP zamiast wrócić do poprzedniego abonamentu pozostawiło kwotę za 6Mb i mam 2Mb. Do tego niezrealizowana reklamacja. Niestety z moich doświadczeń wynika ze TP ma sprzęt gdzie 2Mb to stabilne maksimum żeby zachować spokój.

    0
  • #8 27 Wrz 2012 08:55
    11111olo
    Poziom 43  

    Też się z tym męczyłem kilka miesięcy aż coś na centrali pozmieniali i był spokój, tylko że tu nie chodzi o zaniżony transfer - bo on jest w miarę taki sam - a ciągłe rozłączanie.

    0
  • #9 27 Wrz 2012 14:13
    helmud7543
    Poziom 42  

    To raczej bardziej globalny problem, bo w kilku miejscach na Podkarpaciu (dwa biura, które obsługuję, mieszkanie kolegi i moje połączenie) ma ten sam problem. Najpierw niskie pingi, potem rozłączanie, chwilami utrata synchronizacji. Wczoraj w jednym z biur byli serwisanci z Neo, grzebali i grzebali i na końcu stwierdzili, że trzeba było zrestartować ruter i kartę sieciową (śmieszne bo przez pół dnia podmienialiśmy rutery, modemy i resetowaliśmy i nic to nie dało), dzisiaj problem powrócił, oznajmili nam, że jest problem po naszej stronie.

    0
  • #10 27 Wrz 2012 14:18
    11111olo
    Poziom 43  

    Dzwoniłem dziś do obsługi technicznej, dokładnie problem wytłumaczyłem i pani przyjęła zgłoszenie o uszkodzeniu. W sumie nie wiadomo do końca co jest tego powodem więc poprosiłem abym mógł mieć bezpośredni kontakt z technikiem - na tel. - bo kolejne tłumaczenie kolejnej osobie będzie znowu trwało i trwało.
    Zobaczymy co z tego wyjdzie.

    0
  • #11 03 Paź 2012 16:30
    freetz_master
    Poziom 30  

    Witaj, tu próbowałeś cos optymalizować?

    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy

    I tak na marginesie: zaktualizuj firmware dla 7270 ;-)

    masz starszy sterownik DSL
    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy
    w moim jest 52.53.10.
    w Twoim 52.51.32


    nie masz myFritz, czyli wniosek, że nie masz 05.xx tylko 04.xx.

    Czasem czyni cuda.

    0
  • #12 03 Paź 2012 19:41
    11111olo
    Poziom 43  

    Wgrałem wersję 5.23 - nic to nie zmieniło. Cudów nie ma, a przynajmniej na mojej linii z tepsy.
    Coś gość z tp na centrali zmieniał i teraz jest gorzej niż wcześniej. W piątek zadzwonię niech jeszcze bardziej na sztywno przytną prędkość bo teraz to jest parodia.

    0
  • #13 05 Paź 2012 21:53
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Z tego co tutaj ktos wyżej napisał zrozumiałem że DLM dopiero po kilku dniach pobierania danych o rozłączeniach itp ustawi najlepszą mozliwą prędkość jaka będzie stabilna na danym łączu? Dobrze pisze, bo wydaje mi sie to nie realne .... Chyba od razu to zmienia ?

    U mnie sprawa wygląda tak, że miałem problem z rozłączaniem neostrady gdy dzwonił telefon lub gdy po prostu włączałem telefon. Monter popoprawiał pewne sprawy i było ok dopóki trzy dni później nie spadł deszcz i znowu cuda się zaczęły dziać, rano i w dzień ok, pod wieczór już gorzej, wieczorem rozłącza co jakiś czas ... W dzień deszcz padał i nic się nie działo. Ponownie również włączenie telefonu powoduje zakłócenia, ale nie zawsze ...

    Tłumienie w dzień około 18-20, pod wieczór około 10-14, wieczorem około 7 i często spada, czasem do 3, nagle 2 lub 1, i gdy jest 1 nagle dzieje się coś takiego jak w poniższym printscreenie:

    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy

    Neostrada 6mbitów, zazwyczaj było 7456, od niedawna 6144 prawie ciągle.
    Gdy jest to dziwne tłumienie jak na powyższym screenie internet jest.

    0
  • #14 06 Paź 2012 07:54
    11111olo
    Poziom 43  

    Z Twoim tłumieniem to można ryzykować 20Mb. Teraz na moją prośbę zmniejszyli prędkość do 5000kbps - efektywnie jest lekko ponad 512kB/s.
    Niestety jest dalej jak było czyli w dzień super a pod wieczór i w nocy parametry spadają jak by linia była z 2-3x dłuższa.

    Najciekawsze jest to że było 2 techników o żaden tak naprawdę nie wie czemu tak jest!
    Też miałem 7456 i szło po 750kB/s. Trochę sypało błędami - co nie jest dziwne - ale przez 10h nie było żadnych problemów.

    Widzę że się na dzwonię zanim to będzie działać jak należy.

    0
  • #15 06 Paź 2012 21:08
    Montrres
    Poziom 21  

    Nie będzie działać. Przynajmniej nie na takich centralach jakimi dysponują. Nie ma takiej opcji. To są moje doświadczenia.

    Jeśli mogę coś zasugerować... zmień dostawcę. Ja czekam na koniec umowy i nie dam się okradać. Ja przechodzę do sieci mobilnej. Nie będę mówił jakiej bo nie chcę robić reklamy. Chodzi mi przede wszystkim o szacunek do klienta. A w TP tego nie ma.

    Pozdrawiam i życzę dużo Cierpliwości. Będzie Ci potrzebne.

    0
  • #17 06 Paź 2012 21:52
    11111olo
    Poziom 43  

    Tobie się wydaje co jest zrozumiałe ale technikowi jednemu czy drugiemu nawet to się nie wydawało - był kompletnie zaskoczony!
    Rozumiem lekkie zmniejszenie prędkości ale takie cyrki!

    Na GSM się nie przesiadam. Średnio to działa a kosztuje majątek.

    0
  • #18 06 Paź 2012 22:37
    Montrres
    Poziom 21  

    Z tym akurat się nie zgodzę... za 2MB - co mi wystarcza w 120% będę płacił 50zł, przy 14GB transferu. Obecnie mam 86zł. Jest różnica? Jest.
    Nie będę Kolegi namawiał :) Wyrażam swoją opinie.
    Pozdrawiam!

    0
  • #19 07 Paź 2012 11:12
    11111olo
    Poziom 43  

    Trochę OT ale z takim marnym limitem nadającym się do przeglądania stron (i to też ostrożnie ;) ) to kosmiczna cena. Płacę 2 dychy więcej i nie mam żadnych limitów.

    0
  • #20 07 Paź 2012 11:38
    Mówca Umarłych
    Poziom 14  

    Zakładam że 11111olo ma Filtr EMI/RFI w listwie zasilającej inne urządzenia elektryczne mogą wprowadzać
    szumy do sieci i przy prędkości 2 MB nie miało to znaczenia ale jak chce się
    maksymalne parametry osiągnąć tu się robią schody.
    Jakie spotkałem cyrki osobiście
    podłączenie zasilacza do modemu nie oryginalnego tylko od innego urządzenia
    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy
    na oryginalnym zasilaczu od modemu tak to wygląda
    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy
    przykładowo naprawiona linia tel. po jej uszkodzeniu wcześniej było 6MB
    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy
    po kolejnej naprawie lini przywrócono pierwotną prędkość 6 MB i nie zrywa

    0
  • #21 08 Paź 2012 14:32
    11111olo
    Poziom 43  

    Najlepiej jak bym podpiął się do akumulatora który ma idealne napięcie Wink

    Sprawdzę na innym zasilaczu - może coś się polepszy (albo pogorszy).

    Jak coś będzie lepiej to może zbuduję jakiś ciężki na transformatorze który będzie na pewno miał maksymalnie najlepsze parametry - impulsówka z pewnością kosmicznie sieje.

    puszak napisał:
    Wydaje mi się, że wieczorem ludzie właczają swoje modemy i wzrasta po prostu szum. Myślę że bez techników się nie obejdzie.
    Co do DLM, kolega pyta. Poczytaj najlepiej sam http://www.hurt-tp.pl/ocp-http/PL/Binary2/1980633/4056336900.pdf


    Nie wiem czy dobrze to rozumiem ale DLM sam na podstawie statystyk ustala prędkość (to rozumiem) i ją zmniejsza. Czy jednak jeśli przez pewien czas linia będzie super stabilna z minimalną ilością błędów (albo i bez) to DLM spróbuje podnieść prędkość?

    EDIT.

    Walka z zasilaczami nic nie zmienia.
    Dziś wpadł do mnie technik - co jest dość dziwne gdyż nic nie zgłaszałem - i sobie pogadaliśmy. Z rozmowy nic nie wynikło i poszedł. Po 30 minutach przyszedł jeszcze raz i powiedział że zrobi test. Wyjął laptopa i podpiął swój modem Speedtouch - jakiś archaiczny modem. Jako ze teraz DLM mnie przyciął do 4Mb na tyle też mu się zsynchronizował. Od razu wywaliło 44 błędy jednak po 10 minutach ani jeden błąd nie przybył. W między czasie dzwonił do gościa co siedział na centrali. Co byście powiedzieli? Linia jest w bdb stanie i tą prędkość pociągnie! Po teście kabel tel. znowu podpiąłem do fritza i zanim wyszedł sprawdziłem parametry linii i się zaskoczyłem! Router jechał na samym ADSL. Zapewne na centrali po podpięciu Speedtoucha który ma tylko ADSL tak zostało.

    Parametry linii się polepszyły. SNR został taki sam ale tłumienie spadło o 5 dB.

    Czemu tak jest że teoretycznie lepszy ADSL2+ pokazuje gorsze parametry linii?

    Dorzucam screeny po godzince.

    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy

    0
  • #22 11 Paź 2012 10:53
    puszak
    Poziom 28  

    ADSL2 ma pasmo do 1,1MHz, ADSL2+ ma pasmo do 2,2MHz. Czyli zmieniając na ADSL2 normalne jest że "zmniejszy" się tłumienie, bo jak wiemy wraz ze wzrostem częstotliwości wzrasta tłumienie. Modem z kolei pokazuje jakąś uśrednioną wartość tłumienia uwzględniając zapewne całe pasmo, dlatego też "zmalało". Żeby mierzyć tłumienie tylko np. 300kHz było by takie same w obu przypadkach.

    0
  • #23 11 Paź 2012 13:13
    11111olo
    Poziom 43  

    No tak ale tu chodzi też o to że na ADSL nie narastają praktycznie błędy a na ADSL2+ już tak i to znacznie.
    Dziś był u mnie technik który wymusił na DSLAMie aby "puszczał" tylko tryb ADSL. Obecnie po 3h zero błędów CRC - na ADSL2+ było by ich setki.

    Tłumienie też spada ponieważ ADSL "nadaje" z większą mocą w porównaniu z ADSL2+.

    Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy Neostrada - Rozłączanie tylko wieczorem i w nocy

    Biały pasek na spektrum jest najprawdopodobniej spowodowane uszkodzeniem ekranu gdzieś na kablu. Zlecił sprawdzenie linii. W sumie to ponad 3km i nie wiem czy coś z tego będzie ale całkiem możliwe że ktoś inny ma to samo bo idzie jedna wiązka kabli do centrali.

    0
  • #24 11 Paź 2012 20:12
    puszak
    Poziom 28  

    Nie wiem, możliwości jest wiele np. na kablu występują zakłócenia o częstotliwości powiedzmy 1,5MHz które powodują błędy transmisji. Dla ADSL nie przeszkadzają a dla ADSL2+ tak, bo wkraczają w pasmo tej technologii. Może przełączyli Ciebie na ADSL i ustawili przeplot, kosztem pingu (co w przypadku tamtej karty centralowej było programowo zablokowane).
    Myślę że, nie ma co teoretyzować bo to trochę jak wróżenie, powinni zrobić pomiary stosownym miernikiem nie modemem.
    Najważniejsze że w końcu udało się im to naprawić.
    Co do tłumienia, tłumienie nie jest zależne od mocy karty. Tłumienie zmienia się wraz ze zmianą częstotliwości. Zwiększenie mocy poprawiło by SNR, ale nie można mocy zwiększać ponieważ zakłóciło by to pracę dziesiątek innych usług w tym samym kablu. Specjalny automat dostosowuje moc karty na niezbędne minimum.
    Co do białego paska obstawiam radio AM 963kHz kilka sztuk jest, ale to tylko gdybanie. Ekran jest właśnie po to by takich cyrków nie było, możliwe wiec że jest nie połączony.

    0
  • #25 29 Paź 2012 17:13
    11111olo
    Poziom 43  

    Minęło trochę czasu i jest tak że w nocy rozłączeń są dziesiątki (na szczęście późno w nocy) a w dzień wszystko działa poprawnie.
    Jest lepiej ale...

    TePSA daje takie marne kable czy jak że są takie cyrki?

    0
  • #26 29 Paź 2012 19:22
    Bartek.k.k
    Poziom 21  

    Również czasami tak mam u siebie z neo 10mb. Przy 2mb internet był jak skała, przy 10mb wieczorami spada margin do tak niskiego poziomu, że następuje restart routera. 2 razy ucięło mi łącze na niecałe 8mb, ale wystarczyło pogadać z technikiem, on z ludźmi z warszawy i po restarcie łącza, z powrotem łączy na pełne 10mb.

    0
  • #27 07 Gru 2012 19:38
    11111olo
    Poziom 43  

    Przez prawie 48h nie było internetu. To jakaś grubsza sprawa bo kumpel z mojej miejscowości też nie miał i inny też w miejscowości w której jest centrala.
    Ale mniejsza o to. Około 11 wrócił internet. Wcześniej zgłosiłem problem i technik zadzwonił zapytać czy wszystko gra. Potwierdziłem. Sprawdziłem jak się synchronizuje router - oczywiście ADSL2+. Jakoś nie chciało mi się kombinować aby był sam ADSL. Po kilku godzinach chciałem zobaczyć ile nałapało błędów i tu był szok! Router miał synchronizację na ADSL. Może DLM się uczy albo coś zmienili.

    0
  Szukaj w 5mln produktów