Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada. - Ocena parametrów łącza, zrywanie połączenia DLM obcina prędkość.

04 Wrz 2016 11:31 939 8
  • Poziom 22  
    Witam...

    Mam już długo problemy z Neostradą, które od kilku miesięcy zgłaszam na infolinii, przyjeżdża technik i nie widzi problemu, albo zwala na wszystko wokoło. (Kabel, router, modem itd).

    Mój problem polega na bardzo częstym rozłączaniu Internetu (modem traci synchronizację), czasem wieczorem następuje 30 rozłączeń na godzinę, dzieje się to bez względu na warunki atmosferyczne itp.

    Wzywałem w tej sprawie techników, (kilka razy), wymieniłem gniazdo w domu, kupiłem nowy kabel od gniada do routera dalej niestety jest to samo, po wizycie technika czasem tydzień jest wszystko w porządku a potem problem wraca ponownie. Oczywiście oni twierdzą że wszystko jest w porządku. (Nigdy nie trafili na moment ciągłego rozłączania łącza).
    Mam wykupioną opcję do 10Mb/s (pół roku temu jeszcze wszystko działało bardzo dobrze).

    Co zrobiłem?
    *Wymieniłem kable, gniazdo.
    *Sprawdziłem na innych routerach, na modemie SAGEMA - dawniej dawany do Neostrady, niestety bez skutku, czyli mój sprzęt wykluczyłem.

    Parametry łącza: (Wykupiona opcja do 10Mb/s), DLM chyba mocno obcina linię.
    Modem SAGEM: (Aktualnie)
    DOWNLOAD | UPLOAD
    Prędkość synchronizacji: 4088 Kbps | 380 Kbps

    Router: (Na dwóch podobnie).
    DOWNLOAD | UPLOAD
    Margines sygnał/szum: 24.6 db 19.1 db
    Tłumienie: 19.5 db 12.7 db
    Prędkość danych: 4096 732 kbps

    Realna prędkość SPEED TEST:
    Pobieranie 3.28Mb/s
    Wysyłanie: 0.39Mb/s
    Ping: 56

    Proszę o jakąś radę, planuje napisać pisemną reklamację, ale wcześniej proszę o ocenę parametrów łącza, (Nie mam pojęcia jakie powinny być stosunki szumu i sygnału.
    Dziękuje.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    Parametry masz OK. Na tym łączu powinno być pełne 10/1Mbit/s
    Gdzieś pewnie robi się przerwa na 1 żyle lub do jakiegoś złącza dostaje się woda.

    Jakie kable zastosowałeś do instalacji telefonicznej? Jeśli możesz to zrób zdjęcie otwartego gniazda telefonicznego.
  • Poziom 22  
    Heinzek napisał:
    Parametry masz OK. Na tym łączu powinno być pełne 10/1Mbit/s
    Gdzieś pewnie robi się przerwa na 1 żyle lub do jakiegoś złącza dostaje się woda.

    Jakie kable zastosowałeś do instalacji telefonicznej? Jeśli możesz to zrób zdjęcie otwartego gniazda telefonicznego.


    Niestety nie wiem jaki to kabel, na jednym pisze "awm 20251 26AWG LIOU Yuane"
    Najdroższy jaki w sklepie mieli (wiadomo że one za metr kosztują chyba 1,5zł wymieniłem cały od "puszki" na domu do gniazda i później dałem nowy od gniazda do modemu. (4 metry do gniazda, skręcane śrubami w gnieździe i w puszcze tak jak było i 3 do modemu z wtyczkami RJ11).

    Postaram się zrobić zdjęcia ale raczej kwestię połączeń wykluczam (przynajmniej u mnie w domu), bo przed wymianą było podobnie, nigdzie ani kropli wody, wszystkie styki wcześniej przeczyściłem przy przykręcaniu przewodów).
    Przypuszczam że może to być wina "kabla" od słupa do domu, widać że jest cały spękany, ale technicy twierdzą że jest "w super stanie".

    Postaram się zrobić zdjęcia tylko nie wiem czy moim starym telefonem będzie coś widać.
  • Specjalista Sieci, Internet
    kryst16 napisał:
    na jednym pisze "awm 20251 26AWG LIOU Yuane"

    Takiego kabla nie powinno się stosować do ADSLa. Teoretycznie w instalacji może być maksymalnie 5 metrów takiego kabla między modemem a gniazdem.
    Jeśli montowałeś kabel to powinieneś użyć jedną parę z kabla YTKSY lub UTP inne kable będą działały tylko z telefonem ale nie nadają się do szerokiego pasma ADSL.

    Czy masz telefon stacjonarny na tej linii?
  • Poziom 22  
    Dziękuje za radę.
    Użyłem go właśnie od gniazda do modemu. (3 metry).
    Nie nie mam telefonu, jest to sama Neostrada.
    Czyli spróbować jeszcze wymienić kable?
    To nie są duże koszty a może akurat pomoże.
    Nie mogę znaleźć oznaczeń kabla który idzie od "puszki" na domu do gniazda.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    kryst16 napisał:
    Nie mogę znaleźć oznaczeń kabla który idzie od "puszki" na domu do gniazda.
    Jeśli jest to okrągły kabel który ma pary biało pomarańczową i biało niebieską to jest OK.
    Najlepiej jak byś dał zdjęcie połączenia w gniazdku/puszce to można by ocenić czy kabel się nadaje.
  • Poziom 22  
    Dziękuje za radę, okazało się że kiepskie były połączenia od kabla idącego od słupa w puszcze na domu, obciąłem kable, połączyłem na nową używając lutownicy i Internet jak narazie działa stabilnie, router nie pokazuje żadnych błędów CRC od kilku godzin, a dawniej po kilku minutach było ich dużo.

    Jedyny problem to DLM obciął mi łącze (pobieranie 4Mb/s) wie ktoś może po jakim czasie stabilności łącza "odda" mi prędkość?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Heinzek napisał:
    kryst16 napisał:
    Nie mogę znaleźć oznaczeń kabla który idzie od "puszki" na domu do gniazda.
    Jeśli jest to okrągły kabel który ma pary biało pomarańczową i biało niebieską to jest OK.
    Najlepiej jak byś dał zdjęcie połączenia w gniazdku/puszce to można by ocenić czy kabel się nadaje.

    Tak właśnie taki kabel mam.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    kryst16 napisał:
    Jedyny problem to DLM obciął mi łącze (pobieranie 4Mb/s) wie ktoś może po jakim czasie stabilności łącza "odda" mi prędkość?

    Możesz spróbować zadzwonić na 801 505 505 i zgłosić zaniżone parametry łącza. Powiedz tez że miałeś awarię na linii wewnątrz mieszkania i została ona naprawiona ale parametry są zbyt słabe.
  • Poziom 22  
    Heinzek napisał:
    kryst16 napisał:
    Jedyny problem to DLM obciął mi łącze (pobieranie 4Mb/s) wie ktoś może po jakim czasie stabilności łącza "odda" mi prędkość?

    Możesz spróbować zadzwonić na 801 505 505 i zgłosić zaniżone parametry łącza. Powiedz tez że miałeś awarię na linii wewnątrz mieszkania i została ona naprawiona ale parametry są zbyt słabe.


    Zgłosiłem, przyjechał technik Orange, znalazł problem na słupie...
    Usunął usterki, router działa stabilnie ale niestety DLM jeszcze nie oddał prędkości. Jeśli do końca tygodnia nie odda w poniedziałek znów zgłoszę usterkę.