logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy istnieje czajnik lub kubek na baterie do gotowania wody?

fiołeczek 06 Paź 2012 19:49 23871 11
REKLAMA
  • #1 11383925
    fiołeczek
    Poziom 2  
    Witajcie, nie znam się na urządzeniach elektronicznych, dlatego proszę nie śmiać się z mojego pytania :-) Czy istnieje czajnik lub kubek na baterie do gotowania wody? A jeśli nie, to czy dałoby się stworzyć coś takiego? Bo osobiście nigdzie nie spotkałam się z tym. Ciągle jestem w podróży (pociągami) i taszczenie pełnych termosów na plecach strasznie mnie obciąża. Taki cudowny czajnik lub kubek, który sam, bez gniazdka i prądu, w jakiś sposób gotowałby wodę np. na baterię czy coś podobnego, bardzo ułatwiłby życie.
  • REKLAMA
  • #2 11383942
    jankolo
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 587
    Jest to do wykonania bez najmniejszych problemów. Tylko że zamiast termosów będziesz nosił pełen plecak baterii lub akumulatorów.
  • REKLAMA
  • #3 11383984
    fiołeczek
    Poziom 2  
    To aż tak dużo byłoby ich potrzeba?
  • #4 11384057
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #6 11384174
    karolark
    Poziom 43  
    Ocena: 2519
    Jedyne aby nie taszczyć aku i grzałek to uśmiech do konduktora :D
    Reszta jak wyżej :cry:
  • #7 11384194
    Rzuuf
    Poziom 43  
    Ocena: 1700
    1 watosekunda (1V x 1A przez 1 sekundę) podgrzewa 1 gram wody o 0,24°C.
    Podgrzanie 200g wody od 10 do 100°C wymaga dostarczenia 90x200 kalorii, czyli 75420 watosekund, czyli 20,5 watogodzin.
    Taką energię ma zgromadzoną akumulator o napięciu 12V i pojemności 2Ah, akumulator waży prawie 1 kg i wystarcza na jednorazowe zagotowanie szklanki wody. Akumulator kosztuje ok. 60 złotych http://www.emma.net.pl/akumulator-bezobslugow...t=3010#nclid=d80d81d5c34ccd3cb83d726b9d67f3a4 .