Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokowanie połączeń z numerów zastrzeżonych w ORANGE

11 Paź 2012 22:32 8265 8
  • Poziom 13  
    Mam telefon stacjonarny w ORANGE. Ostatnio postanowiłem zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych. Na stronie ORANGE pisze że po aktywowaniu usługi mozna ją samodzielnie zarządzać tzn. *15# włączenie usługi, #15# wyłączenie usługi. Zadzwoniłem na infolinie i aktywowali mi tą usługe. Jak się okazuje usługa zostałą wykonana nienależycie - nie można jej włączyć i wyłączyć za pomocą kodu. Przy wstukiwaniu kodu do włączenia / wyłączenia usługi pojawia sie komunikat " nie ma takiego numeru ". Złożyłem reklamację na usługe źle wykonaną i w odpowiedzi którą dostałem pisze "

    "Szanowny Panie,Dziękuję za pismo z 7 października 2012 r. oraz za zgłoszenie zawartych w nim spraw. Starannie zapoznałam się z opisaną przez Pana sytuacją.
    Uprzejmie wyjaśniam, że usługa blokada połączeń anonimowych polegająca na zablokowaniu połączeń przychodzących, których numery nie są prezentowane. Aktywacja i korzystanie z usługi jest bezpłatne. Aktywacja usługi wymaga złożenia zamówienia na infolinii. Uaktywnianie usługi następuje od razu po
    skompletowaniu zamówienia. Tylko w jednym typie centrali wymagana jest aktywacja usługi przez abonenta przy pomocy kodu klawiaturowego.
    Informuję, że odnośnie nr ********* usługa jest aktywowana na CA i nie wymaga aktywacji przez klienta. W związku z powyższym reklamacja została uznana bez roszczeń. Zdaję sobie sprawę, że ta sytuacja mogła sprawić kłopot i bardzo przepraszam. Mam nadzieję, że nie zniechęci to Pana do dalszego korzystania z naszych usług. Proszę pamiętać, że zawsze jesteśmy
    do dyspozycji. Zachęcam do skorzystania ze strony www.orange.pl. Znajdują się tam informacjena temat aktualnej oferty TP."

    Możliowść samodzielnego zarządzania usługą jest mi potrzebne, czasami zachodzi potrzeba odebrania połączenia zastrzeżonego i wtedy - kod i jest wyłączenie. Potrzeba jest zablokowania tych połaczeń to kod i jest właczona usługa. Trudno aby z każdym włączeniem bądź wyłączeniem usługi dzwonić na infolinie bo to się w tym momencie robi bez sensu.

    Tutaj mam pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ? Acha dodam ze np. usługa przekierowywania dzwonienia na inny numer przy pomocy kodu *21 itd. działa. Dlatego nie rozumiem dlaczego jedna usługa potrafi działać a druga nie.

    I co to znaczy co dostałem w odpowiedzi "usługa jest aktywowana na CA". Czy faktycznie nie ma mozliwości aby ta usługa działała przy pomocy kodu ?

    Czy są jakieś urządzonka które można byłoby wpiąć przed telefon i które jak byłoby dzwonienie z numeru zastrzezonego nie puszczałoby tego na telefon aby nie dzwonił, względnie czy są takie telefony które w sobie miałyby taką mozliwość ?

    Z góry za ewentualne wyjaśnienia dziekuję.
  • Admin grupy audio
    Przecież masz jasno napisane:
    dar27 napisał:
    Tylko w jednym typie centrali wymagana jest aktywacja usługi przez abonenta przy pomocy kodu klawiaturowego.


    A przecież poinformowano Ciebie:
    dar27 napisał:
    Informuję, że odnośnie nr ********* usługa jest aktywowana na CA i nie wymaga aktywacji przez klienta.


    dar27 napisał:
    Czy faktycznie nie ma mozliwości aby ta usługa działała przy pomocy kodu ?

    To pytanie skieruj do Orange, skąd my mamy wiedzieć jak działają ich centrale, co się da, a co nie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Jeśli ktoś ma uczciwe zamiary i nie jest - telemarketerem tudzież innym telefonicznym trollem to nie widzę powodu, aby dzwonił z numeru zastrzeżonego.
  • Poziom 15  
    A może lekarz z prywatnego numeru akurat musi zadzwonić o przełożenie wizyty i nie chce aby każdy z jego pacjentów miał ten nr. więc dzwoni z zastrzeżonego.
  • Poziom 36  
    Lekarz od tego ma telefon publiczny (np: przychodni) aby dzwonić do pacjentów.
  • Poziom 13  
    Powiem tak : Przeważnie każdy dziś ma bezprzewodówke. Co poniektórzy mają stacjonarny z włączoną blokadą prezentacji numeru, abonamentem, że mogą gadać do woli, i co wtedy ? Ano wtedy ten ktoś bierze bezprzewodówkę, kręci na mój stacjonarny, czy na bezprzewodówkę ( zakładam że na bezprzewodówce nie ma ukrytego numeru ) i mówi co nie może dodzwonić sie na mój stacjonarny, wtedy ja mu mówie zakręć za chwile i wstukując odpowiedni kod wyłączam se na stacjonarnym blokowanie numerów zastrzeżonych i można sie z takiego numeru wtedy dodzwonic. Po gadce szmatce włączam se blokadę i mam spokój jesli chodzi o dzwonienie telefonu z numerem zastrzezonym, a wszystko przez te co chwila dzwoniące "zaproszenia i pokazy". Na swojej bezprzewodówce też mam włączoną taką blokadę i jest ok. Ale wszystko wskazuje na to, że będę musiał chyba kupić sobie nowy telefon stacjonarny co ma w sobie filtrację niektórych połączeń, już nawet doszukałem się takiego telefonu Panasonic KX-TG8521 ino muszę dokładnie to sprawdzić. I tym wydatkiem powinienem ORANGE obciążyć chyba, bo dziadom kalwaryjskim nie chce się odpowiednio centrali dostosować aby móc samodzielnie zarządzać taką usługą ( bo jest to usługa darmowa ). A przekierowanie tak jak pisałem wcześniej przy pomocy kodu działa a dlatego że za to się juz płaci. I to jest cały ORANGE
  • Admin grupy audio
    To jest cała głupota abonenta/użytkownika. Trudno, żeby w całej Polsce wymieniać centrale, albo ich oprogramowanie, tylko dlatego że jednemu się to nie podoba.
    Jak rozdajesz swój numer gdzie popadnie, to tak właśnie masz - dzwonią o ofertami pokazów i prezentacji. Przeszedłem przez to, obecnie mam spokój, tylko trzeba mieć w głowie, a nie ograniczać systemowo. Akurat wszelkie tego typu oferty dzwonią z numerów jawnych, często z VoIP typu Skype, a przed tym się nie obronisz.
    Ale oczywiście ciemnota zwali winę na operatora...
  • Poziom 13  
    No niestety musiałem zgłosić i na centrali mam zablokowane połączenia przychodzące z numerów zastrzeżonych /niestety ale mieszkam na zadupiu i tam widać są stare centrale - bo w dużych miastach usługa włączenia i wyłączenia jej poprzez odpowiedni kod działa/, acz coś dziwnego się wydarzylo 23.12.2012 o 20.41, siedze ja se siedze a tu dzwonek telefonu i pisze rozmowa prywatna - zdziwiło mnie to troche bo mam załozoną blokadę na takie połączenia - telefonu oczywiscie nie odebralem, sprawdzilem zaraz po tym telefonie dzwoniąc z komórki z włączonym ukrywaniem numeru celem sprawdzenia czy cos im sie na centrali nie podzialo, i okazuje się że wszystko jest wporządku jest stosowny komunikat i połączenie z ukrytego numeru nie może być zrealizowane. Tak że ciekawostka co to się podziało - to był 1 przypadek od momentu założenia blokady na numery zastrzezone.

    Teraz mi doszła jeszcze potrzeba możliwości blokowania konkretnego numeru. Czy TPSA oferuje taką usługę bo nigdzie się nie doczytałem, względnie czy jest jakiś aparat, albo przystawka która miałaby taką możliwość wpisania konkretnych numerów w ilości przynajmniej z 50 ?