Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega A 2.0 LPG - Odpala i gaśnie, szarpie

fragli86 24 Lis 2012 15:25 2967 5
  • #1 24 Lis 2012 15:25
    fragli86
    Poziom 14  

    Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam od miesiąca opla omegę A 2.0i LPG.
    Silnik na wielopunktowym wtrysku. Wczoraj pojawił się duży problem, mianowicie przejechałem normalnie ok 50km zatrzymałem się i zgasiłem. Po kilkunastu minutach próbowałem odpalić i silnik zaczynał za każdym razem łłapać i gasł. W końcu udało mi się uruchomić delikatnie gazując żeby wszedł na obroty (sprawiało mu to problem, strasznie szarpał i przerywał). Przeskoczył na gas, chciałem ruszyć a na gazie zaczęło się robić to samo! W drodze do domu, cały czas mną szarpało, silnik przerywał, aż wkońcu zgasł i już nie odpalił. Przyholował mnie kolega. Dzisiaj sprawdzałem blędy i wyskakuje tylko 12. Po odpięciu kabla od czujnika temperatury płynu silnik odpalił od tyknięcia, wchodził ładnie na obroty ale tylko przez chwile. Znowu zaczął szarpać i gasnąć na benzynie. Na gas nie da się nawet przełączyć bo nie mogę rozbujać silnika do 2,5 tys. obrotów. Podmieniałem krokowca, odłączałem akumulator na godzine i nic. Ciągle jest tak samo. Momentami wogóle nie odpala. Co może być?

    0 5
  • #2 24 Lis 2012 18:10
    kamiloszmc
    Poziom 11  

    Wymień czujnik temp. to raz, a potem się okaże czy to nie czujnik wału? Bo zdaje mi się że to w podobie cos sie działo.

    0
  • #3 24 Lis 2012 19:05
    fragli86
    Poziom 14  

    Ale czy przy uszkodzonym czujniku wału silnik ma wogóle prawo odpalać tak jak jest to u mnie?

    0
  • #4 25 Lis 2012 20:24
    autopoldi
    Poziom 23  

    Na rancie osłony rozrządu leży przewód od czujnika wału korbowego , jeżeli ma struchlałą izolację to będzie na 100 to. A nawet jeżeli ma całą izolację to i tak bym stawiał na czujnik , bo objawy pasują dla czujnika.

    0
  • #5 26 Lis 2012 07:42
    fragli86
    Poziom 14  

    Hm. Doczytałem się że czujnik wału powinien mieć oporność w przedziale 500-800 Ohm. Mierzyłem u siebie i mam 515 Ohm. Wczoraj udało mi się kilka razy odpalić przy odłączonym czujniku temperatury, jednak teraz już nie odpala wogóle

    0
  • #6 26 Lis 2012 15:07
    fragli86
    Poziom 14  

    Przyczyną całego zamieszania okazała się pompa paliwa, która działa jak się ją czymś uderzy:) Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

    0