Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lexus is 200 - podgrzewanie foteli - raz działa a raz nie

04 Gru 2012 14:22 2991 11
  • Poziom 10  
    » 02 Gru 2012, 17:52

    Witam
    ostatnio gdy zrobiło sie chłodniej zacząłem używać podgrzewania foteli i co zauważyłem, raz grzeje tak że aż w tyłek i plecy piecze:D a raz tak że prawie w ogóle tego nie czuć..
    dodatkowo zauważyłem że jak jechałem sam i włączyłem podgrzewanie fotela pasażera to fotel nawet po 10 minutach nie był ciepły..( a przecież to jest prosty układ i albo grzeje albo nie..)
    jak sprawdzić opory mat grzewczych? ile omów powinien wskazywać miernik?
    znalazłem coś takiego w manualu..
    http://bahamutcars.free.fr/workshop/IS_98-05/

    repair manual / body electrical / seat heater system / inspection

    aby sprawdzić termostat światłem?.. jaki kupić w razie czego jako zamiennik? na allegro nie ma termostatu bimetalicznego( bo taki chyba jest potrzebny) na 12V..

    Pozdrawiam i liczę na pomoc.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 10  
    sprawdziłem.. prąd dochodzi do mat, same maty też przewodzą, ale nie grzeją..

    ja się juz poddaje, chyba że ktoś ma jakiś pomysł jeszcze to słucham...
  • Poziom 11  
    Figaro20 napisał:
    sprawdziłem.. prąd dochodzi do mat, same maty też przewodzą, ale nie grzeją..

    ja się juz poddaje, chyba że ktoś ma jakiś pomysł jeszcze to słucham...


    Podłącz amperomierz w szereg i sprawdź jaki prąd płynie. Możliwe że gdzieś jest zwarcie, więc obwód jest zamknięty ale prąd nie przepływa przez 'część oporową' która ma grzać.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 10  
    jakie prawidłowe wskazania amperomierza powinny być?

    ..z drugiej strony to bardzo dziwne bo ten sam problem jest łącznie na 4 matach ( 2 x 2 fotele)
  • Poziom 10  
    jeszcze mam takie pytanie.. mata powinna grzać po podłączeniu prosto z akumulatora 12v + i - ? czy w samochodzie jest jakaś przetwornica która zmienia napięcie na odpowiednie do mat grzejnych?
  • Poziom 10  
    Więc tak...
    w oparciu jest jedna mata jej opór to 3 ohm
    w siedzisku natomiast są 2 maty, jedna do podgrzewania boczków, jej opór to 5 ohm
    druga do podgrzewania całego siedziska jej opór to 3 ohm.
    Układ jest podłączony do termostatu i moim zdaniem jest on nie rozbieralny.. jak nim potrząsne to coś w nim lata, tak powinno być?

    gdy wszystko jest połączone ze sobą to opór całego układu wynosi 3 ohm.
    podłanczając szeregowo miernik napięcie wynosi ok 12V.

    Lexus is 200 - podgrzewanie foteli - raz działa a raz nie
  • Poziom 28  
    Spróbuj pominąć termoparę,i wtedy zobacz czy maty grzeją. Jeśli zadziała, to możesz zastosować obojętnie jaki włącznik bimetaliczny , chociażby od pralki.
  • Poziom 10  
    A może wie ktoś ile watt powinny pobierać sprawne maty na jednym fotelu? gdzie ewentualnie mogę to sprawdzić? ..
    GOOGLE nie pomaga :(
  • Poziom 28  
    Rezystancje jakie podałeś wydają się być jak najbardziej słuszne dla napięcia nominalnego 12V
    Figaro20 napisał:
    zauważyłem że jak jechałem sam i włączyłem podgrzewanie fotela pasażera to fotel nawet po 10 minutach nie był ciepły..

    Nie ma przypadkiem w obwodzie, czujnika obecności pasażera? tak samo jak do kontrolki zapięcia pasów?
  • Poziom 10  
    nie niema w obwodzie tego czujnika, sprawdziłem, nwet jak nik nie siedzi prą do kostki i pewnie do samych mat dochodzi. a Co z mocą tych mat? ile powinny mieć sprawne maty? ( ja nie mogłem tego nigdzie znaleść :( )
  • Poziom 28  
    Skoro rezystancja maty wynosi 3Ω ,to odłoży się na niej moc: dla napięcia znamionowego 12V>48W a dla faktycznego napięcia ładowania 14,3V> 68W. Zbliżone parametry posiadają dostępne na rynku uniwersalne maty grzewcze na siedzenia.
    P=U²/R[/i]
  • Poziom 10  
    czyli jeśli jedna mata ma oporność 3 Ω druga tez 3 Ω to pobierają łącznie 2x48W? plus oczywiście ta która ma 5Ω... tak?
    czy jeżeli ogólny opór mat jest równy 3 Ω to wszystkie pobierają 48 W?