Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ferguson A 250 + Opticum MonoQ - Sygnał/jakość 90% Astra + HB - brak kanałów

RemigiuszK 03 Sty 2013 23:55 3690 13
  • #1 03 Sty 2013 23:55
    RemigiuszK
    Poziom 11  

Witam,
    Ponieważ jestem laikiem w temacie TV SAT i nie znajduję nigdzie żadnych kluczowych dla mnie informacji - postanowiłem zapytać szanowne grono o poradę w czym może tkwić problem...

Otóż zakupiłem dekoder Ferguson Ariva 250 (DVBT + SAT). Podłączyłem naziemną antenę i dodatkowo "podpiąłem się" do anteny satelitarnej, na której zamocowany był konwerter. (parametrów ustawien tej anteny nie znam, gdyz jestem po zmianie zamieszkania, i na budynku stary właściciel zostawił ten zestaw)
    Po odpaleniu dekodera, zostały wyszukane kanały naziemnej TV i w menu TV SAT dekodera wybrałem do przeszukania satelity Astra1 i HotBird. (zaznaczyłem przeszukanie niekodowanych programów)
    Po kilku minutach przeszukiwania, dekoder znalazł ponad tysiac programów niekodowanych. W głównej mierze, obok nazwy programu w nawiasie wyświetlana była satelita HotBird, jednak było też gros programów, gdzie widniała Astra1.
    W menu tunera "ustawienia anteny" przy wyborze HotBird - siła sygnału =90%, jakość 75-80%. Kiedy przełączałem sie na Astrę - obydwie wartości wskazywały 40-45%.
    Domniemam więc, że antena zamocowana na dachu, ustawiona jest na HotBird'a.
    Aby móc odbierać więcej programów FTA, postanowiłem zakupić konwerter Opticum Monoblock Quad LNB MMQP-04H. (docelowo w 3 pokojach ma byc osobny dekoder)
    Wyczytalem w sieci, ze powinienem zamocowac konwerter za lewe "oko" (patrzac zza anteny), a z instrukcji tunera, zeby wlaczyc DiSEqC 1.0, aby tuner mogl przelaczac konwertery.