Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chevrolet aveo '04 - centralny zamek nie działa na przy minusowej temperaturze

marek_3535 04 Jan 2013 18:49 7029 18
  • #1
    marek_3535
    Level 12  
    Witam.Chevrolet Aveo 2004r.Problem polega na tym że centralny zamek przy minusowej temperaturze nie otwiera i nie zamyka drzwi.Przy temp. dodatniej pilot bez problemu zamyka i otwiera zamki.Był przeprowadzony zabieg mycia i konserwacji zamków i cięgien w drzwiach ale problem powrócił.Proszę o jakiekolwiek porady.
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na czym to mycie i konserwacja polegały?
    Sprawdzone, czy brakuje sygnału sterującego, czy to mechanicznie system kuleje?
  • #3
    wiesiekj
    Level 28  
    Na wyciągnięciu kasy od klienta.
  • #4
    vektrax01
    Level 1  
    Najprawdopodobniej dostała się gdzieś woda ,jeśli tak się dzieje tylko przy minusowej temperaturze .Należało by osuszyć zamek lub potraktować go odmrażaczem a potem wd-40.
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Od kiedy WD40 to smar?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak. Mam. Na rynku jest dostępna cała gama smarów w sprayu o różnorakim działaniu. Więc należy stosować właśnie je. Zresztą sam jeden zaproponowałeś. Więc dlaczego stosować zawsze i wszędzie WD40, które średnio się do smarowania nadaje?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    marek_3535
    Level 12  
    Myślałem że zamarzają zamki. Wymylem i przesmarowalem odpowiednimi środkami ale poprawy nie ma.Ja używam środków firmy matech.Jaki może być jeszcze powód? W którym miejscu jest sterownik od centralnego?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Marku - wysteruj siłownik bezpośrednio z akumulatora (przez bezpiecznik 10A dla bezpieczeństwa) i sprawdź działanie zamków. Jeśli nie ulegnie zmianie, to coś nie tak z siłownikami. Jeśli zaczną działać pewnie, to szukaj w instalacji zamka.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    marek_3535
    Level 12  
    Naprawa zakończona,mam nadzieję że pozytywnie.Gdzieś przeczytałem że w tych autach w centralny zamek wyposażone są tylko drzwi tylne i przód pasażera i to jest prawda.Przynajmniej w tym aucie tak jest.Drzwi kierowcy zamykane są z kluczyka a sygnał na resztę drzwi idzie z czujnika(włącznika) zamontowanego w zamku drzwi kierowcy.Po dodaniu alarmu i dodatkowego siłownika można to wszystko otwierać z pilota.Tak to wygląda.Jeżeli chodzi o zamek to nie pracowały żadne drzwi przy większych mrozach,z kluczyka też się nie otwierały,więc wszystko wskazywało na zamarznięty zamek lub siłownik drzwi kierowcy.Wszystko wyciągnięte na stół,wymyte,wyczyszczone i nasmarowane jeszcze raz.Mam nadzieję że będzie wszystko dobrze.
  • #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To standard w azjatyckich autach - po co siłownik w drzwiach kierowcy, skoro i tak otwiera on z kluczyka.
    Przy zakładaniu alarmu i dołożeniu siłownika do drzwi kierowcy są dwie opcje:
    1. podłączyć siłownik równolegle do już zamontowanych i wpiąć się w przewody sterujące (moim zdaniem bardziej eleganckie rozwiązanie),
    2. z alarmu wysterować tylko siłownik w drzwiach kierowcy, a ten mechanicznie otworzy istniejący system - takie działanie pośrednie.
  • #15
    marek_3535
    Level 12  
    I właśnie ta druga opcja jest zastosowana w aucie.
  • #16
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak dla mnie, to rozwiązanie bzdurne, bo w aucie masz równocześnie dwa niezależne obwody centralnego zamka połączone jedynie śrubką.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    carrier
    Car alarms specialist
    Błażej wrote:
    Tak. Mam. Na rynku jest dostępna cała gama smarów w sprayu o różnorakim działaniu. Więc należy stosować właśnie je. Zresztą sam jeden zaproponowałeś. Więc dlaczego stosować zawsze i wszędzie WD40, które średnio się do smarowania nadaje?


    bo jest tanie i popularne, sam go używam prawie do wszystkiego

    Dodano po 1 [minuty]:

    Błażej wrote:
    Jak dla mnie, to rozwiązanie bzdurne, bo w aucie masz równocześnie dwa niezależne obwody centralnego zamka połączone jedynie śrubką.


    to się stosuje od lat i działa
  • #19
    marek_3535
    Level 12  
    Przepraszam że tak późno odpowiadam.Winny był siłownik drzwi kierowcy,a raczej gumowa osłona(harmonijka)siłownika.Była dziurawa,woda dostawała się do środka i zamarzała.Pozdrawiam.