Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter 4T - nie ma mocy, po wymianie paska.

szafa124 05 Lut 2013 20:58 16686 16
  • #1 05 Lut 2013 20:58
    szafa124
    Poziom 7  

    Posiadam skuter z silnikiem 139 QMB jest to silnik 4T. Skuter chodził ładnie bez zarzutów, jego v-max wynosił 60km/h aż pewnego dnia strzelił mi pasek, kupiłem nowy, założyłem go, oczywiście wyciągając wariator i wkładając rolki na swoje miejsce. Teraz skuter odpala bezproblemowo i na wolnych obrotach chodzi ładnie,ale gdy chciałem się nim przejechać skuter rozpędza się tylko do 40km/h i nie rozpędza się tak szybko jak przed wymianą paska. Wspomnę też że gaźnik jest wyregulowany i przeczyszczony.

    Wie ktoś może co to może być? Proszę piszcie bo to dla mnie ważne jest, z góry dziękuję za pomoc

    -2 16
  • #2 05 Lut 2013 21:12
    sebek3
    Poziom 27  

    Pasek założony prawidłowy ? Naciąg dobry ?
    Wszystko dobrze poskładane ? Od tego zacząłbym sprawdzanie.

    1
  • #3 05 Lut 2013 21:51
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 05 Lut 2013 23:05
    szafa124
    Poziom 7  

    wszystko jest dobrze poskladane napewno bo sprawdzalem, pasek jest dokladnie tych samych rozmiarow.
    Ma ktos jeszcze jakies propozycje?

    2
  • #5 05 Lut 2013 23:44
    Wajchowski
    Poziom 9  

    Ja bym sprawdził to "przeczyszczenie i wyregulowanie gaźnika" ;p, może go zalewać przy odkręconej manetce. Napisz czy się dusi jak dasz manetke do końca?

    1
  • #6 06 Lut 2013 10:52
    mieczyg
    Poziom 14  

    Jeśli przed awarią było wszystko ok. no to znaczy że coś z napędem. A teraz zadaj sobie pytanie, dlaczego pękł pasek? a no dlatego że, podzespoły napędu (wariator przeciwtalerz i samo sprzęgło) są uszkodzone lub sam pasek ze starości się zużył, ale to można stwierdzić po uszkodzeniach starego paska. Jeśli był urwany w jednym miejscu to możliwe że masz uszkodzone sprzęgło lub wariator, a jeśli pasek był cały poszarpany i nic z niego prawie nie zostało to pasek się po prostu zużył. Jest jeszcze jedna możliwość nie oczyściłeś dokładnie wszystkich elementów z pozostałości paska. Albo po prostu nowy pasek musi się ułożyć.

    0
  • #7 06 Lut 2013 19:10
    szafa124
    Poziom 7  

    Nie dusi go wcale obojętnie jak mocno manetka jest przekręcona. Pasek pekł ponieważ się po prostu zużył, pozostałości po starym pasku są usunięte na pewno. Co do gaźnika to był czyszczony i regulowany więc na pewno to nie wina gaźnika. Może to być wina zaworów? Mogły one się przestawić w wyniku szarpnięcia podczas zerwania paska?

    podawać jakieś propozycje co to może być, proszee ;D

    Dodano po 4 [godziny] 39 [minuty]:

    jak dlugo ten nowy pasek powinien sie ukladac? Tak mniej wiecej powiedz

    1
  • #8 06 Lut 2013 19:26
    cunioo
    Poziom 15  

    Coś chyba źle złożyłeś wariator i rolki albo uszkodzone sprzęgło.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może pozostało coś z paska w talerzach sprzęgła .

    1
  • #9 06 Lut 2013 20:31
    szafa124
    Poziom 7  

    Pozostałości po pasku na pewno są usunięte, a co do wariatora to myślę ze też jest dobrze złożony, ale w sobotę rozkręcę i skręcę jeszcze raz żeby się upewnić.

    Piszcie co jeszcze mogło by być przyczyną, żebym w sobotę mógł wszystko sprawdzić bo w ciągu tygodnia kiepsko z czasem.

    0
  • #10 06 Lut 2013 20:53
    sebek3
    Poziom 27  

    A masz wszystkie rolki jednakowe ??
    Bo spotkałem się z przypadkiem, że były powkładane różne na przemian. Lżejsza i cięższa w parze. Oczywiście to nie fabrycznie. Jak tego nie zauważyłeś i powkładałeś losowo to mogą się rożne rzeczy dziać.

    2
  • #11 07 Lut 2013 23:27
    szafa124
    Poziom 7  

    Dobra, problem prędkości maksymalnej mam rozwiązany ;D wystarczyło porządnie rozgrzać skuter. Ale pozostaje do rozwiązania problem wolniejszego przyśpieszania.

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    Pomoże ktoś?

    0
  • #12 14 Lut 2013 22:59
    sobi94
    Poziom 8  

    Zobacz czy masz wszystkie rolki jednakowe . Jeśli nie ,to czy są one dobrze poukładane.

    1
  • #13 22 Lut 2013 16:11
    kavasakiv
    Poziom 9  

    A może skoro założyłeś nowe rolki to kupiłeś je cięższe? W sprawie wolnego przyspieszenia szukaj raczej w wariatorze.

    0
  • #14 23 Lut 2013 12:41
    szafa124
    Poziom 7  

    nie zakladalem nowych rolek, a stare wydaja sie jednakowe wiec co to moze byc? ;D

    1
  • #15 26 Maj 2013 19:28
    Leszel
    Poziom 11  

    no i co dalej ze skuterem bo mam podobny problem po wymianie paska

    1
  • #16 26 Maj 2013 20:36
    Staszek49
    Poziom 34  

    Czy faktycznie kupiłeś identyczny pasek tj. o takiej samej długości i szerokości. Może zakupiłeś jakąś podróbkę i już się kończy. Sprawdź jakie ewentualne szkody wyrządził zerwany pasek w wariatorze lub sprzęgle.

    1
  • #17 27 Maj 2013 03:37
    Leszel
    Poziom 11  

    rozkręciłem wszystko i znalazłem pękniętą rolkę wariatora skręciłem wszystko bez jednej rolki ale wygląda to dużo lepiej w każdym razie skuter nabrał mocy niestety deszcz przerwał testy
    :-(

    2