Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter 4T - nie ma mocy, po wymianie paska.

05 Lut 2013 20:58 18267 16
  • Poziom 8  
    Posiadam skuter z silnikiem 139 QMB jest to silnik 4T. Skuter chodził ładnie bez zarzutów, jego v-max wynosił 60km/h aż pewnego dnia strzelił mi pasek, kupiłem nowy, założyłem go, oczywiście wyciągając wariator i wkładając rolki na swoje miejsce. Teraz skuter odpala bezproblemowo i na wolnych obrotach chodzi ładnie,ale gdy chciałem się nim przejechać skuter rozpędza się tylko do 40km/h i nie rozpędza się tak szybko jak przed wymianą paska. Wspomnę też że gaźnik jest wyregulowany i przeczyszczony.

    Wie ktoś może co to może być? Proszę piszcie bo to dla mnie ważne jest, z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 28  
    Pasek założony prawidłowy ? Naciąg dobry ?
    Wszystko dobrze poskładane ? Od tego zacząłbym sprawdzanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    wszystko jest dobrze poskladane napewno bo sprawdzalem, pasek jest dokladnie tych samych rozmiarow.
    Ma ktos jeszcze jakies propozycje?
  • Poziom 9  
    Ja bym sprawdził to "przeczyszczenie i wyregulowanie gaźnika" ;p, może go zalewać przy odkręconej manetce. Napisz czy się dusi jak dasz manetke do końca?
  • Poziom 14  
    Jeśli przed awarią było wszystko ok. no to znaczy że coś z napędem. A teraz zadaj sobie pytanie, dlaczego pękł pasek? a no dlatego że, podzespoły napędu (wariator przeciwtalerz i samo sprzęgło) są uszkodzone lub sam pasek ze starości się zużył, ale to można stwierdzić po uszkodzeniach starego paska. Jeśli był urwany w jednym miejscu to możliwe że masz uszkodzone sprzęgło lub wariator, a jeśli pasek był cały poszarpany i nic z niego prawie nie zostało to pasek się po prostu zużył. Jest jeszcze jedna możliwość nie oczyściłeś dokładnie wszystkich elementów z pozostałości paska. Albo po prostu nowy pasek musi się ułożyć.
  • Poziom 8  
    Nie dusi go wcale obojętnie jak mocno manetka jest przekręcona. Pasek pekł ponieważ się po prostu zużył, pozostałości po starym pasku są usunięte na pewno. Co do gaźnika to był czyszczony i regulowany więc na pewno to nie wina gaźnika. Może to być wina zaworów? Mogły one się przestawić w wyniku szarpnięcia podczas zerwania paska?

    podawać jakieś propozycje co to może być, proszee ;D

    Dodano po 4 [godziny] 39 [minuty]:

    jak dlugo ten nowy pasek powinien sie ukladac? Tak mniej wiecej powiedz
  • Poziom 15  
    Coś chyba źle złożyłeś wariator i rolki albo uszkodzone sprzęgło.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może pozostało coś z paska w talerzach sprzęgła .
  • Poziom 8  
    Pozostałości po pasku na pewno są usunięte, a co do wariatora to myślę ze też jest dobrze złożony, ale w sobotę rozkręcę i skręcę jeszcze raz żeby się upewnić.

    Piszcie co jeszcze mogło by być przyczyną, żebym w sobotę mógł wszystko sprawdzić bo w ciągu tygodnia kiepsko z czasem.
  • Poziom 28  
    A masz wszystkie rolki jednakowe ??
    Bo spotkałem się z przypadkiem, że były powkładane różne na przemian. Lżejsza i cięższa w parze. Oczywiście to nie fabrycznie. Jak tego nie zauważyłeś i powkładałeś losowo to mogą się rożne rzeczy dziać.
  • Poziom 8  
    Dobra, problem prędkości maksymalnej mam rozwiązany ;D wystarczyło porządnie rozgrzać skuter. Ale pozostaje do rozwiązania problem wolniejszego przyśpieszania.

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    Pomoże ktoś?
  • Poziom 8  
    Zobacz czy masz wszystkie rolki jednakowe . Jeśli nie ,to czy są one dobrze poukładane.
  • Poziom 9  
    A może skoro założyłeś nowe rolki to kupiłeś je cięższe? W sprawie wolnego przyspieszenia szukaj raczej w wariatorze.
  • Poziom 8  
    nie zakladalem nowych rolek, a stare wydaja sie jednakowe wiec co to moze byc? ;D
  • Poziom 11  
    no i co dalej ze skuterem bo mam podobny problem po wymianie paska
  • Poziom 35  
    Czy faktycznie kupiłeś identyczny pasek tj. o takiej samej długości i szerokości. Może zakupiłeś jakąś podróbkę i już się kończy. Sprawdź jakie ewentualne szkody wyrządził zerwany pasek w wariatorze lub sprzęgle.
  • Poziom 11  
    rozkręciłem wszystko i znalazłem pękniętą rolkę wariatora skręciłem wszystko bez jednej rolki ale wygląda to dużo lepiej w każdym razie skuter nabrał mocy niestety deszcz przerwał testy
    :-(