Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 - Programowanie szyb.

Tadekmaj 16 Lut 2013 12:37 9846 10
  • #1 16 Lut 2013 12:37
    Tadekmaj
    Poziom 9  

    Na czym polega i jak się wykonuje, bo działa tylko jedna szyba od kierowcy. Bezpieczniki są dobre.

    0 10
  • #2 16 Lut 2013 12:41
    serwus2009
    Poziom 16  

    Wogóle nie działa szyba, czy chodzi o to żeby po dłuższym naciśnięciu sama zjechała do samego dołu lub do samej góry?

    bo nie czaje

    Zresztą:
    Po odłączeniu akumulatora by działało pełne sterowanie szyb z przycisków na konsoli należy je zaprogramować w ten sposób , że wciskamy przycisk lekko na pierwszy stopień opuszczając szybę w dół , po dojściu do dolnej skrajnej pozycji wciskamy przycisk opuszczania szyby mocniej na drugi stopień i przytrzymujemy kilka sekund . Następnie tak samo postępujemy podnosząc szybę do góry i mamy zaprogramowaną jedną szybę działa wtedy opcja że po wciśnięciu klawisza mocniej na drugi stopień i puszczeniu przycisku szyba dojdzie automatycznie sama w dolne lub górne położenie (w różnych egzemplarzach występują różne przyciski , jedne mają 2 stopnie w górę i dół , inne natomiast 2 stopnie w dół a w górę tylko 1 ) . Procedurę programowania trzeba przeprowadzić kolejno przy każdej szybie , kto ma to też przy szyberdachu . Programowanie otwierania i domykania szyb z kluczyka przeprowadzamy w ten sposób , przytrzymujemy przycisk kluczyka szyby się zamykają , po dojściu wszystkich szyb do góry przytrzymać nadal wciśnięty guzik kluczyka przez kilka sekund . Puszczamy przycisk i ponownie wciskamy i przytrzymujemy dłużej , jeśli programowanie się powiodło to wszystkie szyby powinny się opuszczać . Jedna uwaga programowanie z kluczyka przeprowadzamy z bliskiej odległości od samochodu (do kilku metrów ) kierując oczko podczerwieni kluczyka bezpośrednio na odbiornik w samochodzie ( lusterko wewnętrzne czasem wkładka przy klamce ) ;-)

    1
  • #3 16 Lut 2013 12:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Tadekmaj napisał:
    Na czym polega i jak się wykonuje, bo działa tylko jedna szyba od kierowcy. Bezpieczniki są dobre.
    Ty nie potrzebujesz programowania szyb tylko diagnozy a później naprawy tego co jest uszkodzone.

    0
  • #4 17 Lut 2013 18:31
    Tadekmaj
    Poziom 9  

    Ponieważ ze z samochodu korzystam na krótkich odcinkach, akumulator wymagał podładowania i w tym celu został wymontowany z samochodu na kilka godzin. Po ponownym zamontowaniu, pojawił się problem z szybami i nie przełącza się na gaz. A poza tym wszystko działa. Dziekuję za poradę, odnośnie programowania szyb, a odnośnie gazu, trzeba będzie podjechać do gazownika. Dlatego każde odłączenie akumulatora, powoduje jakieś komplikacje, dlatego najlepszym sposobem moim zdaniem jest ładowanie u elektryka z prostownika stacjonarnego. :D

    1
  • #5 30 Mar 2013 17:00
    Tadekmaj
    Poziom 9  

    A czy jest inny sposób, ażeby nie odłączać akumulatora, bo jest to trochę kłopotliwe i żle wpływa na moduł komfortu.

    0
  • #6 30 Mar 2013 17:24
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pewnie, zrób to bez odłączania, można wyjąć bezpiecznik, to dopiero jak nie pójdzie bez tego.

    0
  • #7 31 Mar 2013 17:32
    Tadekmaj
    Poziom 9  

    Tylko który, bo jest ich sporo.

    0
  • #8 31 Mar 2013 18:14
    Erwin123
    Poziom 26  

    Nie masz opisu bezpiecznikow?.

    2
  • #9 09 Kwi 2013 21:45
    Tadekmaj
    Poziom 9  

    Nie mam zwłaszcza odnośnie tego bezpiecznika i nigdzie nie mogę go znaleźć.

    0
  • #10 25 Gru 2013 23:50
    migdal1
    Poziom 7  

    jeżeli to ci pomoże to proszę:bezpiecznik nr.16 20A

    2
  • #11 20 Lut 2014 19:34
    Tadekmaj
    Poziom 9  

    Dziękuję za fachową pomoc. Przyczyną zadławiania się modułu był jeden z silniczków opuszczania szyby tylnych drzwi. Usterka została usunięta i w tej chwili nie mam żadnych kłopotów z elektryką mojego mietka.

    0