Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spawarka transformatorowa -

juniorgno 18 Lut 2013 13:36 5916 14
  • #1 18 Lut 2013 13:36
    juniorgno
    Poziom 7  

witam,
    na wstepie chcialbym zaznaczyc ze jestem nowy na forum i nie bardzo orientuje sie gdzie powinienem umiescic ten temat.

Jestem majsterkowiczem amatorem, i w moim warsztacie zabraklo mi spawarki. poczytalem, popytalem no i stalo sie- kupilem spawarke transformatorowa.
    spawarka przyszla, lecz nie spowiedzalem sie takiego podlaczenia zasilania(2 kabelki + uziemienie). Pojechalem do castoramy powiedzialem o co chodzi i dostalem wtyczke(na 16a- ponoc taka ma byc). po podlaczeniu spawarki do zasilania i odpaleniu jej na 90a(min) wszystko bylo ok, lecz po 10 sek wysiadly korki. Drugi raz to samo.

Dowiedzialem sie, ze instalacja moze temu nie podolac. i stad moje pierwsze pytanie: jak sprawdzic ile maksymalnie kW wytrzymuje instalacja(bez rozkrecania gniazek)? oraz jak obliczyc ile spawarka ma kW na odpowiedniej mocy?

spawarka ma przelacznik z 230 na 400v. czy moge ja podlaczyc na.400v do zasilania(zwyklego gniazdka)? i czy to moze
    cokolwiek zmienic?

slyszalem ze trzeba dac bezpieczniki na wieksza liczbe amperow, ale ze instalacja moze tego nie wytrzymac.

Nie wiem za duzo o spawaniu, ale mam wielkie ambicje, dlatego prosze o pomoc :)

Na tym forum nie ma aprobaty na zdziczałą polszczyznę! Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych- popraw swoje wszystkie posty w tym temacie!
    Popraw też tytuł tematu- zgodnie z regulaminem! [Akrzy]

0 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 18 Lut 2013 14:01
    stanislaw1954
    Poziom 41  

juniorgno napisał:
    jak sprawdzic ile maksymalnie kW wytrzymuje instalacja(bez rozkrecania gniazek)?