Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regeneracja przewodów WN. Czy jest na to jaki¶ sposób?

done 20 Feb 2005 15:21 17839 21
  • #1
    done
    Level 21  
    Witam mam pytanie odno¶nie przewodów WN czy istnieje jaki¶ sposób na ich regeneracje gdzie¶ czytałem, że należy je dobrze wyczy¶cić np. benzyn± a nastepnie zabezpieczyć bezbarwn± past± do butów (lub jakim¶ preparatem-nazwy nie znam).
    Regeneracje mam tu na my¶li przedłużenie momentu do ich wymiany na nowe. Pozdrawiam.

    PS. Ruszylem ten temat bo instalacja LPG w escort'cie z 91r. mi strzela, a czytałem, że to w większo¶ci przypadków z winy przewodów WN.
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daj sobie spokój tylko spowodujesz większe problemy a na pa¶cie lepiej będ± się trzymały wszelkie syfy i upływy jak ta lala, wymyj w benzynie i licz na ładn± pogode.
  • #3
    SETON68
    Level 2  
    tylko wymiana tam sa same mikro pekniecia w polaczeniu z wilgocia problemy tak jak stare opony
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po prostu nie przedłużaj czasu do ich wymiany. Wymień na nowe i już. Jeżeli to typowe auto, to kupisz gotowe zestawy. Jeżeli jaki¶ wynalaek, to złożysz z pojedynczych. Czasem można też kupić prewody w.n. na metry. Zostaje tylko je pozakańczać.
  • #5
    twingo
    Level 17  
    Skoro kolega pisze o regenaracji to widocznie ma wyraĽne powody finansowe. Rady w stylu - kup nowe, s± bez sensu.

    Mogę Ci poradzić doskonały spray do regeneracji przewodów w.n. - niestety nie pamiętam nazwy. Rok temu miałem podobne problemy i jako¶ obyło się bez kupna nowych w.n.
    Kupiłem go w Praktikerze na dziale moto. Był to komplet razem ze sprawyem typu WD-40. Notabene ten drugi spray smaruj±cy jest o niebo lepszy niż wd-40.
    Postaram się odszukać ten spray i dam Ci znać co to za marka.
  • #6
    Los_sandalos
    Level 27  
    Je¶li przewody już strzelaj± to raczej zbytnio nie przedłużysz ich trwało¶ci, mycie w benzynie ekstrakcyjnej i psikanie smarem silikonowym pozwala na wyeliminowanie uszkodzenia przewodów w czasie poszukiwania jakich¶ niedomagań w samochodzie. Po 2-3 miesi±cach przewody znowu zaczn± strzelać i trzeba by znowu je smarować silikonem w spreju. A swoj± drog± zawsze należy tak umiejętnie poukładać przewody aby nie dotykały elementów poł±czonych z mas± ani nie przechodziły blisko takich. W tedy nawet uszkodzony przewód nie będzie strzelał na boki a auto pojedzie bez problemu.
  • Helpful post
    #7
    cjr
    Level 21  
    Jeżeli przewody nie s± jeszcze bardzo zużyte można je pomalować lakierem bezbarwnym, nawet takim do paznokci :wink: Rozwi±zanie stare jak ¶wiat. Do najbliższej wymiany można tak pojeĽdzić, chociaż znam przypadki,że takie przewody przeżyły jeszcze dwa lata.
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czy kupuj±c te wszystkie smary, spraye, i inne ¶wiństwa, próbujac przedłuzyć agonię starych, nie wydamy prawie tyle, co na nowe kable?
  • #10
    Mariusz Z.
    Level 19  
    Wszystkie te sposoby ze sprayami itd. mog± podratować sytuację tylko izolacji zewnętrznej kabli ale jeżeli będ± uszkodzone żyły wewnętrzne to tylko pozostaje wymiana kabli.
  • #11
    citron_bx
    Level 14  
    Witam !Słuszna uwaga ,to jaki specyfik uleczy przepalony grafit w żyle wewnętrznej choćby na krótki czas, mój wniosek,tylko wymiana przewodu,bo z przebiciem izolacji można sobie różnymi sposobami poradzić i dojechać do celu ,ale przepalonemu żadna ma¶ć nie pomoże.
  • Helpful post
    #12
    twingo
    Level 17  
    Znalazłem to cudo, które u mnie pomogło.
    Tak jak pisałem wyżej. Miałem też problemy ze strzelaniem. Było to rok temu. Mechanior miał najprostrz± receptę - wymiana przewodów.
    Jak zobaczyłem cenę to uparłem się na regenerację.
    Jak narazie odpukać żadnych problemów...

    http://www.carplan.pl/katalog.php?dzial=CarPlan&kat=39&katG=15#Ignition_Sealer
  • #13
    done
    Level 21  
    cjr wrote:
    Jeżeli przewody nie s± jeszcze bardzo zużyte można je pomalować lakierem bezbarwnym, nawet takim do paznokci :wink: Rozwi±zanie stare jak ¶wiat. Do najbliższej wymiany można tak pojeĽdzić, chociaż znam przypadki,że takie przewody przeżyły jeszcze dwa lata.


    Zrobiłem tak jak radził cjr i do dzi¶ (od 3 tygodni) mam spokój ;) Pozdrawiam
  • #14
    RSP
    Level 27  
    Można jeszcze na przewody w miejscach gdzie do siebie dotykaj± lub dotykaj± do czę¶ci metalowych próbować założyć jak±¶ grub± gumow± koszulkę . Oczywi¶cie koszulki powinny być na każdym przewodzie osobno
  • #15
    Ambulans
    Level 21  
    Nie dziwie się, że kolega "dureks" szukał pół¶rodków bo wiem ile te przewody kosztuj±. Jest jednak jeszcze jedno proste rozwi±zanie tego problemu a mianowicie kupienie b±dĽ kompletu przewodów od FSO Polonez b±dĽ na sztuki i zarobienie końcówek id±cych do kopółki lub modułu zakończeniami od starych przewodów. Co prawda wymaga to trochę czasu ale w ten sposób oszczędzimy około 200 PLN. :idea:
  • #16
    tajnygelo
    Level 14  
    niemam pojęcia jak chcesz zarobić fabryczne końcówki które wchodza w moduł po takiej zamianie chyba niebend± spełniać swojej roli czyli wodoszczelno¶ci hehe
  • #17
    Ambulans
    Level 21  
    Nie ma z tym najmniejszego problemu. Trzeba się tylko pobawić z wydostaniem starego przewodu.
  • #18
    ger56
    Level 18  
    jezeli ktos czuje sie na silach moze sprobowac z przewodami od poloneza, jezeli przewody maja przejscie w granicach normy(opornosc), mozna sprobowac wd40 lub innymi preparatami, osobiscie nie polecam regeneracji, ryzyko uszkodzenia cewek i modulu, koniecznie sprawdzic w nocy co widac pod maska, pozdrawiam
  • #19
    kordel
    Level 25  
    ger56 jaka opornosc powinny miec przewody? Te normy to standard czy w kazdym aucie sa inne?
  • #20
    ger56
    Level 18  
    w autach roznie to bywa, najczesciej od kilku do kilkunastu kohm, opornosc nie ma wiekszego znaczenia w ukl zaplonowych, w nowych autach moga byc specyficzne wymagania, opornosc wynika z dlugosci kabla , w danym aucie roznica opornosci miedzy kablami jest kilka kiloohm i nie wplywa znaczaco na dlugosc iskry, np krotszy 8k dluzszy 12kiloohm, zaznaczam ze w nowych autach o duzej mocy moga byc specyficzne wymagania co do kabli WN, pozdrawiam
  • #22
    done
    Level 21  
    Ostatecznie wymiwniłem przewody (nieorginalne). Temat można zamkn±ć.