logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Seagate Barracuda 500gb ST3500320AS - wymiana elektroniki

emma911 10 Kwi 2013 10:38 2733 3
REKLAMA
  • #1 12180415
    emma911
    Poziom 2  
    Witam serdecznie.
    Jakiś czas temu z powodu awarii zasilacza padł mi dysk. W serwisie diagnostycznym powiedzieli mi, że naprawa będzie kosztowała mnie 1000 zł. Oczywiście nie powiedzieli co jest uszkodzone.
    Dysk się kręci ale nie widać go w biosie. Zakładam, że może to być elektornika. Kupiłam sprawny dysk identyczny. Po przełożeniu elektorniki, kręci się, cyka i nie widzi go w biosie.
    Zdejęcia poniżej co widać że dyski zapewne są takie same.

Nie znam się na tym niestety :) ale chciałam spróbować. Czy ktoś ma pomysł czemu to nie działa? Dziękuję za ewentualne podpowiedzi.
    Dodam, że dysk podłączam za pomocą przejciówki USB do laptopa nie mam komputera stacjonarnego.
    Zanim kupiłam identyczny dysk skorzystałam z elektroniki tego samego modelu ale różnych firmware. Dysk pojawił się w biosie i poprzez "zarządzaj dyskami" był widoczny jednak nie chciał się zainicjować. Więc postanowiłam kupić identyczny ale nic sie nie dzieje.

Pozdrawiam. Emilia
  • REKLAMA
  • #2 12181295
    Łukasz_W

Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Ocena: 647
    Poza zmianą elektroniki należy przelutować ROM.
    Po drugie - jeżeli jest podlączony prez USB, to w biosie go widać nie będzie.
    Możesz sprawdzić, czy zostanie odczytany SMART dysku np. programem Crystal Disk Info.
    Dysk na oryginalnej elektronice rozkręca talerze, a poza tym coś się jeszcze dzieje?
    Konto firmowe:
    HEX SERWIS
    Smołdzinska 2B/16, Kobysewo, 83-304 | Tel.: 530XXXXXX (Pokaż) | Strona WWW: https://hex-serwis.pl
  • REKLAMA
  • #3 12181462
    emma911
    Poziom 2  
    Jutro spróbuję go podpiąć pod stacjonarkę. Nie zajmuję się lutowaniem :) mam niezgrabne łapki.