Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel Astra G - Bierze duzo oleju po remoncie

15 Kwi 2013 21:21 7920 8
  • Poziom 8  
    Witam moze przedstawie swoj problem.


    zaczelo sie od zerwania paska rozrzadu i kolizji miedzy tlokami i zaworami
    po sladach wygladalo na to ze tlok 2 i 3 (istotne w dalszej czesci problemu) uderzyly w zawory.
    chcialem regenerowac glowice wiec pojechalem do zakladu ktory sie tym zajmuje.
    Gosc powiedzial ze ma taka sama juz z regenerowana i zebym wzial ta a stara zostawil jemu.
    zapytalem czy wszystko zostalo zregenerowane odpowiedzial ze tak: Planowanie szlif zaworow, nowe uszczelniacze,dopasowane walki rozrzadu, sprawdzana cisnieniowo.

    OK wiec zakupilem i zalozylem do samochodu
    wszystko byloby ok bo silnik ma sporo mocy niz przed remontem pali ladnie, cicho chodzi niby wszystko ok procz tego ze dymi.
    Na poczatku myslelismy ze wypalaja sie plyny i inne ustrojstwa ktore byly uzyte przy remoncie

    Dzis po przejechaniu 120 km od remontu nadal dymi ale to tak ze nic nie widac
    pojechalem do znajomego wykrecilismy swiece i okazalo zie ze cale sa w oleju pozatym sprawdzilismy stan oleju i o zdziwo wyszlo ze przez 100 km spalil prawie 1 l !!!!

    Co jest przyczyna?

    jezeli podczas kolizji tlokow z zaworem poszlyby pierscienie to bralby olej ale nie w takiej ilosci (??? mam racje??) pozatym uderzyly tylko 2 tloki a olej jest na wszystkich 4 swiecach wiec spala go na 4 garach.

    2 co obstawiamy to ze koles od glowicy nie zalozyl uszczelniaczy i to wyjasnialoby duza ilosc spalonego oleju ale czy to mozliwe ?

    macie jeszcze jakies inne pomysly?

    BTW: jakie powinno byc cisnienie na garach w sprawnych silniku?



    Dodam jeszcze ze to Opel Astra 1.6 16v 2001r
    silnik z16xe
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Ciśnienie na sprawnym silniku, wg instrukcji, powinno wynosic między 10, a 11. Mogą być uszkodzone pierścienie i brak uszczelniaczy, tak jak podajesz. Jaki przebieg ma auto?
  • Poziom 8  
    Z przebiegiem tez dokladnie nie wiadomo bo 3 lata temu byl wymieniany silnik na angola, z tego co mowil gosc silnik mial przelatane okolo 40 tys mil t.j jakies 70 tys i ja na nim zrobilem 60 lacznie daje okolo 120 tys
  • Poziom 21  
    Witam, dopóki silnik jeździł ze starą głowicą to wszystkie podzespoły zużywały się równomiernie. W momencie jak silnik został doprężony "zrobioną" głowicą(min. dotarte zawory), to silnik zaczął brać olej - przepuszcza na pierścieniach. Ewentualnie sprawdź jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej.
  • Poziom 21  
    Krzywe korbowody,silnik do rozebrania.
  • Admin grupy Samochody
    zibi581 napisał:
    Krzywe korbowody,silnik do rozebrania.
    Bzdura. Zrobił górę i ciągnie przez pierścienie.
  • Poziom 8  
    na ta chwile sprawdzilem cisnienie na garach wiec wyglada to tak

    1 gar - 9,1
    2 gar - 9,3
    3 gar- 9,8
    4 gar - 9,9

    nadal spotykam sie z opiniami ze jeszcze wszystko sie nie ulozylo po remoncie
    i ze sie wypala.

    powiedziano mi zeby pojezdzil do konca tygodnia pilnujac stanu oleju
    jak sie nic nie zmieni to trzeba bedzie rozebrac glowice jeszcze raz
  • Poziom 39  
    ficek21 napisał:
    nadal spotykam sie z opiniami ze jeszcze wszystko sie nie ulozylo po remoncie
    A co tam ma się układać? Przecież robiłeś tylko głowicę.
  • Poziom 24  
    Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.