logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zaprojektować przekształtnik DC-DC 40V na 0-35V, 0-10A z ogranicznikiem prądowym?

zlotlisz 24 Lut 2005 22:18 3458 8
  • #1 1262752
    zlotlisz
    Poziom 11  
    Zwracam się z ogromną prośbą do wszystkich czytajacych ten post. Koniecznie muszę zaprojektować przekształtnik stabilizowany DC-DC o napięciu wejściowym Uwe= 40V oraz parametrach wyjściowych Uwy= 0...35V , Iwy= 0...10A z zastosowaniem ogranicznikika prądowego. Proszę o pewne wskazówki co i jak mam uczynić. Jestem studentem a to ma byś mój projekt na ćwiczenia. Czy układ L200 jest dobrym wzorem do naśladowania?? Nie liczę na gotowe projekty a jedynie na wskazówki za co mam się zabrać żeby go zrobić. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
    Nie używaj dużych liter w tytule - REGULAMIN.
    ( ) - ozdobniki? [h]
  • #2 1263097
    stan000
    Poziom 22  
    Ocena: 15
    tak, ale dolny zakres Uwy to 2,85V, czy odpowiada?
  • #3 1263572
    ed-ek
    Poziom 34  
    Ocena: 42
    L200 to dobry układ z uwagą stan'a000.Jednak nie wytrzyma przy małym napięciu wyjściowym i dużym prądzie obciążenia.Np przy Io=10A i Uwy=10V;Uwe=40V->moc tracona Pst=(Uwe-Uwy)*Io=300W.W projekcie trzeba dodać do L200 dodatkowe tranzystory mocy(wszystko na radiatorach)
  • #4 1264922
    coolombo
    Poziom 29  
    Ocena: 59
    Albo dodatkowe tranzystory mocy robiąc grzejnik, albo trafo z kilkoma uzwojeniami(różne napięcia np. 10,20,30V) przełączanymi sekwencyjnie.
  • #5 1265000
    zlotlisz
    Poziom 11  
    A jakie alternatywne rozwiązanie do L200 proponujecie? Chodzi mi oczywiście o prostotę oraz niezawodność działania. Koszty nie graja roli gdyż uczelnia finansuje.
  • #6 1265103
    Kazor
    Poziom 17  
    Ocena: 6