logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

VW BORA - Cięgno zmiany biegów, trudności z 1 biegiem i zgrzyt wstecznego

manioor 29 Kwi 2013 09:30 14724 6
REKLAMA
  • #1 12250786
    manioor
    Poziom 11  
    Ocena: 12
    Witam,
    Mam problem z wrzuceniem 1 biegu, wsteczny wchodzi ale słychać czasem przy tym zgrzyt. Otworzyłem maskę, dziewczyna wrzucała biegi i zauważyłem jedną zależność. Przy próbie wrzucenia biegów Cięgno nie dociska do końca tej dźwigni (zaznaczonej na czerwono) do końca, przez co (zaznaczono na żółto) szyna nie przesuwa się wystarczająco nisko by suwak przesunął się płynnie. Kiedy docisnę sam tą dźwignie, bieg wskakuje bez problemu.

Moje pytanie brzmi, czy problemem jest cięgno?
    Czy da się wymienić tylko jedno cięgno?
    Jakie są koszta takiego cięgna?
    Gdzie takie mogę dostać?
    Jak trudno jest wymienić takie cięgno, dodam że jestem laikiem, natomiast w miarę szybko łapę?
    Jeżeli nie cięgno, to co może być przyczyną?

Dodam że sprzęgło według mnie działa dobrze.

Dołączam zdjęcie. VW BORA - Cięgno zmiany biegów, trudności z 1 biegiem i zgrzyt wstecznego
  • REKLAMA
  • #2 12252467
    Staszek49
    Poziom 35  
    Ocena: 1139
    Pomoże regulacja cięgieł oraz przesmarowanie (np. towotem) elementów ruchomych, widocznych na załączonej fotce. Przy okazji należy sprawdzić stan poduszek silnikowych i skrzyni biegów.
  • REKLAMA
  • #3 12253760
    toku74
    Poziom 31  
    Ocena: 727
    Na początek wymien ten plastik zaznaczony na czerwowo. Zapewne ma spory luz na osi i dlatego nie wybiera odpowiednio biegów.
  • REKLAMA
  • #4 12255047
    manioor
    Poziom 11  
    Czy jest opcja bym mógł przesunąć go trochę do tyłu? Wtedy może docisk były lepszy?
  • REKLAMA
  • #5 12255535
    toku74
    Poziom 31  
    Ocena: 727
    manioor napisał: