Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uzwojenia silnika asynchronicznego z pralki polar

Salander84 31 May 2013 03:48 1860 1
  • #1
    Salander84
    Level 1  
    Witam.
    Chciałbym dowiedzieć się czegoś na temat silników montowanych w pralkach automatycznych. Chodzi i silnik z pralki Polar który posiada 5 przewodów, szukając dowiedziałem się że są tam uzwojenia potrzebne do prania zasadniczego i wirowania, czy czasie prania np. zasadniczego 2 przewody podpięte są do kondensatora, a 2 dostarczają napięcie, i uzwojenie do odwirowywania nie jest używane ? Przy silniku 3-fazowym po nawinięciu uzwojeń spinam układ w gwiazdę bądź trójkąt, zostają 3 przewody, to do 3 fazowego mostka groetza, i zostają mi 2 przewody +,-..., Ewentualnie diody zamiast mostka.
    Czy przy silniku z tej pralki używam 2 przewodów np. do zasadniczego prania to chyba czarny i biały(+odpowiednio w pięty kondensator), a reszta jest nieużywana, czy też łączy się te 5 przewodów za pomocą jakiegoś cuda. Żeby wyłączyć problem kondensatora, co w przypadku gdyby silnik miał działać jako prądnica. Jak wygląda nawinięcie uzwojenia w takim silniku ? Pytania są z czystej ciekawości ponieważ nie mogę zrozumieć. Powiedzmy że przerabiam taki silnik na prądnicę zakładając magnesy na wirnik, uzwojenie zostaje, łączę go przekładnią pasową z innym silnikiem i mam te 5 przewodów... co z nimi zrobić żeby uzyskać max moc przy obrotach poniżej 500 czyli raczej pranie zasadnicze biorę 2 a reszta wisi ? podłączam do regulatora i powiedzmy ładuję akumulator? Wiem że opłacalność żadna wymyśliłem taką sytuację, żeby zobrazować o co mi chodzi, i jak uda mi się to zrozumieć. W jaki sposób spięte mogę być uzwojenia w takim silniku spoko na zewnątrz wychodzi 5 przewodów.
  • #2
    PtasiorWro
    Level 28  
    Czytałem to 5 razy i za nic nie potrafię Cię zrozumieć :D

    Coś chyba namieszałeś.