Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 98 1,4 90KM - Elpigaz Stella - czasami nie przełącza na LPG

alfa-technika 11 Cze 2013 23:11 5391 33
  • #1 11 Cze 2013 23:11
    alfa-technika
    Poziom 12  

    Witam,
    Auto Honda Civic 1998 1,4 90KM, instalacja Elpigaz Stella sekwencja.
    Przez prawie 6 lat nie wiedziałem co to serwis LPG, tylko lać gaz i raz do roku filterki.
    Ale w tym roku zaczął się problem, raz padł elektrozawór który załącza płynny jeszcze gaz do parownika, wymiana cewki pomogła.
    A teraz raz na jakiś bliżej nieokreślony czas, niechce przełączyć się na zasilanie LPG, tylko wraca na PB i sygnalizuje kontrolka tak jakby nie było gazu. Wymiana mapsensor na zamiennik nie pomogła. Co ciekawe, jak auto postoi około 2h to potem juz działa dobrze i może działać przez kolejny tydzień lub dwa. Zazwyczaj to się działo podczas gorętszych dni, jak na chwilę gdzieś stanąłem, wyłączyłem silnik, a po kilku minutach znowu odpaliłem, to wtedy podczas przełączenia na LPG wraca na PB i sygnalizacja jakby gazu nie było. I wtedy żadne sposoby nie pomagają, żeby przełączyć na LPG, nawet awaryjne odpalenie na gazie. Pozostaje odczekać około 2h.
    Jakieś pomysły ?

    0 29
  • #2 12 Cze 2013 08:02
    marian74
    Poziom 11  

    może być zabrudzony tłoczek przy reduktorze zalecam czyszczenie.

    0
  • #3 12 Cze 2013 10:24
    psooya
    Poziom 36  

    W tym momencie kiedy nie chce palić na gazie należy sprawdzić czy podawana jest faza lotna na wtryskiwacze, jeśli nie to sprawa oczywista i zalecenia kolegi marian74 są słuszne. Jeszcze może być problem z nową cewką, może jest "za słaba" i czasem nie otwiera zaworka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Można wymusić otwarcie zaworów przez podanie +12V z akumulatora bezpośrednio na cewkę (nie wolno pomylić polaryzacji bo dojdzie do zwarcia to raz, podłączenie dodatkowego zasilania nie ma negatywnego wpływu na sterownik).

    0
  • #4 12 Cze 2013 10:37
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    W tym momencie kiedy nie chce palić na gazie należy sprawdzić czy podawana jest faza lotna na wtryskiwacze, jeśli nie to sprawa oczywista i zalecenia kolegi marian74 są słuszne. Jeszcze może być problem z nową cewką, może jest "za słaba" i czasem nie otwiera zaworka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Można wymusić otwarcie zaworów przez podanie +12V z akumulatora bezpośrednio na cewkę (nie wolno pomylić polaryzacji bo dojdzie do zwarcia to raz, podłączenie dodatkowego zasilania nie ma negatywnego wpływu na sterownik).


    Próbowałem wymusić otwarcie zaworka przy parowniku, ale to nic nie dało.
    Gdy problem z przełączeniem pojawił się po raz drugi, to myślałem że znowu padła cewka elektrozaworu, więc kupiłem oryginalną używkę. Ale ani na oryginale ani na zamienniku nie działa.

    Co do podawania gazu na wtryskiwacze to coś w tym może być, ponieważ podczas tej awarii słyszę jak otwierają się zaworki przy butli jak i przy parowniku, ale nie słyszę pracy wtryskiwaczy, po czym następuje wyłączenie zaworku przy parowniku. Oczywiście wszystko trwa ułamek sekundy.

    Dwóch moich znajomych, którzy generalnie znają tylko podstawowe działania przy autach rozbierało już parowniki, złożyło i działają, więc czemu mi miałoby się nie udać :)
    Tylko jest mały problem, bo za 1,5 tyg wyjeżdżam na wakacje, i gdyby coś poszło nie tak to podróż na PB :(

    0
  • #5 12 Cze 2013 10:47
    psooya
    Poziom 36  

    Wtryski maja nie pracować jak ciśnienie gazu jest zbyt niskie. Wymuszać musisz otwarcie obu elektrozaworów czyli nie zdejmujesz z niego przewodów a dokładasz swoje 12V tylko linie plus.
    A poco rozbierać parownik? Jak sytuacja się powtórzy, odkręć węża FL (Fazy Lotnej) i wymuś otwarcie elektrozaworów. W tym czasie miej zgaszony silnik i bądź z dala od ognia itp by nie doszło do zapalenia lub wybuchu gazu który będzie się ulatniał. Jak gaz będzie to usterka jest gdzieś indziej, jak nie będzie to już wiesz gdzie szukać.
    Jak chcesz już coś rozbierać to wykręć sam elektrozawór z parownika, jak chcesz rozebrać cały to zakup zestaw naprawczy. Uważaj by gaz podczas rozbiórki cię nie poparzył. Zakręć butle przed demontażem.

    0
  • #6 12 Cze 2013 12:09
    alfa-technika
    Poziom 12  

    marian74 napisał:
    może być zabrudzony tłoczek przy reduktorze zalecam czyszczenie.


    Rozumiem że chodzi o tłoczek, który porusza membraną ?
    Dziś albo jutro podłącze pod komputer i sprawdzę ciśnienie gazu czy faluje podczas zmieniania obrotów silnika, wiem że może to być jednym z objawów.

    Jak odczytać model reduktora ? Bo nie wiem który zestaw naprawczy zamówić.

    0
  • #7 12 Cze 2013 12:10
    psooya
    Poziom 36  

    NIE, tłoczek elektrozaworu.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    O proszę to jednak się da kompa podłączyć? Wypas a my się tu zastanawiamy......

    0
  • #8 12 Cze 2013 12:11
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    NIE, tłoczek elektrozaworu.


    Jak podaje na niego 12V to słychać jak pracuje.

    0
  • #9 12 Cze 2013 12:12
    psooya
    Poziom 36  

    Co z tego jak może nie puszczać gazu, wystarczy, że uszczelka wypadła i tłoczek podskoczy a ciśnienie gazu będzie domykało gumkę.

    0
  • #10 12 Cze 2013 12:25
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    Co z tego jak może nie puszczać gazu, wystarczy, że uszczelka wypadła i tłoczek podskoczy a ciśnienie gazu będzie domykało gumkę.


    Rozumiem. Tylko że to zdarza się raz na jakiś bliżej nie określony czas i warunkach. No dobra to dziś postaram się odkręcić ten tłoczek.

    0
  • #11 12 Cze 2013 12:41
    psooya
    Poziom 36  

    Wg mnie czasem nie otwiera ci zaworka i tyle. I do puki się to nie stanie to nie zdebagujesz co jest przyczyną.

    0
  • #12 12 Cze 2013 12:58
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    Wg mnie czasem nie otwiera ci zaworka i tyle. I do puki się to nie stanie to nie zdebagujesz co jest przyczyną.


    Dokładnie taka była moja pierwsza myśl. Bo skoro zaworek się zaciął, to nie dochodził jeszcze płynny gaz do reduktora, a zatem komputer pomyślał, że nie ma gazu i nihuja nie przełączy bo "nie ma gazu".

    Czy jak teraz to się stanie to pierwsze co to popukać zaworek.

    A jeszcze lepiej wymontować i przeczyścić. Tylko miałem problem żeby go wymontować, nie mogłem tego trzpienia odkręcić, bo sama cewka to nie problem.

    0
  • #13 12 Cze 2013 13:58
    psooya
    Poziom 36  

    3 post od góry polecam ponownej analizie.

    0
  • #14 12 Cze 2013 15:01
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    3 post od góry polecam ponownej analizie.


    Tylko jest kłopot, bo nie wiem jak wymusić tą "awarię".

    Kiedyś mi się udało, jak uruchamiałem bezpośrednio na LPG, czyli przekręcając kluczyk trzymałem przycisk przełącznika LPG/PB.

    0
  • #15 12 Cze 2013 16:15
    marian74
    Poziom 11  

    daj zdjęcie parownika bo z takim tempem to naprawdę pozostanie ci pb :D jak zobaczę model to coś postaram się poradzić dokładniej.pozdrawiam

    0
  • #16 12 Cze 2013 19:43
    alfa-technika
    Poziom 12  

    marian74 napisał:
    daj zdjęcie parownika bo z takim tempem to naprawdę pozostanie ci pb :D jak zobaczę model to coś postaram się poradzić dokładniej.pozdrawiam


    No nihuya nie mogłem trzpienia odkręcić, klucz 14 i wszystko się przeginało, a trzpień został nie poruszony.

    Poniżej link ze zdjęciami parownika, tylko takie udało mi się zrobić. Musiałbym zdjąć układ powietrza żeby lepsze zrobić.
    https://picasaweb.google.com/1097105104993112...&authkey=Gv1sRgCNDF-4j2sbneXg&feat=directlink

    0
  • #17 12 Cze 2013 21:14
    marian74
    Poziom 11  

    na podstawie fotek obstawiam tłoczek prz elektrozaworze jest skierowany cewką do dołu więc każdy paproch dostaje się pod tłoczek to jest ta lepsza opcja :D :D :D pozostaje też kwestia zapchania parownika tzn.osadzona szlaka z gazu powoduje zatykanie kanału wylotu gazu.jeśli od strony elektryki masz wszystko ok to zostają tylko te rzeczy,

    0
  • #18 12 Cze 2013 21:27
    alfa-technika
    Poziom 12  

    dzięki za odpowiedź

    No właśnie wszędzie na zdjęciach na necie te tłoczki są skierowane nijako do góry, może tu nie było miejsca czy coś.
    Ale z tego co widzę i tak mnie czeka regeneracja reduktora.

    Pytanie tylko jaki to model reduktora.

    0
  • #19 12 Cze 2013 21:45
    marian74
    Poziom 11  

    polecam reduktor alaska firmy AGC jest już z filtrem przynajmniej ten model mam sprawdzony praktycznie spokojnie starczy do twojego auta.

    Dodano po 3 [minuty]:

    sorry zamuliłem :D słabo znam elpigaz więc co do modelu to ci nie pomogę zresztą oceń sam czy opłaca się regeneracja czy wymiana .

    0
  • #20 12 Cze 2013 22:42
    manio123
    Poziom 33  

    Zamiast na oślep wymieniać kolejne elementy kup interfejs i zdiagnozuj instalację. Bez tego tylko cudem uda Ci się cokowliek naprawić, ale raczej więcej zepsujesz.

    0
  • #21 12 Cze 2013 23:26
    alfa-technika
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    Zamiast na oślep wymieniać kolejne elementy kup interfejs i zdiagnozuj instalację. Bez tego tylko cudem uda Ci się cokowliek naprawić, ale raczej więcej zepsujesz.


    interfejs mam, nowy soft już też, jutro dam znać jak wyniki

    0
  • #22 13 Cze 2013 08:15
    marian74
    Poziom 11  

    kolego czytaj cały temat,komputer zdiagnozuje ci błąd niskie ciśnienie gazu i co dalej.Cofniemy się do początku ja podałem możliwe rozwiązania tego problemu a ty analizę sam komp to nie wszystko nadal zostaje normalna praca fizyczna i oby tak dalej .

    0
  • #23 13 Cze 2013 23:06
    alfa-technika
    Poziom 12  

    Witam ponownie, dziś bardziej obszernie, bo nareszcie pojawiła się awaria i mogłem sprawdzić to co pisaliście.
    Dodam jeszcze, że awaria nastąpiła zgodnie z tym co pisałem wcześniej, czyli auto było juz nagrzane, gdzieś podjechałem, wyąłczyłem silnik, minęło jakieś 10-15min, odpaliłem auto, i w momencie przłączenia sygnał dźwiękowy i wraca do PB.

    A więc, podłączenie komputera w sumie nic nie dało, odczytałem temperature, ciśnienie, oczywiście na beznzynie, bo na gaz nie chciał przełączyć. W załączniku zrzut ekranu.

    Następnie przy założonych przewodach na cewke, dodałem dodatkowo 12V z akumulatora. Odpaliłem na gazie ale nic to nie dało.

    Następnie, odłączyłem wąż przy filtrze fazy lotnej, odpaliłem na PB, poczekałem aż przełączy, nic nie poleciało !!!
    W dalszej kolejności, przy odłaczonym w/w wężu i wyłączonym silniku, dodałem 12v na cewke, gaz nie poleciał, nic a nic !!!

    Następnie, poraz kolejny podjąłem (wraz z siąsiadem) próbę odkręcenia trzpienia, podczas odkręcania (w końcu się udało), gaz zaczął się ulatniać (w miejscu odkręcania, przy gwincie), aż z niego kapało, leciało tak mocno, że zakręciliśmy zawór w butli, bo myślałem że on nie był zamknięty. Po odkręcieniu trzpienia, (oring był na miejscu) założyliśmy na trzpień cewke i do akumulatora, ładnie chodziło, bez zająknięcia. Wszystko czyste, sprężynka odbijała, po podaniu napięcia, zaworek się chował, po zwolnieniu, zaworek się podnosił.

    Zamontowaliśmy trzpień, na niego cewke i przewody, odkręciliśmy zawór w butli i podaliśmy 12V, przewód fazy lotnej zdjęty, nic nie leciało !!!
    Wszystko zmontowaliśmy, ale na gaz nie przełącza, w momencie przełączania, od razu pika i daje benzyne.

    Dodam tylko, że w moim parowniku, filterek gazu oraz zaworek (który jest zaraz obok), są niejako dokręcone obok parownika. Co może wykluczać awarię samego parownika.

    Czy teraz macie jakieś pomysły ???? Bo ja już nie wiem. I jestem pewny że jutro rano odpali mi normalnie i przełączy na LPG bez kłopotu.

    Jeśli jutro będzie dobrze i przełączy na gaz, to nie omieszkam sprawdzić, czy przy wyłączonym silniku, przy odkręconym wężu fazy lotnej i po podaniu 12V na cewke, wężem fazy lotnej poleci gaz. Czy jeszcze jakiś zawór jest po drodze ?

    edit: dziś rano nie przełączył na gaz !!!

    Czyli jednak trzeba wybrać się do serwisu, ale wcześniej podłącze do kompa i sprawdzę co pokazuje.

    0
  • Pomocny post
    #24 14 Cze 2013 08:18
    marian74
    Poziom 11  

    parownik i tyle w temacie .. :cry:

    Dodano po 10 [minuty]:

    zapraszam do mnie pisz na pocztę coś poradze

    0
  • #25 14 Cze 2013 12:45
    psooya
    Poziom 36  

    Nie otwiera ci tego zaworka bo ciśnienie gazu jeszcze go domyka. Czy aby na pewno ładnie pstyryka na parowniku jak go wymuszasz ? Zestaw naprawczy do reduktora i rozbiórka cię czeka lub wymiana na inny jednakże nie znając czasów wtrysku na PB nie jestem w stanie polecić Alaski do takiej mocy. Już prędzej AC R-01 czarny, zavoli zeta N, bo alaska przy krótkich czasach ma zbyt mały wydatek i są za duże spadki. U mnie jest na styk przy 68KM.
    Ps. Mnie się wydaje, że coś z ta nową ceweczką elektrozaworu jest nie tak. Od tego się zaczęło i na tym pewnie się skończy :)

    0
  • #26 14 Cze 2013 13:39
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    Nie otwiera ci tego zaworka bo ciśnienie gazu jeszcze go domyka. Czy aby na pewno ładnie pstyryka na parowniku jak go wymuszasz ? Zestaw naprawczy do reduktora i rozbiórka cię czeka lub wymiana na inny jednakże nie znając czasów wtrysku na PB nie jestem w stanie polecić Alaski do takiej mocy. Już prędzej AC R-01 czarny, zavoli zeta N, bo alaska przy krótkich czasach ma zbyt mały wydatek i są za duże spadki. U mnie jest na styk przy 68KM.
    Ps. Mnie się wydaje, że coś z ta nową ceweczką elektrozaworu jest nie tak. Od tego się zaczęło i na tym pewnie się skończy :)


    Cewkę montowałem zarówno zamiennik jak i używke oryginał.
    Dzwoniłem do gazowników i powiedzieli że gaz powinien lecieć i to porządnie, a tu nie leci NIC.
    Dziś ustalę model parownika, odkręcę parownik i zobacze czy z tyłu coś widać, a jak nie to podjadę do serwisu, może będą mieli zestawy naprawcze.
    Teraz mam tydzień żeby ustalić i zrobić żeby działało, bo inaczej czeka mnie podróż na PB :(

    0
  • #27 14 Cze 2013 14:42
    psooya
    Poziom 36  

    Można zrobić jeszcze tak, jak masz elektrozawór w reduktorze to wyjmij z niego tłoczek całkiem, niech nie działa, zakładam że przy filterku masz drugi chyba że nie (filtr bez zaworu). By było taniej możesz dać filtr z elektrozaworem i olać w tym reduktorze o ile tam jest :)

    0
  • #28 14 Cze 2013 14:47
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    Można zrobić jeszcze tak, jak masz elektrozawór w reduktorze to wyjmij z niego tłoczek całkiem, niech nie działa, zakładam że przy filterku masz drugi chyba że nie (filtr bez zaworu). By było taniej możesz dać filtr z elektrozaworem i olać w tym reduktorze o ile tam jest :)


    Przy filterku drugi ???
    A ja myślałem że to jest pierwszy i jedyny, innego nie ujawniłem przy reduktorze.
    Dziś odkręce reduktor, narazie bez ściągania węży i zobacze jaki to model i czy jest drugi elektrozawór.

    Zobacz na zdjęciach, zdjęcie nr 3, tam widać filterek i elektrozawór.

    https://picasaweb.google.com/1097105104993112...&authkey=Gv1sRgCNDF-4j2sbneXg&feat=directlink

    0
  • #29 14 Cze 2013 14:53
    psooya
    Poziom 36  

    To jest elektrozawór z filtrem wkręcony na sztywno do reduktora za pomocą nypla tak mi się wydaje - widać dekiel filtra. Wymiana całego na nowy i po kłopocie.

    0
  • #30 14 Cze 2013 14:59
    alfa-technika
    Poziom 12  

    psooya napisał:
    To jest elektrozawór z filtrem wkręcony na sztywno co reduktora za pomocą nypla tak mi się wydaje - widać dekiel filtra. Wymiana całego na nowy i po kłopocie.


    Zgadza się, to jest razem wkręcone do reduktora. Jak odkręce elektrozawór, to gaz leci (to co jest w przewodach), ale po podaniu napięcia 12V na cewke, to gaz nie przechodzi dalej i nie ucieka przez przewód fazy lotnej, nic a nic.
    Co takiego może tam siedzieć, że tak się zapchało ?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo