Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Metody badania jakości izolacji przewodów

jezyk-d2 15 Cze 2013 19:27 1881 4
  • Poziom 9  
    Witam,
    jestem studentem EE i dostałem zagadnienia do opracowania na wtorek, do których mam pewne wątpliwości. Czytałem dużo w internecie lecz nie mogłem znaleźć sprecyzowanej odpowiedzi.
    Potrzebuję poznać 'Metody badania jakości izolacji przewodów'. Nie wiem co miał na myśli wykładowca, czy chodzi mu o metody badania rezystancji (metoda techniczna lub mostki Wheatstone'a i Thomsona) czy bardziej o metody: pomiaru chwilowego izolacji, pomiar wskaźnika polaryzacji, badanie napięciem narastającym schodkowo czy pomiar rozładowania dielektryka.
    Dodam, że kolejnymi zagadnieniami są:
    - współczynnik strat
    - wytrzymałość elektryczna izolacji
    - tgΔ
    - rodzaj badania stały lub zmienny prąd
    Co do tego ostatniego zagadnienia też mam pewne wątpliwości. Wiem, że pomiary rezystancji izolacji kabli czy transformatorów wykonujemy przy pomocy prądu stałego w celu wyeliminowania wpływu pojemności na końcowy wynik.
    Na pewnej stronie, której nie mogę zamieścić wyczytałem, że używa się jednak prądu AC. Pamiętam, że będąc na praktykach badaliśmy rezystancję izolacji w budynku prądem AC. Jak to wygląda w praktyce badając linię oraz instalację domową. Kiedy używamy AC, a kiedy DC?
    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc ;-)
  • Poziom 23  
    Najpierw się dowiedz co chciał wykładowca, bo z tarota wychodzi że jak się tego nie dowiesz to co byśmy nie napisali to i tak dostaniesz pałę.Na forum ludzie na temacie się znają ale jasnowidza to jeszcze tu nie widziałem,
  • Poziom 9  
    Właśnie wysłałem do niego wiadomość, mam nadzieję że mi odpowie.
    Pomoże ktoś z rodzajem prądu do badania?
  • Specjalista elektryk